اطلاعیه مهم تامین اجتماعی برای مستمری بگیران | فرصت نهایی استفاده از خدمات و رفاهیات رایگان فقط تا 2 روز دیگر
فرزندان و نوادگان دختر بازمانده میبایست تا دهم تیرماه ۱۴۰۴ از طریق سامانه خدمات تامین اجتماعی و از مسیر «مستمری بگیران -مستمری بازماندگان» نسبت به تکمیل تعهدنامه فرزندان و نوادگان دختر اقدام نمایید.
فرزندان و نوادگان (دختر) بازمانده در صورتیکه بیشتر از ۱۸ سال سن داشته باشند و فاقد شغل و شوهر باشند باید هر سال به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی مراجعه و نسبت به ثبت تعهدنامه فرزندان و نوادگان دختر اقدام نمایند.
تعهد فرزندان و نواده دختر بازمانده به این معناست که دختران و نوههای دختری که از مستمری پدر یا پدربزرگ و مادربزرگ خود استفاده میکنند، باید طبق قانون، هر سال تعهدی مبنی بر اینکه مجرد هستند و شغل ندارند، به سازمان تأمین اجتماعی ارائه دهند.
این تعهدنامه به صورت غیرحضوری از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی قابل انجام است.
فرزندان و نوادگان دختر بازمانده میبایست تا دهم تیرماه ۱۴۰۴ از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی Es.tamin.ir و از مسیر «مستمری بگیران -مستمری بازماندگان» نسبت به تکمیل تعهدنامه فرزندان و نوادگان دختر اقدام نمایید.
همچنین در صورت تمایل به بهره مندی از مزایای بیمه زنان خانه دار میتوانید از طریق منوی «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» نسبت به انعقاد قرارداد زنان خانه دار و دختران اقدام کنید.
سامانه پاسخگویی تامین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ بدون نیاز به پیش شماره از سراسر کشور و یا تلفن همراه، به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات مخاطبان است.
روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی با توجه به گزارشهای دریافتی، نسبت به انتشار آگهیهای فریبنده در شبکههای اجتماعی و برخی سایتهای نیازمندی، با موضوع «تکمیل سابقه بیمه» یا «ایجاد سابقه بیمهای» در قبال دریافت وجه، هشدار میدهد.
متأسفانه برخی افراد سودجو با درج اینگونه آگهیها در شبکه های اجتماعی و سایتهایی نظیر دیوار و شیپور، سعی در سوءاستفاده از بیمهشدگان و بازنشستگان داشته و با ادعای ارائه خدمات بیمهای خارج از چارچوب قانونی، اقدام به اخاذی میکنند. بدین وسیله اعلام میشود که تمامی این ادعاها کذب، جعل و کلاهبرداری است و هیچگونه اعتباری ندارند؛ مضافا هیچگونه همکاری یا واگذاری خدمات به اشخاص حقیقی یا حقوقی خارج از سازمان صورت نگرفته و تبلیغات منتشرشده در این زمینه مورد تأیید سازمان نیست.
به کلیه بیمهشدگان و بازنشستگان توصیه میشود با توجه به اینکه ارائه هرگونه خدمت مربوط به ایجاد، تکمیل یا اصلاح سابقه بیمهای صرفاً از طریق شعب و کارگزاریهای رسمی این سازمان یا سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir انجام میشود؛ در صورت نیاز به بررسی یا پیگیری وضعیت سوابق بیمهای خود، تنها از مسیرهای رسمی سازمان اقدام نمایند.
همچنین در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و تعهدات سازمان؛ شماره تلفن 1420 بدون نیاز به پیش شماره از سراسر کشور و یا تلفن همراه، به صورت شبانهروزی پاسخگوی سوالات بیمهشدگان، بازنشستگان، مستمریگیران و کارفرمایان است.