واریز مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی برای این گروهها | خبر خوش برای یارانه بگیران از واریزی جدید
سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیک از آغاز گام سوم مرحله سوم این طرح از روز دوشنبه ۶ مرداد ماه خبر داد.
در این مرحله، اعتبار خرید برای دهکهای ششم و هفتم درآمدی بر اساس بعد خانوار شارژ خواهد شد. مرجان دبیری، سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیک، در گفتوگو با ایسنا اعلام کرده است که در این طرح برای دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و برای دهکهای چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی واریز میشود. کالاهای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار است که مشمول طرح کالابرگ الکترونیک میشود.
سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیک با اشاره به زمانبندی اجرای مرحله سوم طرح ارائه کالابرگ توضیح داد:
گام اول این مرحله از تاریخ ۷ تیر برای دهکهای اول تا سوم آغاز شد و در ادامه، دهکهای چهارم و پنجم نیز از تاریخ ۳۰ تیر مشمول این طرح شدند. طبق اعلام رسمی، از ۶ مرداد نیز شارژ اعتباری دهکهای ششم و هفتم انجام خواهد شد.
پیش از این قرار بود تخصیص اعتبار خرید کالا در قالب مرحله سوم برای دهکهای چهارم تا هفتم از ۱۷ تیر ۱۴۰۴ انجام شود اما این زمان به تعویق افتاد و کالابرگ متعلق به افراد در دهک چهارم و پنجم ۳۰ تیر ماه شارژ شد و زمان شارژ اعتبار دهکهای ششم و هفتم هم به ۶ مرداد موکول شد.
به گفته دبیری، تا کنون ۹ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۴۱۲ سرپرست خانوار از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کردهاند. او این میزان مشارکت را نشانهای از استقبال مردم از مزایای طرح و سهولت استفاده از زیرساختهای الکترونیکی برای تأمین کالاهای اساسی دانسته است.
سخنگوی طرح کالابرگ همچنین تأکید کرد هدف اصلی این طرح، حمایت از معیشت خانوارهاست. او در پایان توضیح داده است که اعتبار مرحله اول و دوم برای کسانی که تا کنون از آن استفاده نکردهاند، منقضی شده و دیگر قابل استفاده نیست.
تعداد کالاهای مجاز: 11 قلم کالای اساسی که در سه گروه اصلی لبنیات، پروتئین و خواربار دستهبندی شدهاند.
محدودیت خرید: هیچ محدودیتی در میزان خرید از هر کالای مشخص شده وجود ندارد.
استفاده از اعتبار: مشمولان میتوانند خرید خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
مدت زمان استفاده: اعتبار تخصیص یافته به مدت یک ماه از تاریخ آغاز مرحله نهم قابل استفاده است.
براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد مشمولین طرح کالابرگ الکترونیکی در مرحله سوم این طرح، بیش از ۶۰ میلیون نفر است که در ۲۳ روز اول، اعتبار به دهکهای یک تا سه و از امروز نیز به دهکهای چهارم و پنجم واریز شده است.
در این طرح، بیش از ۲۵۰ هزار فروشگاه خرد و زنجیرهای به عنوان طرف قرارداد با طرح کالابرگ الکترونیکی، در ارائه کالاهای اساسی و مشارکت در این طرح فعالیت دارند. مشمولان این طرح میتوانند از فروشگاههای مشارکتکننده در سراسر کشور خرید کنند.
مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی میتوانند برای مشاهده فروشگاههای طرف قرارداد و همچنین اطلاع از میزان موجودی اعتبار خود، از اپلیکیشنهای موبایل مانند برنامه «شما» که از طریق بازار و مایکت قابل دریافت است، استفاده کنند.
همچنین، اطلاعرسانی از میزان موجودی اعتبار، از طریق پیامک به شماره سرپرستان خانوار از سرشماره v.refah ارسال میشود. این پیامک تنها شامل میزان اعتبار کالابرگ است و هیچگونه لینکی ندارد. برای استعلام مانده اعتبار، مشمولان میتوانند از کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ استفاده کنند.
نحوه استعلام کالابرگ الکترونیکی
برای استعلام کالابرگ الکترونیکی، میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید:
1. کد دستوری:
با شمارهگیری کد 5001463# یا 78828# از طریق تلفن همراه خود، میتوانید وضعیت کالابرگ خود را استعلام کنید.
2. اپلیکیشن "شما":
میتوانید اپلیکیشن "شما" را از سایت اپلیکیشن شما دانلود و نصب کنید. پس از نصب، میتوانید با ورود به حساب کاربری خود، موجودی کالابرگ خود را مشاهده کنید.
3. وبسایت پیشخوان ۲۴:
با مراجعه به وبسایت پیشخوان ۲۴ و وارد کردن کد ملی و شماره موبایل سرپرست خانوار، میتوانید وضعیت کالابرگ خود را استعلام کنید.
4. پیامک:
داریک در مورد نحوه استعلام با پیامک اطلاعاتی ارائه نداده است، اما معمولاً برای استعلام یارانه یا کالابرگ از طریق پیامک، باید کد ملی خود را به همراه سایر اطلاعات مورد نیاز، به شماره اعلام شده از طرف دولت ارسال کنید.
استعلام از طریق سایت:
مراجعه به سامانه حمایت یا سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.
وارد کردن کد ملی و شماره همراه سرپرست.
مشاهده وضعیت مشمول بودن و اعتبار تخصیص یافته.
نکات مهم:
کد ملی سرپرست خانوار:
در تمام روشهای استعلام، به کد ملی سرپرست خانوار نیاز دارید.
بروزرسانی:
اطمینان حاصل کنید که اطلاعات خود را در سامانه مربوطه بروزرسانی کردهاید.
در صورت مشکل:
در صورت عدم موفقیت در استعلام یا بروز هر گونه مشکل، میتوانید با شماره تلفن ۰۲۱-۶۳۶۹ تماس بگیرید