پرداخت کارت رفاهی به بیمه شدگان تامین اجتماعی | خبر خوش برای مستمری بگیران و حقوق بگیران تامین اجتماعی
مشاور امور بانوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات عملی وزارت کار در ایام جنگ ۱۲ روزه در پرداخت بهموقع حقوق بازنشستگان علیرغم کسری سازمان تأمین اجتماعی، گفت: وزارت کار بهعنوان دستگاه پیشرو، محوریتها را در تمام فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی لحاظ کرده است.
نرجس بختیار خلج در نشست با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تبدیل تهدیدها به فرصتهای رشد، اقدامات وزارت تعاون را در ایام حملات اخیر تشریح کرد.
وی در تحلیل نقش زنان افزود: زنان نباید صرفا مجری باشند، بلکه باید راهبری حوزههای سیاستگذاری را بر عهده بگیرند تا برنامهها، خانواده محور و انسجامبخش پیش رود.
خلج با بیان اینکه وزارت کار بهعنوان دستگاه پیشرو، این محوریت را در تمام فعالیتهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی لحاظ کرده است با اشاره به اقدامات عملی وزارت کار در پرداخت بهموقع حقوق بازنشستگان علیرغم کسری سازمان تأمین اجتماعی، گفت: افزایش ۱۰ درصدی تولید شیر در صنایع لبنی با راهاندازی شیفتهای شبانهروزی، تأمین ۸۳ قلم داروی اورژانسی مانند سرم و مسکنها در کمتر از ۷۲ ساعت، حمایت از مشاغل آسیبدیده مانند رانندگان تاکسی با پرداخت کارتهای رفاهی، ساماندهی شبانهروزی مراکز بهزیستی شامل تحویل فرزندان به خانوادههای امین و تأمین نیازهای دارویی، تداوم برگزاری آزمونهای فنیوحرفهای در ۲۸ استان بدون وقفه از جمله اقدامات انجام شده است.
وی با اشاره به برنامههای آتی عنوان کرد: برگزاری جشنواره جهادی زنان سلامت خانواده در هفته دولت (۴ تا ۶ شهریور) و اجرای برنامههای خدماترسانی در مناطق محروم از اولویتهای ما است که این اقدامات در چکلیستهای ارزیابی عملکرد وزارتخانه گنجانده شده است.
خلج با بیان اینکه دو بانوی فداکار وزارت کار را از دست دادیم اظهار کرد: شهیده حضرتی از بهزیستی قصرشیرین که در خط مقدم خدمترسانی به شهادت رسید و شهیده فخار از سازمان تأمین اجتماعی به همراه دختر ۸ سالهاش قربانی حملات شدند که یاد این عزیزان را در تداوم مسیر خدمت گرامی میداریم.
سازمان تأمین اجتماعی در راستای بهبود خدمات درمانی، اجرای طرح نظام ارجاع داخلی را به صورت پایلوت در استانهای تهران و البرز کلید زد. این طرح که بهعنوان یکی از طرحهای بیستگانه این سازمان تعریف شده، با هدف ساماندهی نظام ارائه خدمات، صرفهجویی در وقت و هزینه بیماران، دسترسی عادلانه بیمهشدگان به خدمات تشخیصی و درمانی تخصصی و فوقتخصصی، کاهش سردرگمی و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیتهای تخصصی و فوقتخصصی مراکز درمانی استانها/ منطقه و بیمارستان میلاد طراحی شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در جلسهای با حضور دکتر شهرام غفاری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی، مدیران کل درمان، معاونین، کارشناسان و رؤسای مراکز درمانی استانهای البرز و تهران و کارشناسان معاونت درمان، جزئیات اجرای نظام ارجاع تشریح و بر عزم جدی این دو استان برای اجرای موفق طرح تأکید شد.
دکتر غفاری در این جلسه اظهار داشت: بیماران مراجعهکننده به مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی در صورت نیاز به خدمات تخصصیتر، از طریق پزشکان یا واحدهای پذیرش در فاز اول این خدمات را از مسیر ارجاع دریافت خواهند کرد. همچنین بیماران به محض ارجاع از طریق پیامک "از تعیین وقت، تخصص موردنظر و مرکز درمانی ارجاع گیرنده" مطلع میشوند.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی افزود: نرمافزاری اختصاصی توسط شرکت خدمات ماشینی تأمین طراحی شده که بهصورت پویا براساس هرم ارجاع ترسیم شده عمل میکند. در فاز اول به ترتیب ارجاع در همان مرکز درمانی -مراکز درمانی ملکی شهرستان، مراکز ملکی سایر شهرستانها / استان همجوار براساس فاصله، استان، مراکز منتخب منطقه و بیمارستان میلاد انجام میشود.
وی گفت: در فاز نخست این طرح، ۴۳۰ مرکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی شامل ۸۰ بیمارستان و سایر مراکز درمانی هدفگذاری شدهاند تا امور درمانی بیماران را در زنجیرهای منظم پیگیری و تکمیل کنند. در مراحل بعدی نیز با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیماران میتوانند از طریق ارجاع از مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی بهره مند شوند و در نهایت سایر مراکز بیمارستانی و تخصصی طرف قرارداد مشمول این نظام خواهند شد.
دکتر غفاری تأکید کرد: استانهای پایلوت موظفاند برنامه ماهانه مراکز درمانی را تدوین و بهروزرسانی کنند و ملاحظات خود را برای تدوین دستورالعمل جامع اجرایی ارائه دهند.
وی افزود: این طرح نهتنها گامی در جهت ارتقای کیفیت خدمات درمانی است، بلکه با کاهش هزینهها و تسهیل دسترسی بیماران به خدمات تخصصی، تجربهای بهتر برای بیماران و همراهان آنها فراهم خواهد کرد.
اطلاعات بیشتر در خصوص طرح «پزشک خانواده، نظام ارجاع و حفاظت مالی بیمهشدگان (با ماژول نوبتدهی و سیر حرکت بیمار)» از طریق لینک https://tamin.ir/News/Item/185897 در دسترس قرار دارد.