حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

حقوق بازنشستگان دوبرابر شد؟ | واریز افزایش حقوق بازنشستگان امروز؟

مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشور گفت: ۹ هزار میلیارد تومان بودجه در قالب مناسب سازی حقوق بازنشستگان تا پایان تیرماه تعیین تکلیف می‌شود.

کدخبر : 3834
سایت سرگرمی روز :

حقوق بازنشستگان یکی از پرحاشیه ترین موضوعات اقتصادی به شما میرود چرا که بسیاری از بازنشستگان از میزان دریافتی خود راضی نمیباشند. حقوق بازنشستگان نسبت به بودجه کشور داده میشود.  اما در سال جدید شاهد افزایش بیست درصدی حقوق بازنشستگان خواهیم بود. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار مربوط به حقوق بازنشستگان را برای شما قرار میدهیم. در ادامه میتوانید بروزترین خبر از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشور گفت: ۹ هزار میلیارد تومان بودجه در قالب مناسب سازی حقوق بازنشستگان تا پایان تیرماه تعیین تکلیف می‌شود.

نعمت الله ترکی در نشست با نمایندگان کانون بازنشسته مازندران گفت: در بخش درمانی بازنشستگان قسمتی از بیمه تکمیلی بدون سقف تعیین شده و مابقی هزینه‌ها در همه مراکز درمانی زیر پوشش بیمه اصلی قرار می‌گیرند.

تُرکی افزود: ۷ هزار میلیارد تومان برای بیماران خاص بازنشسته اختصاص یافت که هر بازنشسته بیمار خاص در هر مرکز درمانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان معاف پرداخت هزینه هستند و مابقی هزینه‌ها از بیمه تکمیلی استفاده می‌شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشور گفت: هر بازنشسته‌ای در هر استانی می‌تواند از مراکز رفاهی و گردشگری سازمان مرتبط و کانون در جهت استفاده از مراکز رفاهی بهره‌مند شود.

وی افزود: این صندوق یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر عضو دارد که مازندران با ۸۵ هزار نفر رتبه سوم در کشور دارد اما هیچ راهکاری برای برون رفت مشکلات صندوق بازنشستگی در برنامه هفتم ارائه نشده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه گفت: براساس تنفیذ مواد ۱۲ و ۳۰ برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، دولت باید بدهی‌ خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند.

حمیدرضا حاجی بابایی در همدان با اشاره به تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: براساس تنفیذ مواد ۱۲ و ۳۰ برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، دولت، مکلف است، بدهی‌های خود را به تامین اجتماعی در طی برنامه هفتم پرداخت کند.

وی تاکید کرد: با استهلاک بدهی‌های دولت ضمن ایجاد عدالت در حقوق ومزایای کارکنان تامین اجتماعی، اعم از شاغلین و بازنشستگان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز اجرایی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در تبیین این موضوع اضافه کرد: از طرفی همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری حقی است اجتناب‌ناپذیر که وظیفه مجلس و دولت انقلابی است.

وی با بیان اینکه دولت باید پیشنهاد خود را در مورد نظام هماهنگ عادلانه به صورت لایحه به مجلس ارائه کند بیان کرد: برای توسعه عدالت اجتماعی و رفع مشکل کارکنان شاغل و بازنشسته برنامه نظام پرداخت از وضعیت کنونی به سوی عدالت محوری هدایت خواهد شد که بتوانیم عدالت در پرداخت را شاهد باشیم.

حاجی‌بابایی تاکید کرد: احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی کارکنان دولت را رنج می دهد، این رویکرد می‌تواند نشاط و امیدآفرینی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است را در میان کارکنان دولت و بازنشستگان جاری سازد.

وی گفت: جایگاه کارکنان دولت در جهش تولید و مهار تورم را نمی توان نادیده گرفت، با رضایت شغلی کارکنان شاغل و بازنشسته انگیزه آنها در انجام وظایف خطیر شغلی افزایش خواهد یافت و به یاری خدا شاهد تحقق اهداف پیش بینی شده در این حوزه خواهیم بود./فارس

به نقل از ایسنا، محمود پاکدل در مورد پرداخت حقوق جانبازان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی، گفت: بر اساس قانون، حقوق و مزایای پرسنل وظیفه و نیروهای داوطلب غیرشاغل در دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که به صورت بسیج مردمی از سوی مراجع ذی‌صلاح به جبهه اعزام و به دلیل حضور در جبهه و یا بر اثر ترور شهید، مفقودالاثر، جانباز از کارافتاده کلی و آزاده از کارافتاده کلی شده‌اند طبق مقررات، هم‌تراز کادر نیروهای مسلح تعیین و توسط بنیاد پرداخت می‌شود.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: تاکنون ۴۶ هزار نفر از این عزیزان مشمول شناسایی شده و حقوق آنها نیز مطابق احکامی که توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شده بود پرداخت شده بود ولی حقوق معوق این جانبازان تا مدت‌ها باقی مانده بود که در سال‌های اخیر ۴۲۰۰ میلیارد تومان بدین منظور توسط دولت تأمین شد و همه مطالباتی که تا آذر ماه سال ۱۴۰۰ مشمول قانون بودند پرداخت شد.

وی در خصوص مطالبات باقی مانده جانبازان مشمول ماده ۳۸، گفت: تنها معوقات تعداد اندکی از جانبازان که پس از آذر ۱۴۰۰ مشمول قانون شده‌اند باقی مانده است که مجموع آن کمتر از ۱۸۰ میلیارد تومان است و اعتباری در سرفصل دیون در قانون بودجه در نظر گرفته شده و به صورت سهام در اختیار بنیاد قرار گرفته است و پس از فروش این سهام این مطالبات نیز پرداخت خواهد شد.

پاکدل در مورد پاداش بازنشستگی جانبازان نیز گفت: برای نخستین بار در سال گذشته پاداش بازنشستگی ۱۳ هزار ایثارگر مشمول مواد ۳۸، ۳۹ و ۴۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با دستورالعمل‌های ابلاغی به استان‌ها که دارای یکی از شرایط ۳۰ سال خدمت یا ۶۰ سال سن بودند با اعتبار ۳۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد و پرداخت این پاداش برای تعدادی دیگری از جانبازان نیز در نوبت قرار دارد به خصوص در مورد جانبازان متوفی هنگام پرداخت، اسناد مربوطه تکمیل نشد و در سال ۱۴۰۲ اولویت با این عزیزان است.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد شرط ۳۰ سال خدمت برای بازنشستگی جانبازان خاطرنشان کرد: بر اساس نظر شورای حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران چند موضوع در تاریخ حکم حالت اشتغال جانبازان مدنظر قرار می‌گیرد و مدت حضور در جبهه ۱ و نیم برابر و مدت اسارت در مورد آزادگان دو برابر محاسبه می‌شود و مدت خدمت کسانی که قبل از حکم حالت اشتغال توسط نیروهای مسلح مشمول بند ج ماده ۱۰۸ ارتش و یا ماده ۱۲۱ سپاه بوده‌اند نیز اضافه شده است./ایسنا

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در شرایط کنونی مخالف ۵ ساله شدن میانگین حقوق بازنشستگی هستیم، این مسأله باید طی چند سال و با برنامه‌ریزی اجرایی شود.

ولی اسماعیلی، نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی اصلاحات در رابطه با موضوعات مرتبط با بازنشستگان ، گفت: ببینید بحثی که الان مطرح است تغییر میانگین حقوق بازنشستگی از دو سال آخر به پنج سال آخر است و ما با این مسأله در شرایط فعلی مخالف هستیم، البته تا الان برنامه توسعه هفتم به صورت رسمی به دست ما نرسیده و ممکن است تا ارسال به مجلس دستخوش تغییرات و اصلاحات شود اما اگر همان پنج سال بیاید، قطعا ما مخالفیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر هموطنان ما که در آستانه بازنشستگی هستند براساس دو سال برای زندگی خود برنامه‌ریزی کرده‌اند، این مسأله به معیشت آن‌ها بعد از بازنشستگی آسیب وارد می‌کند. نکته حائز اهمیت در این موضوع این است که اگر میانگین حقوق با شرایط کنونی و به یکباره از ۲ سال به ۵ سال افزایش پیدا کند حقوق بازنشستگانی که مشمول آن می‌شوند، میانگین ۴۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: از سوی دیگر یکی از راه‌های توانمندسازی صندوق‌های بازنشستگی هم همین اصلاحات است و ما تلاش می‌کنیم که این مسأله را طی یک برنامه‌ریزی پنج ساله ترمیم کنیم، نه اینکه به یکباره سه سال اضافه کنیم و به بخشی از جامعه آسیب وارد شود و موجب نارضایتی‌شان شود.وی درخصوص مسیر و راه پیشنهادی جایگزین عنوان کرد: البته درباره این مسأله باید در کمیسیون بررسی و تصمیم‌گیری شود اما نظر شخصی بنده این است که ما هر سال مثلاً ۸ ماه اضافه کنیم، تا این کار به صورت مرحله‌ای گام به گام انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در پاسخ به سوالی در خصوص طرح «موضوع افزایش سن بازنشستگی در برنامه هفتم که گفته می‌شود با هدف کمک به صندوق‌های بازنشستگی در نظر گرفته شده است» اظهار داشت: این موضوع حتماً برای توانمندسازی صندوق‌های ما که در آستانه ورشکستگی هستند، مفید خواهد بود اما باید دقت و توجه لازم را داشته باشیم که این مسأله هم باید به صورت مرحله‌ای، در یک بازه زمانی مشخص و با شیب ملایم انجام شود تا به جامعه هدف ما آسیب وارد نکند.

وی تصریح کرد: اما در مجموع یکی از مواردی که می‌تواند برای صندوق‌ها درآمد پایدار داشته باشد و به اصلاح ساختاری و سیستمی صندوق‌ها کمک کند، همین مسأله است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • بازنشسته
    0

    مابه التفاوت پاداش بازنشستگی 1400 بابت رتبه‌بندی رالطفا سریعتر پرداخت کنید.ولطفا،خواهشا اینقدر نگویید تعیین تکلیف میشود ،پرداخت میشود،واریز میشود ،حسابتان پرپول میشود ،یکبارهم بگویید واریز شد پرداخت شدو...