حقوق کارگران | افزایش حقوق کارگران

حقوق کارگران از ماه آینده افزایش پیدا میکند؟ | خبر خوش اول هفته ای از افزایش حقوق کارگران

وزیرکار با اشاره به اینکه در صورتی که دستمزد کارمندان دوباره افزایش یابد، درباره بررسی مجدد دستمزد کارگران تشکیل جلسه می دهیم گفت: عدد و رقم دستمزد برای حداقل بگیرها است, کارگران می توانند از قدرت چانه زنی استفاده کنند و حقوق بیشتری دریافت کنند.

کدخبر : 5128
سایت سرگرمی روز :

حقوق کارگران در ایران یکی از موضوعات مهم در حوزه حقوق و قوانین است. حقوق کارگران در ایران با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور، هنوز به دور از رضایتمندی کارگران است. بسیاری از کارگران در ایران در معرض خطرات جدی قرار دارند، و بسیاری از حقوق کارگری مورد نظر آنها به درستی برآورده نمی‌شود. این مشکلات نشان می‌دهد که بهبود وضعیت کارگران به چالش‌هایی بزرگی برای دولت و جامعه ایران برخوردار است. حقوق کارگران باید نسبت به تورم و شرایط جامعه داده شود. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار از حقوق کارگران را برای شما قرار میدهیم . در ادامه میتوانید بروزترین اخبار از حقوق کارگران را بخوانید.

وزیرکار با اشاره به اینکه در صورتی که دستمزد کارمندان دوباره افزایش یابد، درباره بررسی مجدد دستمزد کارگران تشکیل جلسه می دهیم گفت: عدد و رقم دستمزد برای حداقل بگیرها است, کارگران می توانند از قدرت چانه زنی استفاده کنند و حقوق بیشتری دریافت کنند.

به نقل از تسنیم، سید صولت مرتضوی, وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی  درباره برگزاری جلسه شورای عالی کار برای بررسی مجدد دستمزد ۱۴۰۲ کارگران گفت: در آخرین جلسه شورای عالی کار که دستمزد تعیین شد, برخی سوال کردند که اگر به هر شکلی دولت تصمیم به افزایش مجدد دستمزد کارمندان بگیرد و لایحه ای را به مجلس ارسال کند و  مجلس تصویب و آن را ابلاغ کند, آیا درباره حقوق کارگران در چنین شرایطی تجدید نظر می کنید؟ ما نیز پاسخ دادیم به فرض اینکه این موضوع محقق شود حتما انجام می دهیم.

 وی گفت: به اعتبار قانون هر سال تنها یکبار حقوق کارگران بررسی می شود, مگر موضوع خاصی باشد و پیشنهادات جدید پیش بیاید. ضمن اینکه ما حداقل حقوق کارگران را در شورای عالی کار تعیین کردیم, همان حداقل بگیر می تواند از قدرت چانه زنی استفاده کند و دستمزد بیشتری متناسب با تخصص خود دریافت کند.

مرتضوی اظهار داشت: این عدد کف را تعیین کردیم که کسی از این میزان کمتر پرداخت نکند. امکان پرداخت بیشتر برای همه کارفرمایان هست و امیدواریم با تمهیدات دولت در حوزه کالابرگ بخش اندکی از مشکلات معیشتی با این طرح حل شود.

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • علی ترابی
    0

    وعده‌ای که قول وزیر کار مدتهاست تکرار می‌شود در خصوص ترمیم حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طی چند ماه هیچ اقدامی نشده و پیگیری مثل من که چند سال است با دارا بودن مدرک تحصیلی فوق دیپلم آمار حقوق معادل یک کارگر بازنشسته بی سواد واریز میشود