این گل زیر زمینی زنان را 30 سال جوان می کند

گل ختمی یک مرطوب‌کننده عالی برای پوست به شمار می‌رود. این گیاه خشکی پوست را درمان می‌کند، در نتیجه با استفاده از آن پوستی نرم و صاف خواهید داشت. علاوه بر این قادر است برای ساعت‌های طولانی پوست را آبرسانی کند.

کدخبر : 7539
سایت سرگرمی روز :

گل ختمی یک مرطوب‌کننده عالی برای پوست به شمار می‌رود. این گیاه خشکی پوست را درمان می‌کند، در نتیجه با استفاده از آن پوستی نرم و صاف خواهید داشت. علاوه بر این قادر است برای ساعت‌های طولانی پوست را آبرسانی کند.

گل ختمی یک مرطوب‌کننده عالی برای پوست به شمار می‌رود.

 این گیاه خشکی پوست را درمان می‌کند، در نتیجه با استفاده از آن پوستی نرم و صاف خواهید داشت.

علاوه بر این قادر است برای ساعت‌های طولانی پوست را آبرسانی کند.

انواع ماسک صورت با گل ختمی

همانگونه که گفتیم ، گل ختمی به عنوان یکی از بهترین راهکارها برای درمان یا کاهش خشکی پوست شناخته می شود . البته این موضوع به شرطی است که آن را به شیوه ای استاندارد استفاده نمایید. البته باید عنوان کنیم که نحوه استفاده مناسب از این ماده به صورت ماسک ماسک بوده و نوشیدن عصاره آن برای این اهداف توصیه نمی شود . برای یادگیری نحوه ساخت ماسک گل ختمی با ما همراه شوید .

ماسک گل ختمی و ماست

مواد لازم:

  •     یک قاشق غذاخوری گل ختمی
  •     یک قاشق غذا خوری پنیرک
  •     یک قاشق غذا خوری ماست
  •     یک قاشق چای خوری نعناع
  •     یک قاشق چای خوری آویشن
  •     یک قاشق چایخوری آبلیمو

مدت زمان استفاده :20 دقیقه

دلیل عملکرد :

گل ختمی خود سرشار از ویتامین های مفید است که می تواند باعث تغذیه پوست شود . ماست هم می تواند به نوبه خود باعث شفاف سازی و رفع تیرگی های پوست شود .

آبلیمو هم خاصیت آنتی اکسیدان دارد که می تواند به عنوان یک لایه بردار نرم عمل کند . پنیرک، نعناع و آویشن هم چنین خواصی دارند . به همین جهت است که ماسک گل ختمی و لک صورت علیه همدیگر هستند. به گونه ای که با استفاده از این ماسک می توانید به سادگی لکه های صورت خود را کاهش دهید .

نحوه استفاده :

برای استفاده از این ماسک کافی است تا تمام آن ها را با یکدیگر مخلوط نمایید. این کار باعث می شود تا یک ترکیب نهایی حاصل شود . این ترکیب را به سادگی بر روی پوست صورت خود بمالید . بعد از گذشته مدت زمان مذکور ، آن را با آب ولرم شستشو دهید . سعی کنید در طی این مدت زمان صورت خود را با این ماده ماساژ دهید . از طرفی دیگر تنها زمانی از آبلیمو استفاده کنید که سایر ترکیبات تازه نباشند.

ماسک گل ختمی برای درمان جوش صورت

مواد لازم:

  •     یک قاشق غذا خوری گل ختمی

مدت زمان استفاده: 10 دقیقه

دلیل عملکرد :

همانگونه که عنوان کردیم، گل ختمی دارای مزیت های منحصر به فرد فراوانی است که می تواند در ساده ترین وجه ممکن به بهبود پوست صورت شما کمک کند. ویتامین E موجود در این ترکیب می تواند در ساده ترین وجه ممکن باعث بهبودی جوش های صورت شما شود.

نحوه استفاده :

 کافی است تا گل ختمی ها را درون یک فنجان چای آب سرد بگذارید . این فنجان را به مدت یک ربع درون یخچال بگذارید تا کاملاً خیس شود. سپس می توانید گلبرگ ها را خارج کرده و بر روی جوش های صورت خود بگذارید. اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه روی پوست صورت بماند و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید . این کار را به مدت یک هفته و به صورت مداوم تکرار نمایید تا شاهد نتایج معجزه آسای آن باشید .

ماسک گل ختمی و بابونه برای درمان جوش های صورت

مواد لازم:

  •     یک قاشق غذا خوری گل بابونه
  •     یک قاشق غذا خوری گل ختمی
  •     چند تکه پنبه

مدت زمان استفاده : 20 دقیقه

دلیل عملکرد :

بابونه جزو گیاهان دارویی است که در طب سنتی ایرانی اهمیت بسیار زیادی برای آن لحاظ شده است. این گیاه سرشار از ترکیبات منحصر به فردی است که می تواند موجب بهبودی مشکلات پوستی شود. یکی از این ترکیبات، آنتی اکسیدان های طبیعی است که در درمان جوش های صورت بسیار موثر هستند. ترکیب این ماده با گل ختمی می تواند نتایج بسیار منحصر به فردی را خلق کند .

نحوه استفاده :

ابتدا ترکیبات یاد شده را درون مقدار کمی آب بریزید و سپس آن را بجوشانید. این کار باعث می شود تا ترکیبات آنها به سادگی خارج شود. اکنون یک پنبه را به این مایع به دست آمده آغشته نماید و سپس آن را روی جوش های صورت قرار دهید .

بعد از گذشت 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید . در نظر داشته باشید که شما می توانید به جای این کار ، صورت خود را با این ترکیب بخور دهید . البته سعی کنید قبل از آن حتما صورت خود را به طور کامل با آب و صابون شسته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    کاربردی و جالب بود ممننون

  • منیژه هرزند
    0

    باسلام ازمطالب مفید واموزنده تان بسیار سپاسگزارم ممنون