ترکیب لاغری 500 ساله ایرانیان برای لاغری کشف شد

در طب سنتی زنجبیل را یکی از بهترین گیاهان موثر در لاغری می‌دانند. زنجیل طبع گرم داشته و با افزایش متابولیسم بدن، افزایش چربی‌سوزی، کاهش اشتها و کاهش جذب سبب لاغر شدن خواهد شد.

کدخبر : 7869
سایت سرگرمی روز :

در طب سنتی زنجبیل را یکی از بهترین گیاهان موثر در لاغری می‌دانند. زنجیل طبع گرم داشته و با افزایش متابولیسم بدن، افزایش چربی‌سوزی، کاهش اشتها و کاهش جذب سبب لاغر شدن خواهد شد.

زنجیل به صورت ادویه این امکان را به وجود می‌آورد که بتوان از آن در بسیاری از غذاها استفاده کرد. این گیاه خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و سرعت سوخت و ساز بدن و کالری‌سوزی را افزایش می‌دهد.

زنجبیل همچنین در رفع حالت تهوع، بهبود هضم غذا، کنترل قند خون، مبارزه با التهاب و تسکین استرس نیز می‌تواند موثر باشد. زنجبیل را می‌توانید به صورت دمنوش همراه با لیمو و عسل میل کنید.

همچنین می‌توانید زنجبیل تازه را تکه تکه کرده و یک قطعه از آن را در چای خود ریخته و همراه با لذت بردن از طعم آن به کاهش وزن خود نیز کمک نمایید.

 خواص زنجبیل برای آقایان

براساس تحقیقات انجام‌شده بر روی خواص زنجبیل، این گیاه حاوی موادی مانند منیزیم، منگنز، پتاسیم، ویتامین B6  و فیبر است که هر کدام به تنهایی موادی مفید برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های بدخیم هستند. منگنز موجود در زنجبیل باعث افزایش تولید هورمون تستوسترون و قدرت باروری مردان می‌شود که همچنین مصرف آن می‌تواند بسیاری از مشکلات عصبی را برطرف کرده و باعث آرامش و بهبود سلامت روانی در آقایان شود. همچنین زنجبیل به دلیل برخورداری از منگنز و منیزیم می‌تواند از بالا رفتن قند خون جلوگیری کند که کارشناسان مصرف آن را به افراد مبتلابه دیابت توصیه می‌کنند.

زنجبیل دارای بو، مزه تند و مطبوعی است که می‌تواند سلول های سرطانی در روده بزرگ را از بین ببرد، از دیگر خواص زنجبیل برای آقایان می‌توان گفت که این خوراکی خوش طعم به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی موثر، از بروز لخته خون و گرفتگی عروق جلوگیری می‌کند و به این ترتیب افرادی که از آن در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند کمتر دچار بیماری و مشکلات قلبی عروقی می‌شوند. البته باید توجه داشت که برای استفاده از این ماده خوش طعم به‌ویژه افراد با سابقه حساسیت غذایی، برای نخستین بار حتما به میزان کم از آن استفاده کنند زیرا زنجبیل یکی از خوراکی‌هایی است که در برخی افراد باعث تشدید علائم آلرژی می شود

 نحوه مصرف زنجبیل

شاید این سئوال همیشه برای شما مطرح شود که باوجود پرخاصیت بودن این گیاه نحوه مصرف زنجبیل به چه صورت باید باشد. در اینجا باید گفت که می‌توان زنجیل را به برنامه غذایی خود اضافه کرده و از خواص خوب آن به‌درستی استفاده کنید.

 نوشیدن چای زنجبیل آسان ترین راه برای اضافه کردن آن به برنامه غذایی است. برای تهیه چای زنجبیل یک قاشق چای‌خوری زنجبیل خردشده را در یک قوری بریزید و روی آن آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کنار بگذارید سپس زنجبیل را با صافی از آب جدا کنید. هر روز می توانید ۳ الی ۴ فنجان چای زنجبیل بخورید.

یکی دیگر از راه‌های افزودن زنجبیل به برنامه غذایی استفاده از آن به عنوان چاشنی غذاست. در وعده شام می‌توانید ۲ الی ۳ قاشق چای‌خوری زنجبیل خردشده به سوپ یا غذاهای سرخ‌کردنی اضافه کنید و یک سوپ زنجبیل خوش مزه داشته باشید. اگر طعم خام زنجبیل را دوست داشته باشید می توانید به عنوان چاشنی سالاد هم از آن استفاده کنید.

 اگر طعم تند زنجبیل را دوست دارید اما بیشتر دلتان می خواهد که شیرین باشد خودتان می‌توانید شکلات زنجبیل درست کنید. به این صورت که یک پیمانه زنجبیل تازه را پوست گرفته و خردکنید. سپس نصف پیمانه آب و نصف پیمانه شکر را باهم مخلوط‌کنید و روی گاز بگذارید تا بجوشد. بعد زنجبیل را به آن اضافه کرده، شعله را کم کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بجوشد. بعدازاین مدت با یک کف گیر مشبک زنجبیل‌ها را روی یک ظرف توری قرار دهید تا بعد از یک شبانه روز خشک شوند. سپس زنجبیل‌های خشک‌شده را در یک ظرف دردار بدون هوا به مدت ۳ ماه نگه‌دارید.

همچنین می توانید از قرص‌های کپسول زنجبیل برای درمان برخی مشکلات مانند مشکلات شکمی و آرتروز استفاده کرد

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: