سهام عدالت | سود سهام عدالت

خبر مهم امروز 7 آبان ماه برای دارندگان سهام عدالت | فروش سهام عدالت آزاد شد

رییس سازمان بورس گفت: سهام عدالت متوفیان برای تخصیص به وراث، به زودی از طریق کارگزاری‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

کدخبر : 8262
سایت سرگرمی روز :

سهام عدالت یک برنامه‌ی دولتی است که در سال ۱۳۹۰ با هدف بهبود توزیع درآمدهای نفتی در ایران آغاز شد. این برنامه به معنی واگذاری سهامی از شرکت‌های دولتی به مردم بود، که در این صورت از فروش این سهام، مردم سودی به دست می‌آورند. برای این منظور، ابتدا شرکت‌های دولتی بر اساس ارزش دفتری خود مقداری سهام به صورت رایگان به مردم واگذار شد. سپس، این شرکت‌ها از افراد حقیقی و حقوقی خریداری‌شده و سرمایه‌گذاری در آن‌ها انجام شد. مزیت این برنامه برای دولت این بود که با واگذاری سهام، بخش عظیمی از دارایی‌های دولتی به دست مردم رسید و همچنین با فروش سهام، می‌تواند به منابع مالی بیشتری دسترسی داشته باشد. به طور کلی، برنامه سهام عدالت با هدف بهبود توزیع درآمدهای نفتی در ایران آغاز شد، اما با چالش‌هایی روبه‌رو شد. با وجود این، برنامه سهام عدالت ۲ با بهبودهایی که در آن انجام شد، تلاش می‌کند تا چالش‌های قبلی را برطرف کند و به دلیل حضور بیشتر سهام‌داران، نتیجه‌ی بهتری داشته باشد. به عنوان یک برنامه اقتصادی، سهام عدالت هدف از دسترسی به منابع مالی بیشتر و همچنین بهبود توزیع درآمدهای نفتی در کشور را داشته است. با وجود چالش‌هایی که با آن مواجه شده است، سهام عدالت یکی از بزرگترین برنامه‌های فروش سهام در جهان است. در نهایت، برنامه سهام عدالت به دلیل پویایی و تغییرات مداوم در بازار سرمایه، به عنوان یک برنامه اقتصادی حائز اهمیت است. اما برای اینکه به صورت کامل از آن بهره‌مند شود، لازم است که فرایندهایی که باعث چالش برای سهام‌داران می‌شوند، بهبود یابند و شفافیت بیشتری در ارزش واقعی شرکت‌ها و قیمت سهام‌ها فراهم شود.ما در سایت سرگرمی روز بروزترین اخبار از سهام عدالت و سود سهام عدالت را برای شما قرار میدهیم در ادامه به جدیدترین اخبار از سهام عدالت میپردازیم.

رییس سازمان بورس گفت: سهام عدالت متوفیان برای تخصیص به وراث، به زودی از طریق کارگزاری‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

 به نقل از فارس، مجید عشقی در مورد اینکه آیا تصمیمی برای معاملاتی شدن سهام عدالت گرفته شده است، گفت: در این مورد هنوز تصمیم‌گیری نشده و شورای عالی بورس در این زمینه تصمیم‌گیر خواهد بود.

وی در مورد اینکه آیا بحث معاملات سهام عدالت در دستور کار جلسه آینده شورای عالی بورس است، گفت:‌بحث سهام عدالت در دستور است، اما این موضوع فعلاً در دستور کار نیست.

رئیس سازمان بورس در مورد تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان گفت: تعیین تکلیف این سهام مشخص شده و به زودی از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام می‌شود. سهام عدالت در اختیار کارگزاری‌ها قرار گرفته است و ظرف چند روز آینده از طریق سپرده‌گذاری مرکزی اعلام می‌شود که ورثه  متوفیان سهام عدالت باید چه کار کنند.

عشقی تأکید کرد: انتقال سهام عدالت متوفیان به صورت قهری انجام خواهد شد.

از ابتدای اختصاص سهام عدالت به ۴۹ میلیون نفر از مردم ایران در سال ۱۳۸۵ تا کنون حدود ۳.۵ میلیون نفر از سهامداران عدالت فوت کرده‌اند که هنوز تعیین انتقال سهام به ورثه مشخص نشده است و اگر قرار باشد برای انتقال این سهام به ورثه به صورت حضوری مراجعه شود با ازدحام مردم مواجه خواهیم شد، اما قرار است در همکاری بین قوه قضائیه (سازمان ثبت احوال) و سازمان بورس انتقال سهام به صورت قهری و از طریق کارگزاری‌هایی که از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام می‌شود، انتقال قهری سهام عدالت متوفیان به ورثه انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    باسلام میخواهم سهام عدالت خودم رابفروشم قیمت دقیق چند وایا دولت میگزاره ک بفروشم یا پنجا تومن وام بگیرم تشکر از راهنمایتان

    • زابلی
      0

      بنده خدا تو دعا کن سالی ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار بدن بهت تو تصمیم فروش گرفتی برو بابا آش تو بخور کشور رو تحویل یه مشت دزد دادین منتظر پول هم هستید مگه حسن یک چشم رو بهتون بدن

  • ناشناس
    1

    آزاد شده، یا نه

    • ناشناس
      0

      آره آزاد شده می خواهی بفروشی شماره کارت بفرست تا واست واریز کنه

  • سهراب احمدی جو
    0

    سلام مسئولین عزیزاگه سهام مال مردمه چرااختیارشو نمیدین دست خودشون خیلی هاهستن به پول فروش سهام شون احتیاج دارن بذارین بفروشن سالی ۲۰۰تومن سودبه چه دردی میخوره .....واقعاکه چه قانونهایی