تقویت استخوان ها و دندان ها ، پیشگیری از دیابت وپیشگیری از پیری زودرس با این میوه

بلوبری میوه‌های کوچکی است که از درختچه‌ای وحشی به دست می‌آید که ۴۰۰ گونه از آن تا به حال شناسایی شده است .

کدخبر : 8469
سایت سرگرمی روز :

بلوبری میوه‌های کوچکی است که از درختچه‌ای وحشی به دست می‌آید که ۴۰۰ گونه از آن تا به حال شناسایی شده است .

این میوه ها بومی آمریکای شمالی هستند و در واقع ایالات متحده بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده آن است. آنها به دلیل طعم خاص خود متمایز هستند و در غذا برای تهیه ژله، کیک و بسیاری از دستور العمل های دیگر استفاده می شوند.

آنها همچنین به دلیل داشتن مقدار زیادی مواد مغذی ضروری  وقتی به طور منظم مصرف شوند فواید زیادی برای بدن دارند و ارزشمند هستند.

آنها علیرغم اندازه کوچکشان، یکی از بالاترین مقدار آنتی اکسیدان را در زنجیره غذایی دارند ودارای عناصری برای جلوگیری و کند کردن انحطاط ناشی از رادیکال های آزاد ضروری هستند.

علاوه بر این، به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی در خود در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها موثر هستند.

 بسیاری از مردم هنوز از فواید آن بی اطلاع هستند، ما ۱۲ فایده برتر خوردن بلو بری را برای شما بیان می کنیم.

۱. خاصیت ضد سرطانی

آنتی اکسیدان های قوی موجود در بلوبری با کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان مرتبط است.

این مواد از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و سموم محیطی محافظت می کنند. این کلیدی برای جلوگیری از رشد تومورها است.

۲. تقویت استخوان ها و دندان ها

مواد معدنی ضروری موجود در این میوه های کوچک برای محافظت از تراکم استخوان و سلامت دندان مفید هستند. مصرف منظم آن به پیشگیری از پوکی استخوان و عفونت‌هایی که بر سلامت دندان تأثیر می‌گذارند کمک می‌کند. مصرف آن برای بهبود فرآیند جذب کلسیم و ویتامین D توصیه می شود، زیرا حاوی مواد معدنی پتاسیم، آهن، منیزیم، روی ، منگنز و ویتامین K هست.

۳. حفاظت از سلامت قلب

بلوبری حاوی مقادیر قابل توجهی پتاسیم و منیزیم است. این دو ماده معدنی به تنظیم فرآیندهای التهابی در بدن کمک می کنند تا خطر بیماریهای قلبی را کاهش دهند. این میوه مواد مغذی مایعات بافتی را متعادل می‌کند و خطر ابتلا به اختلالاتی مانند فشار خون بالا و حملات قلبی را کاهش می‌دهد.

۴. پیشگیری از دیابت

افرادی که سطح گلوکز خونشان کنترل نشده یا افرادی که در معرض خطر دیابت هستند می توانند این میوه را مصرف کنند. این میوه حاوی فیبر و مواد آنتی اکسیدانی هست که پس از جذب، سطح قند را پایین می آورد و فرآیندهای متابولیکی را تسهیل می کند.

۵. حافظه را بهبود می بخشد

ثابت شده که رابطه جالبی بین مصرف منظم بلوبری و عملکرد مناسب حافظه وجود دارد. همه چیز نشان می دهد که ترکیبات آنتی اکسیدانی آن استرس اکسیداتیو را به حداقل می رساند و آسیب سلولی را کاهش می دهد. به نظارت بر سیستم عصبی کمک می کند. فعالیت مغز را بهبود می بخشد وخطر زوال عقل را کاهش می دهد.

۶. مبارزه با عفونت های دستگاه ادراری

آب بلوبری طبیعی به دلیل قدرت قلیایی و محتوای بالای ترکیبات ضد باکتریایی، برای پیشگیری و درمان عفونت های دستگاه ادراری مفید است. مصرف آن محیطی را که میکروارگانیسم ها برای تکثیر خود به آن نیاز دارند تغییر می دهد. علاوه بر این دارای اثر ضد التهابی هست که درد را تسکین می دهند. افزایش تولید ادرار و بهبود  دفع مواد زائد از کلیه ها یکی دیگر از فواید آنست.

۷. حفاظت از سلامت بصری

این میوه ه حاوی کاروتنوئیدها و مقادیر قابل توجهی ویتامین E است که هر دو برای بهبود بینایی و جلوگیری از ایجاد بیماری های چشم ضروری هستند. اثر آنتی اکسیدانی قوی آن از شبکیه و ماکولا محافظت می کند. بنابراین، احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد وحتی یک درمان طبیعی در برابر مشکلات خفیف بینایی، مانند قرمزی و خشکی ناشی از استرس است.

۸. پیشگیری از پیری زودرس

مصرف منظم این میوه فواید جالبی در پیشگیری از پیری زودرس دارد. مواد آنتی اکسیدانی آن در کاهش خطر بیماری های مزمن ناشی از التهاب بیش از حد موثر است. هم میوه و هم آب طبیعی آن می تواند مکملی عالی برای جلوگیری از چین و چروک و عیوب مرتبط با افزایش سن باشد.

۹. کلسترول را کاهش می دهد

کاهش استرس اکسیداتیو باعث افزایش امید به زندگی و منجر بهبود نسبی بیماری های دژنراتیو و مزمن می شود. از جمله این موارد می‌توان به تصلب شرایین، سرطان، دیابت، دژنراسیون ماکولا، بیماری‌های التهابی مزمن و بیماری‌های نورودژنراتیو اشاره کرد.

بلوبری در برابر پراکسیداسیون لیپیدی  خوب عمل می کند و به پیشگیری از فرآیندهای تصلب شرایین کمک می کند. استرس اکسیداتیو و پراکسیداسیون لیپیدی با پیشرفت سرطان مرتبط است.

به طور طبیعی، سیستم عصبی مرکزی بافتی است که در برابر عوامل سیتوتوکسیک آسیب پذیر است و مغز حساس ترین عضوی است که در برابر آسیب اکسیداتیو حساس است. این به دلیل مصرف زیاد اکسیژن و سطوح پایین آنزیم های آنتی اکسیدانی است. در اینجا کار آنتی اکسیدان ها موجود در بلوبری بسیار مهم است.

۱۰. ویتامین C

بلوبری دارای ترکیبات زیست فعال مانند ویتامین C و فنل است که می تواند از فرآیندهای اکسیداتیو پاتولوژی ها و عفونت های مختلف جلوگیری کند یا حتی آن را متوقف کند. نفوذپذیری عروق را حفظ می کند یعنی جریان رسیدن مواد مغذی به سلول ها را از طریق مویرگ های خون حفظ می کند و از آسیب رادیکال های آزاد به دیواره رگ ها جلوگیری می کند.

۱۱. عمل محافظ عروقی

در واقع، این میوه به ریزگردش عمومی کمک می کند. گردش وریدی خون را بهبود می بخشد و مشکلات مربوط به سنگینی پاها ، تورم، ادم، سلولیت، شکنندگی مویرگ ها، رگ های واریسی و غیره را برطرف می کند.

۱۲. اثر کاهش دهنده چربی

بلوبری سطح چربی خون را کاهش می دهد. مشخص شده است که کلسترول، تری گلیسیرید یا لیپوپروتئین ها از عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی هستند.

در نهایت بلوبری سرشار از آنتوسیانین است و رنگدانه هایی دارد که دارای نوعی فلاونوئید با قدرت آنتی اکسیدانی بسیار زیاد هستند. اینها دلایل کافی برای خوردن  بلوبری هستند،  آنها را بخرید و از طعم خوشمزه شان لذت ببرید و در عین حال بدن خود را با بهترین مواد مغذی و با کیفیت درمان کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: