نکات خانه داری | ترفند خانه داری

نکات خانه داری | با این روش آینه های خونتون رو برق بندازید بدون اینکه لکه و پرز بمونه روش

اگر با دستمال کاغذی و شیشه پاک کن و حرکت دایره‌ای آینه خانه تان را تمیز می‌کنید سه اشتباه بزرگ مرتکب شده‌اید؛ اول اینکه هزینه شیشه شوی پرداخت کرده‌اید و در معرض این مواد سمی قرار گرفته‌اید و باعث شدید یک ظرف پلاستیکی وارد چرخه محیط زیست شود.

کدخبر : 8703
سایت سرگرمی روز :

ما در سایت سرگرمی روز سعی میکنیم بروزترین و کاربردی ترین نکات خانه داری را برای شما جمع آوری کنیم. با دانستن این نکات خانه داری زندگی و کار خانه برای شما آسان تر خواهد شد. در ادامه به نکات خانه داری میپردازیم.

.

.

.

.

اشتباه دوم دستمال کاغذی و حرکت دایره ای است. در ادامه با شما یاد می‌دهیم چگونه با هزینه کم آینه خانه تان را براق و تمیز کنید.

تمیز کردن حرفه‌ای آینه

پیش از پاک کردن آینه، این مراحل را انجام دهید:

ابتدا قاب را تمیز کنید

اگر آینه شما قاب یا پایه دارد، ابتدا آن‌ها را تمیز کنید. شاید این واضح باشد، اما اگر فراموش کردید قاب را تمیز کنید، آینه شما ممکن است هنوز کثیف به نظر برسد. اگر قاب را بعد از آینه تمیز کنید، به احتمال زیاد مجبور می‌شوید آینه را دوباره تمیز کنید.

محلول تمیز کننده خانگی را آماده کنید

انتخاب مقرون به صرفه تر و پایدارتر یک محلول تمیزکننده خانگی با موادی است که احتمالاً در دسترس دارید. برای درست کردن این محلول به سرکه و آب نیاز دارید. یکی از مزایا این روش آن است که بعد از پاک کردن آینه بخار نمی‌گیرد.

برای افزایش قابلیت مه زدایی آن، مخلوط را مستقیماً روی آینه اسپری کنید و قبل از پاک کردن آن، اجازه دهید یک دقیقه بماند.

به خاطر داشته باشید که در حالی که مخلوط سرکه و آب یک محلول تمیزکننده موثر است، سرکه در چند مورد ممنوع است. سطوحی مانند میزهای سنگی و دوغاب حمام برای پاک کننده‌های ساینده مانند سرکه بیش از حد متخلخل هستند که به مرور به آن‌ها آسیب وارد می‌کند

با چه چیزی آینه را پاک کنیم؟

ممکن است برای تمیز کردن از روزنامه یا دستمال کاغذی استفاده کنید؛ اما برای محیط زیست هم که شده این کار را نکنید. علاوه بر این پارچه و دستمال کاغذی باعث می‌شوند پرز، گرد و غبار، زباله‌های کاغذ یا جوهر روی آینه تمیز باقی بمانند.

بهتر است از یک پارچه بدون پرز یا حوله میکروفایبر استفاده کنید، که کثیفی و چربی را به خوبی از بین می‌برد. در نهایت پارچه را بشویید.

تمیز کردن آینه با بخارشوی

اگر یک بخارشوی دارید، ممکن است یکی از بهترین روش‌های تمیز کردن آینه این روش باشد. بخارشوی بدون استفاده از مواد شیمیایی یا محصولات اضافی این کار را به خوبی انجام می‌دهد؛ اما به سری مخصوص نیاز دارد. با گیره ای که به نازل وصل شده است، بخارشوی خود را به سمت بالا و پایین حرکت دهید.

موارد مورد نیاز:

سرکه

پارچه میکروفیبر

بطری اسپری

جوش شیرین

روش تمیز کردن آینه با سرکه

مرحله ۱: محلول را مخلوط کنید

یک قسمت سرکه را با یک قسمت آب در بطری اسپری بریزید و تکان دهید. بهتر است از آب مقطر استفاده کنید.

مرحله ۲: محلول را اسپری کنید

ترکیب سرکه و آب را روی پارچه اسپری کنید، نه روی آینه. با این کار، محلول در پشت روکش نقره نفوذ نمی‌کند و باعث ایجاد لکه‌های سیاه یا زنگ زدگی نخواهد شد.

مرحله ۳: پاک کردن

در این مرحله حرکت دایره‌ای گرد و غبار و زباله‌های را دوباره روی سطح بر می‌گرداند و رگه‌هایی به جا می‌گذارد. برای بهترین نتیجه، با یک الگوی S محکم از بالا به پایین آینه را پاک کنید و بررسی کنید که تمام سطح آینه تمیز شده است.

با استفاده از یک پارچه میکروفیبر، با الگوی S که از بالای آینه شروع می‌شود و به سمت پایین حرکت کنید و به قسمت‌هایی که قبلاً پاک کرده اید نروید

چگونه لکه آب سخت را از روی آینه‌ها پاک کنیم؟

در برخی شهرها سختی آب بسیار بالا است و به همین دلیل بر روی آینه‌ها، پس از خشک شدن قطرات آب، لکه‌های سفید گچی ناخوشایندی به جا می‌ماند.

هرچه این لکه‌ها بیشتر بمانند؛ پاک کردن آنها سخت‌تر است.

مرحله ۱: یک خمیر بسازید

در یک کاسه، مقدار مساوی جوش شیرین و سرکه را مخلوط کرده تا به قوام خمیر دندان برسد.

مرحله ۲: خمیر را روی لکه استعمال کنید

خمیر را روی لکه‌های سفت آب قرار دهید و انگشتان خود به آرامی روی لکه حرکت دهید و بگذارید خشک شود.

مرحله ۳: پاک کنید

از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن خمیر و از یک پارچه تمیز دیگر برای خشک کردن آینه استفاده کنید.

برای تمیز کردن آینه ای که مه آلود است و رگه‌هایی دارد؛ چکار کنیم؟

اگر همه روش‌های فوق را انجام داید، اما باز آینه‌های شما مه‌آلود یا رگه‌دار هست؛ نگران نباشید.

برای جلوگیری از این مشکل به هیچ وجه از آب سخت استفاده نکنید.

از مواد شوینده برای تمیز کردن آینه استفاده نکنید. اگر آینه رنگی دارید، آمونیاک می‌تواند باعث کنده شدن و تغییر رنگ و کدر شدن آن شود.

سعی کنید زود به زود آینه را تمیز کنید تا این مشکل به مرور رفع شود.

اگر روش دیگری برای تمیز کردن آینه بلدید در بخش نظرات به ما بگویید.

منبع: سایت ستاره
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: