این گیاه و به گوشت اضافه کن تا از سرطان جلوگیری کنی

حتما عصاره این گیاه را به گوشت اضافه کنید!

کدخبر : 9577
سایت سرگرمی روز :

مواد سرطانزا به نام heterocyclic amines که هنگام پختن انواع گوشت (گوشت قرمز، پرندگان، ماهی و سوسیس)  در درجه حرارت بالا در آن  تشکیل می شوند در ایجاد سرطان های مختلف در انسان مانند سرطان معده، روده بزرگ، ریه، پستان و پروستات نقش دارند.

رزماری (اکلیل کوهی) (Rosmarinus officinalis) گیاهی معطر از خانواده نعناع است که افزودن عصاره آن به گوشت از ایجاد مواد سرطانزای مذکور جلوگیری می کند. 

گمان می رود که ترکیبات پلی فنل مانند rosmarinic acid، carnosol و carnosic acid به علت اثر آنتی اکسیدانی در این خاصیت رزماری دخالت دارند.

خواص رزماری برای مو

رزماری برای مو مزایای زیر را دارد:

تارهای مو را تقویت و ریشه مو را قوی‌تر می‌کند.

درخشندگی موها را افزایش می‌دهد.

خواص ضد قارچی رزماری باعث می‌شود تا پوست سر را تسکین بخشیده و با خشکی، خارش و سوزش کف سر مبارزه کند.

ضخامت موها را افزایش می‌دهد.

گردش خون را در کف سر بیشتر کرده و موجب تحریک رشد مجدد موها می‌شود.

استفاده از رزماری به صورت موضعی از شوره سر جلوگیری می‌کند.

با داشتن خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی از ریزش موها ممانعت به عمل می‌آورد.

برای تقویت موهای خود می‌توانید برای خرید قرص ضد ریزش مو از داروخانه آنلاین مثبت سبز اقداک کنید.

تقویت سیستم ایمنی با رزماری

رزماری منبعی غنی از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهابی است و به همین دلیل می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. این گیاه با خاصیت آنتی اکسیدانی، رادیکال‌های آزاد را که مخرب سلول‌ها هستند خنثی کرده و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد.

بهبود گوارش غذا

از جمله دیگر خواص رزماری این است که به درمان سوء هاضمه کمک می‌کند. تسکین نفخ معده، کاهش التهاب معده و روده و تسکین علائمی همچون درد شکم، اسهال و یبوست از فوایدی است که در مورد رزماری برای دستگاه گوارش ذکر می‌شود. با این حال هنوز برای تائید این موارد نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد.

رزماری برای تقویت حافظه

برخی از مطالعات نشان داده است که رزماری می‌تواند به تقویت حافظه و کاهش فراموشی کمک کند. در واقع همان خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی رزماری است که باعث بهبود عملکرد مغز و افزایش تمرکز و حافظه می‌شود. این گیاه باعث افزایش گردش خون به مغز شده و قدرت حافظه را بهبود می‌بخشد. استفاده از رزماری در بهبود خلق و خوی افراد نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

رزماری حاوی ماده‌ای به نام اسید کارنوزیک است که می‌تواند با آسیب رادیکال‌های آزاد در مغز مقابله کرده و حتی احتمال بروز سکته مغزی را نیز کاهش دهد.

خواص رزماری در جلوگیری از پیری

رزماری ممکن است پیری و تحلیل مغز را به تعویق بیندازد. این گیاه برای پیشگیری از آلزایمر احتمالا می‌تواند مفید باشد اما همچنان به مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است.

نقش رزماری در سرطان

از دیگر خواص رزماری به نقش آن در بهبود سرطان می‌توان اشاره کرد. بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که رزماری ممکن است در پیشگیری از برخی انواع سرطان مفید باشد. همچنین در مطالعات دیگری مشخص شده است که ترکیبات موجود در رزماری می‌توانند به کاهش رشد سلول‌های سرطانی در بعضی از انواع سرطان کمک کنند؛ مثل سرطان سینه. با این حال همچنان باید تحقیقات گسترده‌تری صورت گیرد تا به قطعیت بتوان سخن گفت.

منبع:بهداشت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: