شگفتانه یلدایی دولت برای زنان خانه دار | پرداخت حقوق ماهیانه به زنان خانه دار با این شرایط

زنان خانه‌دار و دختران مانند بسیاری از اقشار کشور می‌توانند تحت پوشـش تأمین اجتماعی قرار گیرند و از خدمـات تأمین اجتماعی اسـتفاده کنند.

کدخبر : 9692
سایت سرگرمی روز :

 طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» بوده و در ردیف بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است. بیمه زنان خانه‌دار و دختران در سه طرح 12، 14 و 18 درصد بوده و پس از ثبت‌نام، حق‌ بیمه هر ماه حداکثر تا پایان دو ماه بعد، قابل پرداخت است. شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است. افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
بیمه زنان خانه‌دار برای زنان خانه‌داری که بی وقفه در منزل به فعالیت می‌پردازند، مناسب است. افراد واجد شرایط طرح بیمه زنان خانه دار به شرح زیر هستند:

خانم هایی که شاغل نبوده و در هیچ سازمانی استخدام نیستند.

افرادی که با دریافت مزد، از کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی مشغول به کار هستند.

خانم هایی که برای مدتی مشغول به کار بودند و دارای سابقه پرداخت حق بیمه هستند. اما حالا شاغل نیستند، می‌توانند با پرداخت حق بیمه زنان خانه دار، از خدمات تامین اجتماعی بهره مند شوند

اطلاع از شرایط بیمه زنان خانه دار برای تهیه این بیمه الزامی است. بنابراین در ادامه مهم ترین نکات در مورد شرایط بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی را با شما در میان می‌گذاریم.

اولین شرط احراز بیمه برای خانم‌های خانه دار، سن آن‌ها است. خانم‌های خانه‌داری که سن آن‌ها حد فاصل ۱۸ تا ۵۰ سال باشد، می‌توانند از طرح زنان خانه دار تامین اجتماعی استفاده کنند. بنابراین ثبت نام بیمه زنان خانه‌دار برای خانم‌هایی که سن آن‌ها کمتر یا بیشتر از آن باشد، با محدودیت مواجه است.

برای خانم‌های بالای ۵۰ سال سن، سابقه بیمه پردازی قبلی، به حداکثر سن مورد نظر اضافه می­‌شود. البته در صورتی این درخواست مورد قبول است، که معادل هر سال، که از ۵۰ سال سن آن‌ها بگذرد، دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشند. به این ترتیب که خانم خانه‌داری که ۵۵ ساله است و درخواست قرارداد و خرید بیمه تامین اجتماعی دارد، باید حتما دارای ۵ سال سابقه پرداخت میزان حق بیمه زنان خانه دار قبلی باشد.

یکی از مهم‌ترین مزایای طرح بیمه زنان خانه‌­دار، انتخابی بودن استفاده از خدمات درمانی است. در صورتی که زنان خانه­‌دار متقاضی، تحت تکفل پدر، مادر یا همسر خود باشند و از مزایای درمانی سازمان تأمین اجتماعی بهره ببرند، نیازی ندارند که حق سرانه درمان را هم پرداخت کنند. این زنان می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان از خدمات درمانی مراکز ملکی و همچنین طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنند.

زنان خانه دار حداقل با داشتن ۱۰ سال سابقه پرداخت، بدون محدودیت سنی، می‌توانند در طرح بیمه زنان خانه دار ثبت نام کنند.

سوابق قبلی بیمه برای خانم‌های فاقد شغل در طرح بیمه زنان خانه دار

ممکن است خانم‌های خانه‌دار تا پیش از عقد قرارداد و ثبت نام بیمه تامین اجتماعی، سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، در این صورت سوابق قبلی آن‌ها به هنگام بازنشستگی محاسبه می‌شود.

بیمه درمانی برای فرزندان با بیمه زنان خانه دار

در صورتی که شما خانم خانه‌دار هستید و همسر شما نیز پوشش بیمه ای ندارد، با پرداخت حق سرانه درمان می‌توانید، برای فرزندان خود بیمه درمانی تهیه نمایید.

 

 

 

منبع: اقتصادآنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: