حسادت عشقتون رو چطوری کنترل کنید؟ بیا اینجا تا بهت بگم

با حسادت عشقم چطور برخورد کنم؟

کدخبر : 12005
سایت سرگرمی روز :

حسودی فرد مقابل، تقصیر شما نیست

جملاتی مثل: «حسودی من به خاطر اینه که اونروز دیدم داشتی با همکلاسیت صحبت می‌کردی» یا «من حسود نیستم، فقط تو رو خیلی دوست دارم و می‌خوام فقط مال من باشی!» معنیشون اینه که فرد مقابل، شما رو مقصر یا علت ناامنی‌هاش و احساس حسادتش تو رابطه می‌دونه؛ به عبارت دیگه، فرد نمی‌خواد مسئولیت احساسش رو قبول کنه.

قبول مسئولیت چه احساسی در شما ایجاد می‌کنه؟

چنین جمله‌هایی باعث می‌شه که شما احساس خیلی بدی داشته باشید، چون مسئولیت این حسودی روی دوش شما گذاشته شده. حالا تو اینطور مواقع آدم‌ها معمولا چی کار می‌کنند؟ بعضی‌ها دعوا راه می‌اندازن و یا کار خودشون رو ادامه می‌دن، بعضی‌ها هم به حرف فرد مقابلشون گوش می‌دن و دیگه اون کار رو انجام نمی‌دن.

نادیده‌گرفتن احساس حسادت فرد مقابل

نادیده گرفتن احساس حسادت و ادامه دادن کاری که قبلا انجام می‌دادید، باعث می‌شه که توی رابطه‌تون به طور جدی مشکل پیش بیاد. چون فرد مقابل همچنان این احساس ناامنی رو داره و این خودش منجر به بحث و جدال می‌شه.

عمل کردن بر اساس حرف‌های فرد مقابل

برخی افراد، از این موضوع بسیار ناراحت می‌شن و به خاطر علاقشون به فرد مقابل، سعی می‌کنند که دیگه اون کاری که قبلا انجام می‌دادند رو کنار بزارن. اما، این کار هم بعدها توی روابط تاثیر منفی زیادی می‌زاره و باعث می‌شه که یه روزی احساس کنن که دیگه نمی‌خوان رابطشون رو ادامه بدن.

چرا؟

خیلی وقت‌ها آقایون یا خانم‌ها، از کسی که باهاش رابطه دارن کارهایی می‌خوان که باعث می‌شه استقلال فرد مقابل از بین بره. مثلا، با فلان دوستات دیگه رابطه نداشته باش یا دیگه سر کار نرو و … . عمل کردن به این درخواست‌ها، باعث می‌شه که کم‌کم فرد احساس کنه که هویتش رو به عنوان یک انسان از دست داده و این خودش در طولانی مدت، مشکل‌ساز می‌شه.

چی باعث ایجاد این احساس شده؟

قبل از هر کاری، از خودتون بپرسید: چقدر حرف‌های فرد مقابل منطقی هست؟ آیا این موضوع همیشگی بوده یا اخیرا اتفاق افتاده؟ آیا موضوعی باعث شده که این‌طوری حساس بشه یا از اولش همین بوده؟ روی چه موضوعاتی حساس هست؟ همه موضوعات یا فقط یه موضوع؟ میزان و درجه حساسیت و حسودی چقدر هست؟

حسادت شدید

اگه این حساسیت در اکثر زمینه‌ها و یا همیشگی و با شدت بالا بوده، ادامه رابطه خیلی خیلی سخت می‌شه و بهتره با یک روان‌شناس متخصص صحبت کنید. شاید اوایل به نظرتون بیاد که چون منو دوست داره، حسودیش می‌شه، اما واقعیت اینه که در یه رابطه طولانی‌مدت این حجم از حسادت به هردوتون آسیب می‌زنه.

حسودی در یک زمینه خاص

اگه حسودی در یک زمینه خاص بوده، بهتره که با اون فرد صحبت کنید؛ چون همون‌طور که گفته شد، نادیده گرفتن درخواستش، باعث ایجاد اختلاف و مشکل می‌شه و از اون طرف، پذیرش بی‌چون و چرای صحبت‌های فرد باعث می‌شه بعد از یه مدت احساس کنید دائم دارید کنترل می‌شید و همین مساله باعث می‌شه مثل آتش زیر خاکستر، یه دفعه شعله بگیرید و کل رابطه رو خراب کنید.

چی بگید؟

یه ملاقات حضوری ترتیب بدید و بهش بگید راجع این موضوعی که اخیرا روش حساس شده، می‌خواید حرف بزنید. بهش بگید می‌خواید بدونید که چرا این موضوع اذیتش می‌کنه؟ شما چی کار می‌تونید بکنید که این احساسش کمتر بشه؟ و … . حتما حتما باید به حرف‌هاش گوش کنید و با آرامش با هم موضوع رو حل و فصل کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: