وام فوری | وام فوری با سود کم

وام فوری 100 میلیونی با تحویل فوری و سود کم برای سرپرستان خانوار | عیدانه ویژه دولت برای این خانواده

در بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌های مسکن، کشاورزی، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و شرکت دولتی پست بانک آمده است: «درخصوص ابلاغ بندهای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در راستای اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ذیل ماده ۶۹ قانون مذکور، با احتساب نرخ تورم سالانه، سهمیه آن بانک جهت اعطای تسهیلات موصوف مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان و مدت بازپرداخت حداکثر ۱۰ سال و مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر و در نظر گرفتن شرایط خانوار به شرح زیر تعیین و ارسال می‌شود. بدیهی است دستورالعمل مربوطه متعاقباً ارسال خواهد شد.

کدخبر : 1355
سایت سرگرمی روز :

وام فوری یک نوع وام پرطرفدار بین کسانیکه به پول زیاد در مدت زمان کم برای راه اندازی شغل یا ازدواج  نیاز دارند است. وام فوری از سوی بانک ها برای افراد خاص یا عام ارائه میشود. وام فوری با تحویل یک تا سه روزه میباشد. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار از وام فوری را برای شما قرار داده ایم. در ادامه بروزترین خبر از اعطای وام فوری را مشاهده میکنید.

شرایط وام فوری ۱۰۰ میلیونی دولت به سرپرستان خانوار

در بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌های مسکن، کشاورزی، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و شرکت دولتی پست بانک آمده است: «درخصوص ابلاغ بندهای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در راستای اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ذیل ماده ۶۹ قانون مذکور، با احتساب نرخ تورم سالانه، سهمیه آن بانک جهت اعطای تسهیلات موصوف مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان و مدت بازپرداخت حداکثر ۱۰ سال و مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر و در نظر گرفتن شرایط خانوار به شرح زیر تعیین و ارسال می‌شود. بدیهی است دستورالعمل مربوطه متعاقباً ارسال خواهد شد.

الف) خانوارهایی که بعد از سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب دو فرزند شده یا می‌شوند، هر خانواده به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان

ب) خانوارهایی که بعد از سال ۱۳۹۹ به صاحب یک فرزند شده یا می‌شود، هر خانواده به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان.

ج) خانوارهای دونفره ( زوج و زوجه) به هر خانواده مبلغ ۷۰ میلیون تومان.

لازم به ذکر است که این سپرده نرخ سودی ۱۰ درصدی را برای سپرده‌گذار تضمین می‌کنند. به علاوه با حداقل سپرده‌گذاری ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ماهانه یک برگه اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن دریافت می‌کنند.

طرح دوم بانک ملی نیز نیاز همانند طرح اول، به سپرده ۱۶ میلیون تومانی نیاز دارد. با این تفاوت که این سپرده به جای یک ماه، باید سه ماه در بانک باقی بماند. اگر میانگین ماهیانه این سپرده در هر روز بالای ۱۶ میلیون تومان باشد، به سپرده گذار اوراق تعلق می‌گیرد.

سود سپرده در این طرح ۱۲ درصد است. با این حال این سود به میزان ۱۰ درصد در پایان هر ماه به حساب سپرده‌گذاران واریز می‌شود و دو درصد باقی مانده در پایان هر سه ماه به سپرده‌گذار تعلق می‌گیرد.

گفتنی است که این دو درصد به شرطی واریز می‌شود که در طول این سه ماه کمتر از ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نباشد.

طرح سوم بانک ملی اختیار بیشتری به مشتریان می‌دهد و آنها می‌توانند با حداقل پنج هزار تومان در این طرح سپرده‌گذاری کنند. با این وجود تعهد بانک ملی در این طرح، صرفا بازپرداخت سود ۱۰ درصدی به سپرده است و تخصیص اوراق بر اساس اولویت بندی امتیازها و منابع هر شعبه است.

لازم به ذکر است که افتتاح چند سپرده به صورت همزمان در این طرح‌ها امکان‌پذیر است.

شرایط وام فوری بانک ملی

سود وام مسکن بانک ملی ۱۷.۵ درصد و دوره بازپرداخت آن ۱۲ ساله است. سقف پرداخت این وام در تهران به صورت انفرادی ۶۰ میلیون تومان و زوج ۱۰۰ میلیون تومان است.

در شهرستان های بالای ۲۰۰ هزار نفر به صورت انفرادی ۵۰ میلیون تومان و زوج ۸۰ میلیون تومان و همینطور در شهرهای کوچک به صورت انفرادی ۴۰ میلیون تومان و به صورت زوج ۶۰ میلیون تومان به متقاضیان وام مسکن تعلق می‌گیرد.

متقاضیان واجد شرایط تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری، برای فرزندان متولد شده از ابتدای سال ۱۴۰۰ به بعد و حداکثر تا دو سال پس از تاریخ تولد فرزند می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه مربوطه اقدام کنند.

اگر فرزندتان اول فروردین سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده است، می‌توانید نسبت به دریافت وام فرزندآوری اقدام کنید؛ البته فقط تا دو سال پس از تولد او فرصت ثبت نام در سامانه مربوطه را دارید. نکته حائز اهمیت اینکه به تازگی شرط نظام وظیفه برای دریافت این تسهیلات هم با دستور رئیس کل بانک مرکزی، حذف شده است.

براساس دستورالعمل این طرح، پرداخت تسهیلات به پدر اطفالی که تاریخ تولدشان از تاریخ یکم فروردین ۱۴۰۰ به بعد و در داخل ایران متولد شده باشند و در صورتیکه نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد تعلق می‌گیرد. (نرخ باوری شهرستان مربوطه در سامانه مرکز آمار قابل مشاهده است)

متقاضیان برای دریافت این تسهیلات ابتدا باید به سامانه اخذ تسهیلات قرض الحسنه فرزند به این نشانی مراجعه کرده و فرم مربوطه را برای هر یک از فرزندان به طور جداگانه تکمیل و پس از ثبت نام کد رهگیری ده رقمی را دریافت کنند. متقاضی می‌تواند تا قبل از تعیین شعبه نسبت به ویرایش اطلاعات خود و همچنین نسبت به تغییر بانک عامل اقدام کند.

پس از ثبت نام در سایت و تعیین شعبه بر اساس اولویت ثبت نام و میزان سهمیه ابلاغ شده از طرف بانک مرکزی، اطلاع رسانی زمان مراجعه متقاضی به شعبه بانک از طریق پیامک اعلام می‌شود که ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری باید به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

پس از تشکیل پرونده، پذیرش متقاضی از سوی شعبه انجام می‌شود و متقاضی ۴۵ روز کاری مهلت دارد تا نسبت به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام کند.

در حال حاضر وام ازدواج برای هر یک از زوج‌ها مطابق با ضوابط اعلامی از سوی بانک مرکزی، ۱۲۰میلیون تومان است؛ اما اگر زودتر ازدواج کنید، می‌توانید ۳۰ میلیون تومان بیشتر از بقیه وام بگیرید! بر اساس دستورالعمل اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه و مطابق با بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، اگر سن ازدواج متقاضیان در زمان ازدواج برای مردان کمتر از ۲۵ سال و برای زنان کمتر از ۲۳ سال باشد، آن‌ها می‌توانند ۱۵۰ میلیون تومان وام ازدواج بگیرند.

در این میان البته برخی متقاضیان هم همیشه این سوال را از نظام بانکی دارند که اگر بار دوم یا چندمی باشد که ازدواج می‌کنند، آیا باز هم مشمول دریافت این تسهیلات خواهند شد که در پاسخ به آن‌ها باید گفت که اگر تا پیش از این وام ازدواج دریافت نکرده باشند، حتما می‌توانند از این تسهیلات فارغ از اینکه ازدواج چندمشان باشد، بهره‌مند شوند، چراکه بانک مرکزی اعلام کرده که امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی فراهم است مشروط به اینکه پیش از این از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشند؛ حتی اگر ازدواج دوم یا بیشتر فرد باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    توصیح بیشتر