روانشناسی رابطه | رفتار شناسی عاطفی

روانشناسی رابطه | 8 نشانه اینکه با مردی بسیار باهوش در ارتباط هستید

این مرد وجود دارد که شما می بینید. مدتی است که با او بوده‌اید، و چیزی در مورد او مشخص است.

کدخبر : 14460
سایت سرگرمی روز :

او شبیه دیگرانی نیست که قبلاً با آنها قرار گذاشته اید. او متفاوت است، به نحوی که جذاب و جذاب است.

بیایید کمی بیشتر به این موضوع بپردازیم و علائمی را بررسی کنیم که ممکن است ظن شما را تأیید کند. در اینجا 8 نشانه نشان می دهد که شما در رابطه با یک مرد بسیار باهوش هستید.

1) از گفتگوهای عمیق و معنادار لذت می برد

چیزی در مورد نحوه صحبت او وجود دارد. وقتی با او هستید، به نظر می‌رسد که مکالمه هرگز به پایان نمی‌رسد – اما این فقط یک چت یا شایعات بیهوده نیست.

او در مورد ایده های بزرگ، نظریه های پیچیده و رویدادهای جهان صحبت می کند. او کنجکاو است و به نظر می رسد همیشه می خواهد در مورد هر چیزی و همه چیز بیشتر بیاموزد.

عمق مکالمات او می تواند واقعاً فریبنده باشد. مثل این است که او عطشی برای دانش دارد که سیر نشدنی است.

این فقط نشانه هوش نیست، بلکه نشانه فردی پرشور و فکری است. و بیایید صادق باشیم، چیزی فوق العاده جذاب در مردی وجود دارد که می تواند شما را از نظر ذهنی به چالش بکشد.

2) او برای نظرات و دیدگاه من ارزش قائل است

من متوجه چیزی شده ام او واقعاً برای افکار و نظرات من ارزش قائل است. بدون توجه به موضوع، او همیشه برای گوش دادن به آنچه می‌گویم وقت می‌گذارد و هرگز ایده‌ها یا دیدگاه‌های من را بی‌درنگ رد نمی‌کند.

حتی زمانی که ما مخالفیم، هرگز شبیه یک دعوا یا جنگ قدرت نیست. بلکه بیشتر شبیه یک مسابقه مبارزه فکری است که در آن هر دو از یکدیگر یاد می گیریم و دیدگاه های جدیدی به دست می آوریم.

این فقط در مورد احترام او نیست، اگرچه این قطعاً بخشی از آن است. این بیشتر در مورد روشی است که او برای تنوع فکری ارزش قائل است. او می‌داند که هرکسی دیدگاه‌های منحصربه‌فردی برای به اشتراک گذاشتن دارد، و از غنای این دیدگاه‌های مختلف برای گفتگو قدردانی می‌کند.

3) او تشنه دانشی است که مسری است

یادم می آید این یک بار، ما در یک قرار ملاقات در یک گالری هنری محلی بودیم. این مجسمه پیچیده وجود داشت که بیشتر مردم فقط نگاهی به آن انداختند و از آن حرکت کردند. اما نه او. او برای طولانی‌ترین زمان در آنجا ایستاد و همه جزئیات، هر خط و منحنی را مطالعه کرد.

بعداً او به من گفت که چگونه این قطعه نماینده یک جنبش هنری خاص است و چگونه هنرمند از تکنیک های خاصی برای انتقال پیام عمیق تر استفاده می کند. انگار چیزهایی را در آثار هنری می دید که دیگران نمی دیدند.

و بهترین بخش این است که اشتیاق او برای یادگیری مسری است. من متوجه شدم که تاریخ هنر و نمادگرایی را می خوانم فقط برای اینکه با مکالمات ما هماهنگ باشم. من هرگز به هنر علاقه زیادی نداشتم، اما اشتیاق او باعث شد که بیشتر بیاموزم.

عطش او برای دانش فقط به هنر ختم نمی شود. چه علم، تاریخ، ادبیات یا حتی آشپزی، او همیشه مشتاق است بیشتر بیاموزد و دانش خود را با من به اشتراک بگذارد.

این اشتیاق به یادگیری، این کنجکاوی نسبت به دنیای اطرافش نشانه بارز هوش اوست. و این یکی از چیزهایی است که بیشتر از همه در مورد او دوست دارم.

4) او همیشه یک قدم جلوتر است

چیزی که من متوجه شده ام این است که او چیزها را قبل از وقوع پیش بینی می کند. تقریباً به نظر می رسد که او در حال بازی شطرنج است در حالی که بقیه در حال بازی چکرز هستند.

بگذار توضیح بدهم. بیایید بگوییم که در حال برنامه ریزی یک سفر با هم هستیم.

حتی قبل از اینکه متوجه شوم، او قبلاً در مورد همه سناریوهای ممکن فکر کرده است. او بهترین مسیرهای سفر، موانع احتمالی جاده ها، الگوهای آب و هوا، و حتی چیزهای کوچکی مانند جایی که ما در سفر خود قهوه خوب پیدا می کنیم را در نظر گرفته است.

او این کار را انجام نمی دهد زیرا او یک کنترل فریب یا هر چیز دیگری است. او این کار را انجام می دهد زیرا ذهنش به طور طبیعی به این شکل کار می کند. او همیشه در حال تفکر، تحلیل و برنامه ریزی است.

این توانایی در پیش‌بینی چالش‌های بالقوه و ارائه راه‌حل‌ها نشان می‌دهد که او نه تنها از نظر آکادمیک باهوش است، بلکه از لحاظ عملی و دنیای واقعی نیز باهوش است.

5) او خودآگاه است و دائماً در حال تکامل است

اکنون، این چیزی است که من در مورد او واقعاً تأثیرگذار می دانم. او به طرز باورنکردنی خودآگاه است. او نقاط قوت و ضعف خود را می شناسد و همیشه در تلاش است تا خود را بهتر کند.

به عنوان مثال، استعداد او در گم شدن در افکارش را در نظر بگیرید. او آنقدر در دنیای خودش غرق می شد که گاهی فراموش می کرد به پیامک ها پاسخ دهد یا نشانه های اجتماعی را از دست می داد. اما او این خصلت را در خود تشخیص داد، آن را به آرامی گرفت و شروع به کار کرد.

او فقط به تصدیق این موضوع بسنده نکرد، او فعالانه به دنبال راه‌هایی برای بهبود بود - یادآوری‌هایی برای خود، تمرین گوش دادن فعال، و حتی خواندن هوش هیجانی.

و اجازه دهید به شما بگویم، بودن با کسی که به اندازه او خودآگاه و وقف رشد شخصی است، واقعاً ارزشمند است.

۶) قدر چیزهای ساده زندگی را می داند

او علیرغم هوش و پیچیدگی اش، قدردانی عمیقی برای چیزهای ساده در زندگی دارد. تقریباً مانند هوش او به او اجازه می‌دهد تا زیبایی را در مکان‌هایی ببیند که دیگران حتی یک بار هم نگاهی به آن نکنند.

به عنوان مثال پیاده روی های آخر هفته ما را در نظر بگیرید. در حالی که من روی رسیدن به قله تمرکز می‌کردم، او می‌ایستاد و چیزهای کوچک را در طول مسیر تحسین می‌کرد. نحوه عبور نور خورشید از میان برگ ها، الگوهای پیچیده تار عنکبوت یا صدای آبشار دوردست.

مشاهده دقیق او در طبیعت نیز متوقف نمی شود. او از تفاوت های ظریف در یک کتاب خوب، طعم های لطیف در یک غذای خانگی و حتی زیبایی ناچیز در سکوت قدردانی می کند.

این توانایی درک سادگی در میان پیچیدگی نشان می دهد که عقل او بر توانایی او برای لذت بردن از لذت های ساده زندگی سایه نمی اندازد. و بودن در کنار او به من آموخته است که سرعتم را کم کنم و قدر این لحظات را بدانم.

7) او مرا به بهترین شکل ممکن به چالش می کشد

یک چیز واقعاً محرک در کنار او بودن وجود دارد. او این توانایی عجیب و غریب را دارد که من را به روش هایی که هرگز انتظارش را نداشتم به چالش بکشد.

من همیشه از نوشتن لذت می بردم، اما بیشتر از هر چیز دیگری یک سرگرمی بود. اما او چیز دیگری را دید. او مرا تشویق کرد که نوشته‌هایم را جدی بگیرم، ژانرها و سبک‌های جدید را کشف کنم، مرزهایم را پیش ببرم.

و این فقط به این نیست که من را برای بهتر کردن تلاش کنم. این در مورد به چالش کشیدن باورها، تعصبات و دیدگاه های من است. مناظره‌ها و بحث‌های ما همیشه چیزی برای تأمل، دیدگاه جدیدی برای در نظر گرفتن، یا زاویه‌ای متفاوت برای نگاه کردن به مسائل به من می‌دهد.

بودن با او خیلی بیشتر از آنچه که خودم می توانستم یاد بگیرم به من آموخت.

8) برای هوش دیگران ارزش قائل است

او با وجود هوش و ذکاوتش، هرگز به دیگران نگاه نمی کند. در واقع، او برای هوش دیگران نیز ارزش قائل است.

او از افرادی که به دانش علاقه دارند، سؤال می پرسند و مشتاق یادگیری و رشد هستند قدردانی می کند. او می‌داند که هوش فقط به دانستن بسیاری از چیزها نیست، بلکه در مورد تمایل به ادامه یادگیری نیز هست.

و این درس مهمی به من آموخت: هوش این نیست که دیگران را کمتر از شما احساس کنند، بلکه به این معناست که آنها را تا سطح شما بالا ببرید. بودن در کنار او نه تنها از من انسان بهتری ساخته است، بلکه به من انگیزه داده است که برای هوش خودم ارزش قائل شوم و آن را پرورش دهم.

منبع: تحریریه سرگرمی روز
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: