افرادی که در ظاهر دوستانه هستند اما از پشت خنجر می زنند معمولاً این 9 رفتار را نشان می دهند

تفاوت واقعی بین افرادی که واقعاً خوب هستند و افرادی که فقط برای پنهان کردن مقاصد واقعی خود ظاهری دوستانه دارند وجود دارد.

کدخبر : 14696
سایت سرگرمی روز :

تفاوت، صادقانه، دردناک است. شما فکر می کنید آنها دوست شما هستند، اما پشت سر شما، قابلمه را به هم می زنند.

این به اصطلاح "دوستان" اغلب به سختی قابل تشخیص است زیرا آنها معمولاً در ایفای نقش خوب هستند. اما حقیقت این است که آنها معمولا رفتارهای خاصی را نشان می دهند که می تواند آنها را از بین ببرد.

در این مقاله، ما قصد داریم نگاهی دقیق‌تر به این رفتارها بیندازیم – ممکن است از آنچه می‌بینید تعجب کنید. در اینجا 9 رفتار معمولاً توسط افرادی که در ظاهر دوستانه به نظر می رسند، اما از زیر خنجر پشت سر می زنند، نشان داده شده است.

1) آنها بیش از حد شیرین هستند

مهربانی واقعی چیزی است که همه ما قدردان آن هستیم، اما مرزی بین خوب بودن و بیش از حد شیرین بودن وجود دارد.

آنهایی که گاهی اوقات خیلی خوب به نظر می رسند که درست باشند. شما نوع آن را می شناسید - آنها همیشه از شما تعریف می کنند، همیشه موافق هستند، هرگز در مورد کسی یا چیزی حرف بدی برای گفتن ندارند.

اما زمانی که زمان آن برسد که پشت خود را برگردانید، ممکن است همه چیز تغییر کند. شیرینی آنها ممکن است صمیمانه نباشد، اما در عوض ابزاری است که برای پایین آوردن گارد شما استفاده می کنند. این یک حرکت کلاسیک برای افرادی است که در ظاهر دوستانه هستند اما از زیر خنجر می زنند.

مراقب این رفتار باشید - این یک علامت هشدار اولیه است که همه چیز آنطور که به نظر می رسد نیست. افراد اصیل نیازی ندارند که همه چیز را بپوشانند. آنها صادق و واقعی هستند، حتی زمانی که حقیقت ناراحت کننده است.

2) از پاسخگویی طفره می روند

همه ما اشتباه می کنیم، این یک امر مسلم است. اما داشتن آن‌ها چیزی است که اصل را از تقلبی جدا می‌کند.

افرادی که در ظاهر دوستانه رفتار می کنند، اما از زیر خنجر می زنند، در طفره رفتن از مسئولیت پذیری مهارت دارند. آن‌ها سرزنش را برمی‌دارند، بهانه می‌آورند یا هر گونه اشتباهی را انکار می‌کنند، حتی زمانی که واضح است که مقصر هستند.

بگذارید یک مثال شخصی را به اشتراک بگذارم. من یک بار "دوستی" به نام مارک داشتم. ما بخشی از همان تیم پروژه در محل کار بودیم. یک روز، رئیس ما از اشتباهی در ارائه ما ناراحت شد، اشتباهی که مشخصاً مارک انجام می داد. اما به جای اینکه مالکیتش را داشته باشد، جلوی همه آن را به گردن من انداخت.

او با تظاهر به سردرگمی و قرار دادن من در محل، گفت: «فکر می‌کردم شما همه چیز را دوبار بررسی می‌کنید.

این یک حرکت کلاسیک مارک بود - در انظار عمومی دوستانه و حمایت کننده ظاهر می شد، اما وقتی اوضاع به سمت جنوب می رفت سریع دیگران را زیر اتوبوس انداخت. این عدم مسئولیت پذیری یکی از نشانه های کلیدی بود که نشان می داد مارک آنقدر که به نظر می رسید واقعی نبود.

پس این را به خاطر داشته باشید: افراد اصیل صاحب اشتباهات خود هستند. اگر کسی مدام از مسئولیت پذیری طفره می رود، می تواند نشانه آن باشد که آنقدرها که به نظر می رسد دوستانه نیست.

3) زیاد غیبت می کنند

آیا می دانستید که طبق تحقیقات، مردم به طور متوسط روزانه 52 دقیقه را صرف شایعات می کنند؟

شایعات می تواند مضر و مخرب باشد. این راهی است برای تضعیف دیگران، اغلب پشت سر آنها، که یک تاکتیک کلاسیک است که توسط افرادی که در ظاهر دوستانه هستند اما از زیر خنجر می زنند، استفاده می شود.

افرادی که به طور مکرر درگیر شایعات هستند، بیشتر در مورد دیگران قضاوت می کنند و اغلب از شایعات به عنوان ابزاری برای بالا بردن خود و در عین حال پایین آوردن دیگران استفاده می کنند.

اگر کسی را پیدا کردید که دائماً درگیر شایعات منفی است، به خصوص در مورد دوستان یا همکاران مشترک، ممکن است یک پرچم قرمز باشد. آنها ممکن است به همان اندازه مایل باشند که پشت سر شما صحبت کنند، زمانی که شما در اطراف نیستید.

4) آنها همیشه نقش قربانی را بازی می کنند

زندگی می تواند سخت باشد و همه ما با چالش هایی روبرو هستیم. اما بین غلبه بر موانع و بازی همیشه قربانی تفاوت وجود دارد.

افرادی که در ظاهر دوستانه هستند اما از زیر خنجر می زنند، اغلب مهارت دارند که خود را در مرکز توجه قرار دهند، حتی در شرایطی که آشکارا در اشتباه هستند. آنها سناریوها را تغییر می دهند تا خود را به عنوان یک طرف بی گناه جلوه دهند، که اغلب به قیمت هزینه دیگران است.

این ذهنیت قربانی دائمی یک تاکتیک دستکاری است. توجه را از کاستی های خود منحرف می کند و سرزنش را به گردن دیگران می اندازد.

این راهی است که آنها از مسئولیت پذیری در مورد اقدامات خود اجتناب می کنند و می تواند آسیب قابل توجهی به روابط وارد کند.

بنابراین اگر کسی را می شناسید که به نظر می رسد همیشه درگیر درام است یا مدام ادعا می کند که قربانی است، توجه داشته باشید. این می تواند نشانه این باشد که آنها آنقدر که به نظر می رسد دوستانه نیستند.

5) آنها هرگز واقعاً برای دیگران خوشحال نیستند

بزرگداشت دستاوردهای دیگران نشانه بارز یک دوست خوب است. وقتی موفق می شوید، آنها برای شما هیجان زده می شوند. وقتی پایین هستید، آنها آنجا هستند تا شما را بلند کنند.

دوستی های واقعی بر پایه حمایت متقابل و شادی برای موفقیت های یکدیگر ساخته می شوند.

با این حال، افرادی که در ظاهر دوستانه هستند اما از زیر خنجر می زنند، تلاش می کنند تا موفقیت دیگران را واقعاً جشن بگیرند.

آنها ممکن است لبخند بزنند و به شما تبریک بگویند، اما در پشت آن نما، ممکن است احساساتی از رنجش یا حسادت در خود داشته باشند.

این فقدان شادی واقعی برای دیگران اغلب از ناامنی های خود آنها نشات می گیرد. آنها موفقیت دیگران را تهدیدی برای احساس ارزشمندی خود می دانند.

بنابراین اگر متوجه شدید که شخصی در تلاش است تا برای دیگران واقعاً خوشحال باشد، ارزش دارد که محتاط باشید. دوستی ظاهری آنها ممکن است فقط نقابی باشد که احساسات واقعی آنها را پنهان می کند.

6) آنها به سرعت اعتماد به نفس را می شکند

اعتماد ستون فقرات هر رابطه ای است. وقتی به کسی اعتماد می‌کنیم، جنبه آسیب‌پذیر خود را به او نشان می‌دهیم، با اعتماد به اینکه او هم مانند ما از اسرار ما محافظت می‌کند.

متأسفانه، افرادی که در ظاهر دوستانه هستند اما از زیر خنجر می زنند، با این اعتماد آن گونه که شایسته است رفتار نمی کنند. آنها سریع اسرار شما را به اشتراک می گذارند و اغلب از آنها به عنوان ارز برای منافع اجتماعی خود استفاده می کنند.

فهمیدن اینکه یک مکالمه خصوصی یا یک راز مشترک برای دیگران پخش شده است، دلخراش است. این نه تنها اعتماد را از بین می برد، بلکه می تواند باعث آسیب هایی شود که تعمیر آن دشوار است.

7) آنها فقط در زمان های خوب هستند

دوستان واقعی از همه لحاظ وجود دارند. آنها پیروزی های شما را جشن می گیرند و در طول مبارزات شما در کنار شما می ایستند. آنها فقط دوستان هوای منصفانه نیستند. آنها برای باران یا درخشیدن شما آنجا هستند.

زمانی را به یاد می‌آورم که در محل کارم ترفیع گرفتم. ناگهان، در محاصره «دوستان» قرار گرفتم که خیلی مشتاق بودند با من جشن بگیرند. اما وقتی چند ماه بعد یک بحران خانوادگی رخ داد، اکثر آنها هیچ جا پیدا نشدند.

افرادی که در ظاهر دوستانه هستند اما از زیر خنجر می زنند معمولاً کسانی هستند که در زمان های سخت ناپدید می شوند. آنها به سمت موفقیت و خوش شانسی کشیده می شوند و زمانی که اوضاع ناهموار می شود، تمایل دارند دور شوند.

دوستی آنها مشروط است، به چیزی که از بودن در کنار شما می توانند به دست آورند. مواجهه با این یک واقعیت سخت است، اما شناخت این رفتار می تواند شما را از سرمایه گذاری در یک رابطه یک طرفه نجات دهد.

8) آنها دستکاری می کنند

دستکاری یک ویژگی رایج در میان افرادی است که در ظاهر دوستانه به نظر می رسند اما تمایل به خنجر زدن از پشت دارند.

آنها در کشیدن ریسمان و وادار کردن دیگران به انجام آنچه می خواهند مهارت دارند، اغلب بدون اینکه طرف مقابل متوجه شود.

این افراد دستکاری اغلب از رفتار دوستانه خود به عنوان راهی برای نزدیک شدن به شما استفاده می کنند تا بعداً از این نزدیکی به نفع خود استفاده کنند. آن‌ها می‌دانند چگونه حرف‌های درست را بزنند و برای رسیدن به آنچه می‌خواهند درست عمل کنند.

این دستکاری می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از احساس گناه و بازی با قربانی گرفته تا گاز گرفتن و فریب. این یک رفتار سمی است که می تواند باعث شود احساس استفاده و سردرگمی کنید.

9) متناقض هستند

ناسازگاری ویژگی بارز کسی است که در ظاهر دوستانه است اما از زیر خنجر می زند. ممکن است یک روز گرم و دعوت کننده باشند، سپس روز دیگر سرد و دور باشند.

رفتار آنها نسبت به شما می تواند بر اساس خلق و خوی آنها، موقعیت یا افراد دیگری که در اطراف هستند تغییر کند. این ناهماهنگی می‌تواند گیج‌کننده و ناراحت‌کننده باشد، و شما را به این سوال وادار کند که با آنها در کجا ایستاده‌اید.

منبع: تحریریه سرگرمی روز
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • زهره
    0

    دقیقا مثل دوستای من نامرد