انرژی درمانی با این نمک معجزه میکنه | بدون هیچ زحمتی بیماری ها رو درمان کنید

نمک صورتی نوعی سنگ نمک است و از جایی در نزدیکی کوه‌های هیمالیا واقع در منطقه‌ی پنجاب کشور پاکستان استخراج می‌شود. این نمک به نام هالیت صورتی نیز شناخته می‌شود. نمک صورتی یا نمک هیمالیا از نظر شیمیایی کاملا شبیه نمک خوراکی و حاوی ۹۸ درصد کلرید سدیم است. مابقی آن از مواد معدنی کمیاب مانند پتاسیم، منیزیم و کلسیم تشکیل شده است که مجموع این عناصر به این نوع نمک رنگ صورتی روشن می‌دهند. این مواد معدنی همچنین سبب می‌شوند نمک هیمالیا با نمک معمولی طعم متفاوتی داشته باشد.

کدخبر : 15471
سایت سرگرمی روز :

نمک صورتی چگونه استفاده می‌شود؟

مردم از این نوع نمک و نمک معمولی به یک روش استفاده می‌کنند: به عنوان بخشی از چاشنی‌ برای پخت‌و‌پز انواع غذاها و نگهداری غذا. همچنین بلورهای نمک صورتی برای تهیه وسایل منزل و کالاهای دست‌ساز گاهی اوقات تبدیل به ظروف پذیرایی، سطوح پخت‌و‌پز و تخته‌های برش می‌شوند. برخی افراد نیز به جای نمک حمام از نمک صورتی هیمالیا استفاده می‌کنند. همچنین در سال‌های اخیر به صورت لامپ‌های شب‌خواب و جا شمعی‌هایی از نمک صورتی در بازار وجود دارد.

چرا بدن به نمک نیاز دارد؟

سدیم یک ماده معدنی ضروری برای حیات انسان است که در نمک یافت می‌شود. بدن برای عملکردهای مختلف به این عنصر نیاز دارد. از جمله‌ی این عملکردها می‌توان به انقباض، سفت شدن و شل کردن عضلات، حفظ تعادل مناسب مایعات بدن و جلوگیری از کم آبی بدن، ارسال تکانه‌های سیستم عصبی، جلوگیری از فشار خون پایین اشاره کرد. پژوهش‌های اخیر نشان داده است که خوردن نمک می‌تواند خطر عفونت در بدن انسان را کاهش دهد و باکتری‌های مضر را از بین ببرد. همچنین یک مطالعه انجام شده روی حیوانات پژوهشگران را به این نتیجه رساند که نمک ممکن است تأثیر مثبتی بر علائم افسردگی داشته باشد.

c79b9abe-81ce-43e2-baf9-d120d4048550

نمک صورتی هیمالیا؛ غنی از مواد معدنی

برخی منابع می‌گویند که نمک صورتی هیمالیا حاوی ۸۴ ماده معدنی مختلف است. از آنجایی که حاوی ۹۸ درصد کلرید سدیم است، این بدان معناست که تنها حدود ۲ درصد از این مدل نمک از مواد معدنی مختلف تشکیل شده است. با توجه به مقادیر نسبتاً محدودی مصرف نمک بین افراد و مقدار کم این مواد معدنی در نمک صورتی، بعید به نظر می‌رسد که مزایای قابل اندازه‌گیری یا قابل توجهی برای سلامتی داشته باشند. با این حال تصور می‌شود که مواد معدنی موجود در نمک صورتی هیمالیا به تنظیم فشار خون، بهبود هضم و کاهش التهاب‌ها کمک می‌کند.

نمک صورتی و سدیم پایین

برخی از مردم بر این باورند که نمک صورتی نسبت به نمک معمولی، سدیم کمتری دارد. با این حال، هر دو نوع تقریباً ۹۸ درصد کلرید سدیم دارند. از آنجایی که نمک صورتی اغلب کریستال‌های بزرگتری نسبت به نمک خوراکی دارد، از نظر شیمیایی حاوی سدیم کمتری در هر قاشق چای‌خوری است. همچنین طعم شورتری نسبت به نمک خوراکی دارد، به این معنی که فرد می‌تواند برای رسیدن به همان طعم، نمک کمتری را در یک وعده مصرف کند. با این حال، نمک صورتی در اندازه گرانول کوچکتر نیز موجود است که بیشتر شبیه نمک معمولی است.

f627a641-f49b-4470-ae98-ae526983fd4c

نمک صورتی؛ نمکی طبیعی‌تر

برخی ادعا می‌کنند که نمک هیمالیا طبیعی‌تر از نمک خوراکی است. به نظر می‌رسد این ادعا معتبر است. نمک‌های معمول سفره معمولاً به شدت تصفیه می‌شود و برای جلوگیری از کلوخه شدن با مواد ضد انباشتگی مخلوط می‌شوند، مانند آلومینوسیلیکات سدیم یا کربنات منیزیم. بنابراین نمک هیمالیا کمتر مصنوعی است و معمولاً حاوی مواد افزودنی نیست.

جلوگیری از کم آبی بدن با نمک صورتی

برخی بر این باورند که افزودن مقداری نمک صورتی به وعده‌های غذایی یا نوشیدنی‌ها می‌تواند به بدن در رسیدن به تعادل بهینه مایعات و جلوگیری از کم‌آبی آن کمک کند. درست است که سدیم برای حفظ تعادل مایعات مناسب ضروری است؛ با این حال، تامین سدیم از منابع دیگر همان ارزش را دارد.

افزایش گردش خون با نمک صورتی

بهبود گردش خون برای یک بدن سالم ضروری است. این به عملکرد صحیح اندام‌های شما کمک می‌کند و حتی می‌تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. نمک صورتی هیمالیا حاوی مقادیر کمی آهن است که به افزایش ظرفیت حمل اکسیژن خون کمک می‌کند. درنتیجه می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و سایر بیماری‌های مرتبط با گردش خون ضعیف کمک کند.

احتیاط در مصرف نمک صورتی

ید کمتر در نمک صورتی

ید عنصری است که از غدد تیروئید در بدن حمایت می‌کند. نمک صورتی نسبت به نمک خوراکی حاوی ید کمتری است و افراد مبتلا به کمبود ید باید در مصرف آن محتاط باشند. ید یک ماده معدنی است که بدن برای حفظ عملکرد مناسب غده تیروئید و متابولیسم سلولی به آن نیاز دارد. منابع عالی ید شامل انواع ماهی، سبزیجات دریایی، لبنیات و تخم مرغ هستند. نمک یددار یکی دیگر از منابع رایج این ماده معدنی است. تقریباً ۷۵ درصد منبع ید مطمئن خانوارها در تمام دنیا، نمک یددار است. اگرچه نمک صورتی هیمالیا ممکن است به طور طبیعی حاوی مقداری ید باشد، اما به احتمال زیاد حاوی ید کمتری نسبت به نمک یددار است. بنابراین، کسانی که کمبود ید دارند یا در معرض کمبود ید هستند، ممکن است در صورت استفاده از نمک صورتی به جای نمک خوراکی، نیاز به تامین ید از منابع دیگری نیز داشته باشند.

سدیم بیشتر در نمک صورتی

اگرچه سدیم برای حفظ زندگی ضروری است، اما نظارت بر مصرف هر نوع نمک بسیار مهم است. در حالی که سدیم در مقادیر کم ضروری است، مصرف بیش از حد آن می‌تواند تأثیر منفی بر سلامتی داشته باشد. کسانی که مشکلات کلیوی، بیماری‌های قلبی یا مشکلات و نارسایی‌های کبدی دارند، یا افرادی که رژیم غذایی با محدودیت سدیم دارند، باید مصرف سدیم خود را کنترل کنند و استفاده از تمام نمک‌ها، از جمله نمک صورتی هیمالیا را محدود کنند. حتی افرادی که از سلامت خوبی برخوردارند باید مصرف سدیم را کنترل کنند. یک گزارش در سال ۲۰۱۶ از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) بیان می‌کند که بیش از ۹۰ درصد از کودکان و ۸۹ درصد از بزرگسالان بیش از مقدار توصیه شده سدیم مصرف می‌کنند.

مصرف روزانه سدیم چقدر باید باشد؟

دستورالعمل‌های رژیم غذایی ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ توصیه می‌کند که افراد روزانه کمتر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم سدیم مصرف کنند. این معادل تقریباً ۱ قاشق چای‌خوری نمک معمولی در روز است. کسانی که فشار خون بالا دارند باید مصرف سدیم را به ۱۵۰۰ میلی‌گرم در روز محدود کنند. نمک حاوی ۴۰ درصد سدیم است. هنگامی که از مصرف سدیم آگاه هستید، دانستن مقدار سدیم در مقادیر معینی از نمک می تواند مفید باشد.

۱/۴ قاشق چای‌خوری نمک حاوی ۵۷۵ میلی‌گرم سدیم است.

۱/۲ قاشق چایخوری نمک حاوی ۱۱۵۰ میلی‌گرم سدیم است.

۳/۴ قاشق چای‌خوری نمک: ۱۷۲۵ میلی‌گرم سدیم و  ۱ قاشق چای‌خوری نمک: ۲۳۰۰ میلی‌گرم سدیم دارد.

عوارض مصرف بیش از حد نمک

d2a5b1ab-7c3d-488b-8514-bd2f541437c7

همانطور که شما هم متوجه شدید اکثر مردم خیلی بیشتر از مقدار مورد نیاز بدن نمک مصرف می‌کنند.

هنگامی که افراد بیش از نیاز خود سدیم دریافت می‌کنند، کلیه‌های آنها سعی می‌کنند تا سدیم اضافی را از طریق ادرار دفع کنند. اگر کلیه‌ها نتوانند سدیم کافی را از بدن دفع کنند، شروع به تجمع در مایع بین سلول‌ها می‌کند که به عنوان مایع بینابینی شناخته می‌شود. این باعث می‌شود حجم آب و حجم خون افزایش یابد و فشار بیشتری بر قلب و عروق خونی وارد شود.

تعدادی از بیماری‌های جدی با مصرف زیاد سدیم مرتبط هستند، از جمله: فشار خون بالا، بیماری قلبی، سکته، آسیب کبدی، پوکی استخوان و بیماری کلیوی.

مصرف بیش از حد نمک حتی ممکن است به بیماری‌های خودایمنی مانند مولتیپل اسکلروزیس، آرتریت روماتوئید، لوپوس و پسوریازیس کمک کند، زیرا باعث تحریک بیش از حد سیستم ایمنی می‌شود.

تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی بین مصرف نمک و چاقی وجود دارد، به طوری که افزایش ۱ گرم در روز در مصرف نمک با افزایش بیش از ۲۵ درصدی خطر چاقی در بزرگسالان و کودکان مرتبط است.

در حال حاضر هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد نمک صورتی هیمالیا فواید سلامتی بیشتری نسبت به نمک معمولی دارد. نمک صورتی هیمالیا به عنوان جایگزینی برای نمک خوراکی دانه ریز، به علت داشتن کریستال‌های بزرگتر ممکن است به کاهش مصرف سدیم کمک کند، اما، مانند هر نمک دیگری، حتما از آن در حد اعتدال استفاده کنید و لذت ببرید.

مزایا و معایب استفاده از نمک دریا

سایر کاربردهای نمک صورتی هیمالیا

انرژی نمک صورتی هیمالیا

برای قرن‌ها نمک خالص برای محافظت استفاده شده است. محافظت از شر، بدی و انرژی‌های منفی به ویژه محافظت در داخل و اطراف خانه. نمک همچنین برای تصفیه، پاکسازی و دفع منفی در بسیاری از مراسم‌های سنتی استفاده می‌شود. توصیه می‌شود کسانی که در محیط‌های منفی یا ارتباط غیرمستقیم کار می‌کنند، یک تکه هالیت صورتی (نمک صورتی هیمالیا) را روی میز کار خود یا در نزدیکی آن – برای مثال به شکل یک لامپ – نگه دارند. نمک هیمالیا دارای انرژی‌های پایه و متمرکز ملایم اما قوی است و گفته می‌شود که فراوانی و رفاه را به خانه می‌آورد.

نمک صورتی جایگزین خمیر دندان

ثابت شده است که خمیردندان حاوی نمک از بروز التهاب و رشد باکتری در دهان جلوگیری می‌کند. اعتقاد بر این است که نمک مینای دندان را تقویت می‌کند، دندان‌ها را سفید می‌کند، پوسیدگی را کاهش می‌دهد و از بیماری لثه جلوگیری می‌کند.

استفاده در وان حمام

اگر اگزمای آتوپیک دارید، ممکن است متوجه شوید که حمام کردن در آب نمک (حدود یک فنجان در هر گالن آب) ممکن است برای پوست شما مفید باشد. یکی از برجسته‌ترین فواید نمک صورتی هیمالیا برای سلامتی، توانایی آن در سم زدایی بدن و نرم کردن پوست است. این نوع خاص نمک دارای ترکیبی منحصر به فرد از مواد معدنی از جمله منیزیم، کلسیم و پتاسیم است که به تحریک گردش خون و سم‌زدایی بدن کمک می‌کند. در نتیجه، می‌تواند به دفع سموم، کاهش پف و نفخ کمک کند و به حفظ نرمی و سلامت پوست شما کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • اوا
    0

    برای رای دستم اشتباه خورد عالی بود