مصرف و جویدن این دانه در ناشتای صبح قند خون و فشار خون و سموم بدن را خارج می کند

فواید سیاه دانه و عسل در طول چندین قرن توسط دانشمندان سراسر جهان به طور گسترده مورد تحقیق قرار گرفته است.

کدخبر : 16689
سایت سرگرمی روز :

خواص سیاه دانه و عسل طبیعی

گیاه‌پزشکان سنتی مانند ابن سینا و ابن القیم از سیاه‌دانه در درمان‌های خود برای التیام طیفی از بیماری‌ها از تب و سرماخوردگی گرفته تا فشار خون بالا، آسم و بیماری‌های تنفسی استفاده فراوان کردند. در زیر به چند خواص برجسته سیاه دانه و عسل اشاره خواهیم کرد:

خواص سیاه دانه و عسل برای کاهش التهاب بدن

سیاه دانه و عسل سرشار از آنتی اکسیدان های سالم و فیتوکمیکال است این ماده‌های طبیعی موجود در سیاهدانه، التهاب را در کل بدن کاهش می‌دهند.

همچنین ترکیب دوسین حاوی بسیاری از ترکیبات آنتی اکسیدانی مختلف مانند تیموکینون، پلی فنول‌ها، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان‌های پینو استروبین است، ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی که می توانند التهاب و خطر بیماری را کاهش دهند.

همچنین این ترکیبات یک آنتی اکسیدان قوی بوده و به کاهش رادیکال های آزاد در بدن کمک می کنند.

خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری

خوردن سیاه دانه و عسل صبح ناشتا برای لاغری توصیه شده است. به نظر می‌رسد روغن سیاه دانه باعث کاهش وزن و کاهش چربی بدن می‌شود. مطالعه‌ای روی 45 زن مبتلا به اضافه وزن یا چاقی نشان داد که مصرف روزانه 2000 میلی گرم روغن سیاه دانه به مدت 8 هفته باعث کاهش اشتها و کاهش شاخص توده بدن، وزن بدن، دور کمر و چربی بدن می‌شود.

ترکیب دارچین و سیاهدانه و عسل یک ترکیب معجزه آسا برای بالا بردن سوخت و ساز بدن و کاهش وزن است.

این ترکیب را روزانه دو نوبت به مدت سه ماه استفاده کنید تا بهترین اثر بخشی دوسین برای کاهش وزن را تجربه کنید.

خواص سیاه دانه و عسل برای زخم‌ها

جالب است بدانید سیاهدانه هم برای ترمیم زخم‌ها مفید است و ترکیب این دو اثربخشی آن را دو چندان می‌کند.

مطالعات روی حیوانات نشان داده است که تیموکینون به دلیل اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی خود ممکن است به درمان سوختگی‌ها، برش‌ها و زخم‌های دیابتی کمک کند.

 با این حال، مطالعات بیشتری برای درک اینکه آیا روغن سیاه دانه و تیموکینون نیز می‌توانند باعث بهبود زخم در انسان شوند، مورد نیاز است.

خواص سیاه دانه و عسل برای کنترل قند خون

برخی تحقیقات نشان می دهد که روغن سیاه دانه می تواند برای تثبیت سطح قند خون مفید باشد. در واقع، یک بررسی منابع معتبر نشان داد که سیاه دانه می تواند به بهبود نشانگرهای متعدد کنترل قند خون، از جمله سطح انسولین و سطح قند خون در طول روزه داری وماه مبارک رمضان و بعد از غذا کمک کند.

همچنین دوسین میتواند در کنترل قند خون برای بیماری دیابت نوع دو مفید عمل کرده و باعث کاهش مقاومت به انسولین در بدن بشود.

خواص سیاه دانه و عسل برای پیشگیری از سندروم متابولیک

تحقیقات نشان می دهد که روغن سیاه دانه می تواند به پیشگیری از سندرم متابولیک کمک کند، سندروم متابولیک مجموعه ای از شرایط است که می تواند خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع دو را افزایش دهد.

در یک مطالعه روی 55 نفر با فشار خون بالا، شرکت کنندگان 2.5 میلی لیتر روغن سیاه دانه را دو بار در روز به مدت 8 هفته مصرف کردند.

در پایان مطالعه، افرادی که این درمان را دریافت کردند، چندین پیامد مثبت داشتند. آنها کاهش سطح فشار خون، کاهش کلسترول LDL (بد) و قند خون ناشتا را تجربه کردند که همگی از اجزای سندرم متابولیک هستند.

با این حال، به یاد داشته باشید که یک رژیم غذایی کامل و کامل و یک سبک زندگی فعال بهترین پیشگیری از سندرم متابولیک است. مکمل هایی مانند سیاه دانه و عسل طبیعی به عنوان مکملی برای یک سبک زندگی سالم بهترین عملکرد را دارند.

خواص سیاه دانه و عسل برای زنان

مصرف منظم و مداوم عسل و سیاهدانه میل جنسی بانوان را افزایش داده و قائدگی آنها را منظم می‌کند.

افزایش سایز تخمک و قدرت باروری در بانوان از خواص شاخص سیاهدانه و عسل است.

برای افزایش قدرت باروری در بانوان ترکیب عسل وسیاهدانه را روزانه 3 تا 5 قاشق غذاخوری به مدت یک تا دو ماه استفاده کنید تا از خواص بیشمار آن بهره مند بشوید.

خواص سیاه دانه و عسل برای مردان

مصرف منظم و مداوم عسل و سیاهدانه میل جنسی آقایان را افزایش داده و باعث افزایش تعداد اسپرم و تحرک بیشتر اسپرم‌ها می‌شود.برای بهره بردن از خواص درمانی سیاهدانه و عسل برای بالا بردن میل جنسی و تقویت قوای جنسی روزانه 3 تا 5 قاشق غذاخوری ترکیب دوسین به مدت یک ماه استفاده کنید تا از تأثیرات آن بهره مند بشوید.

بهترین زمان مصرف سیاه دانه وعسل

بهترین زمان مصرف سیاه دانه و عسل در هنگام صبح ناشتا است، و اگر می‌خواهید تأثیر این ترکیب بهتر شود می‌توانید آن را در قبل از صبحانه و در وعده عصرانه مصرف کنید.

طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل

بطور کلی شما می‌توانید 3 واحد عسل را با یک واحد سیاه دانه آسیاب شده مخلوط کرده و استفاده نمایید. آسیاب کردن سیاه دانه باعث می‌شود که روغن سیاه دانه خارج شده و خواص دوسین بالا برود.

مدت زمان نگهداری سیاه دانه و عسل

شما می‌توانید ترکیب سیاه دانه و عسل را به مدت 6 ماه نگهداری کنید ولی بهتر است آن را تازه استفاده کنید تا برای شما خواص بیشتری داشته باشد.

سیاه دانه یکی از داروهای گیاهی قدیمی است که از دیرباز تا به امروز برای درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته است، این گیاه در جنوب غربی آسیا و ایران کشت می شود. سیاه دانه خواص بسیاری دارد که در طب سنتی برای درمان بیماری، به عنوان ادویه، عصاره روغنی و .. مورد استفاده قرار می گیرد. جویدن سیاه دانه صبح ناشتا خواص شگفت انگیزی دارد که به دلیل داشتن پوسته محکم باید به خوبی جویده شود زیرا معده توانایی هضم آن را ندارد. اغلب افراد ترکیب سیاه دانه و عسل را صبح ناشتا استفاده می کنند، این ترکیب می تواند سردرد و سرگیجه را رفع کند که انجام همزمان آن با حرکات ورزشی می تواند تا حد زیادی سبب تنظیم ضربان قلب شود.

پزشکان طب سنتی بر این باورند که جویدن سیاه دانه صبح ناشتا می تواند به از بین بردن زگیل کمک کند. علاوه بر این جویدن این گیاه در صبح ناشتا برای افرادی که سینوزیت دارند بسیار مفید است. طبق توصیه برخی از پزشکان طب سنتی، جویدن یک قاسق چایخوری سیاه دانه صبح ناشتا می تواند سیستم ایمنی فرد را تقویت و از بدن در برابر بیماری های گوناگون محافظت کند؛ علاوه بر این می تواند عملکرد کبد را تنظیم کند. در کل از سیاه دانه به روش های مختلفی استفاده می شود که ترکیب آن با موادی مانند عسل، اخبلیا و … می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. دقت کنید با جویدن سیاه دانه صبح ناشتا ممکن است بیشتر این دانه ها وارد معده شوند و هیچ خواصی به بدن نرسد. از این رو بهتر است این گیاه را به خوبی بجوید و یا از پودر آسیاب شده آن استفاده کنید تا از خواص فوق العاده آن بهره مند شوید.

 جویدن سیاه دانه صبح ناشتا خواص درمانی بسیاری به همراه دارد که در طب سنتی بارها به این کار توصیه شده است.

به طور کلی جویدن منظم سیاه دانه صبح ناشتا مزایای زیادی دارد که در زیر به برخی از خواص درمانی جویدن سیاه دانه صبح ناشتا اشاره شده است:

اگر صبح ناشتا سیاه دانه را به خوبی بجوید و همراه آن ورزش کنید عملکرد قلب بهبود پیدا می کند، همچنین به تنظیم ضربان قلب کمک بسیاری می شود.

جویدن مداوم سیاه دانه صبح ناشتا تا حد زیادی به خروج مواد سمی و شیمیایی کبد کمک می کند از این رو عملکرد کبد را نیز تنظیم می کند.

جویدن سیاه دانه صبح ناشتا سبب کاهش نفخ شکم و گازهای معده می شود.

بهترین روش برای افزایش ایمنی بدن در برابر اکثر بیماری ها استفاده از سیاه دانه صبح ناشتا است.

جویدن سیاه دانه صبح ناشتا خواص بی نظیری در درمان زگیل دارد.

در طب سنتی از جویدن سیاه دانه صبح ناشتا به عنوان داروی طبیعی در برابر تشنج استفاده می شود.

با جویدن سیاه دانه صبح ناشتا می توان به درمان دیابت، سل، کم خونی و میگرن نیز کمک کرد.

سیاه دانه دارای اسیدهای چرب ضروری است که با جویدن آن در ابتدای روز می توان تا حد زیادی از ایجاد سرطان جلوگیری کرد.

سیاه دانه در ترکیبات خود مقدار زیادی پتاسیم دارد که با جویدن آن می توان مسمومیت خونی و یبوست را درمان کرد.

خواص جویدن سیاه دانه

گیاه سیاه دانه با ترکیبات مفیدی که دارد دارای خواص بی شماری است از این رو در طب سنتی بارها به مصرف این گیاه اشاره شده است.

سیاه دانه دارای پوسته بسیار محکمی است که معده قابلیت هضم آن را ندارد از این رو توصیه می شود برای بهره بردن از خواص سیاه دانه به خوبی آن را بجوید و یا قبل از استفاده آن را آسیاب کنید.

در مطالب بالا به خواص بینظیر جویدن سیاه دانه اشاره شد، در واقع این دانه ها به صورت معجزه آسایی می توانند انواع بیماری را درمان کنند.

در کل اگر سیاه دانه به صورت صحیح جویده شود می تواند برای درمان سرگیجه و گوش درد، درمان اسهال، درمان دیابت نوع 2، درمان آسم، درمان عفونت، درمان فشار خون بالا، درمان ریزش مو، جوانی و زیبایی پوست، درمان ناراحتی کبد، درمان درد های کلیوی، تقویت قوای جنسی، درمان درد رحم، درمان بی اختیاری ادرار و … مناسب باشد.

با این تفاسیر خواص جویدن سیاه دانه بسیار زیاد است که با شناخت آن ها می توان به درمان بسیاری از بیماری ها کمک کرد.

خواص سیاه دانه چیست؟

سیاه دانه سرشار از آنتی اکسیدان است، خواص آنتی اکسیدانی که این دانه‌ها دارند می‌تواند برای پیشگیری و درمان بیماری‌هایی چون: سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، و چاقی مفید واقع شود.

مطالعات نشان داده که مصرف سیاهدانه با کاهش قابل توجه کلسترول LDL کل و کلسترول بد و همچنین تری گلیسیرید خون همراه است.

مصرف روزانه سیاهدانه می‌تواند سنگ‌های کلیه و مثانه را نابود کند. برای دفع سنگ کلیه و مثانه، سیاه دانه را در آب لیمو و صبح ناشتا قبل از وعده صبحانه میل نمایید.

این ماده باعث تنظیم قائدگی و تنظیم تخمک گذاری در بانوان شده و می‌تواند دردهای قائدگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

سیاهدانه در طب سنتی به عنوان یک داروی ضد‌انگل شناخته شده و می‌تواند کرم‌های روده را از بین ببرد.

سیاه دانه یک ضد باکتری قوی است و برای از بین بردن باکتری‌های مضر معده نظیر هلیکوباکتری مصرف سیاهدانه و عسل توصیه می‌شود.

سیاه دانه و عسل (دوسین)

دوسین همان ترکیب سیاه دانه و عسل است، توجه داشته باشید که دوسین باید به قدر نیاز ترکیب شده و طی مدت کوتاهی استفاده شود. شما باید این سه نکته را در هنگام ترکیب سیاه دانه و عسل در نظر بگیرید:

نکته اول اینکه سیاهدانه باید کوبیده یا ساییده شود که بتواند توسط بدن جذب شود.

نکته دوم اینکه ترکیب سیاهدانه و عسل نباید به مدت طولانی نگهداری شود، به اندازه نیاز این ترکیب را درست کنید.

نکته سوم اینکه عسل مورد استفاده در سیاهدانه باید طبیعی و خالص باشد، خواصی که در پایین به آن اشاره میکنیم مربوط به ترکیب عسل طبیعی و درجه یک با سیاهدانه است، عسل‌های تغذیه‌ای یا تقلبی خواصی برای شما ندارند.

نکته چهارم اینکه در ترکیب سیاهدانه و عسل یا همان دوسین، عسل نقش ارسال کنندگی را دارد و تأثیر اصلی را سیاهدانه ایفا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: