چیستان روز | چیستان باحال

چیستان روز | آن کدام ماده غذایی است که آخرش نمی‌ شنود؟

اگر احساس می کنید ذهن فعال و خلاقی دارید خیلی زود به این چیستان پاسخ دهید؛ آن کدام ماده غذایی است که آخرش نمی‌ شنود؟

کدخبر : 16784
سایت سرگرمی روز :

از آن‌جا که این چیستان‌ها با هدف درگیر کردن ذهن شما و تقویت مهارت تفکر خارج از چارچوب طراحی می‌شوند، اگر شما حل چیستان و سوالات معماگونه را به طور روزانه و روتین در برنامه خود قرار دهید مطمئنا نه تنها اوقات فراغت خود را به شکلی سرگرم‌کننده و جالب پر می‌کنید، بلکه باعث بهبود حافظه، حل بهتر مسائل، افزایش ضریب هوشی، تاخیر در زوال عقل و آلزایمر، بهبود خلق و خو، کاهش سطح استرس و بهره‌وری بیشتر می‌شوند.

اگر به دنبال یک راه سرگرم‌کننده و مفید برای تقویت مغز خود هستید، چیستان‌ها و معماها یک گزینه عالی هستند. برای این کار لازم است چیستان‌ها و معماهای متنوعی را امتحان کنید. از چیستان‌های کلمه‌ای، چیستان‌های تصویری و معماهای ریاضی کمک بگیرید برای حل کردن آن ها تلاش کنید تا مهارت‌های فکری خود را در زمینه‌های مختلف بهبود بخشید.

چیستان مواد غذایی

به سوالی که در تصویر است دقت کنید، چه پاسخی می‌توانید به این سوال بدهید؟ چقدر زمان نیاز دارید؟

.

.

.

.

می‌توانید پاسخ این سوال را حدس بزنید؟

.

.

.

.

.

پاسخ را مشاهده کنید:

پاسخ چیستان مواد غذایی

پاسخ این چیستان کلمه شکر است. چگونه؟ دو حرف آخر کلمه شکر، می‌شود کر، که به معنای ناشنوا است و نمی‌شنود.

چیستان یا لغز، از انواع ادبی مشترک میان ادب شفاهی و ادب کتبی بوده و پدیده‌ای یا چیزی است که نام چیزی را پوشیده دارند اما با ذکر اوصاف آن چیز، از شنونده نام آن را بپرسند و آگاهی از آن در گرو تیزهوشی و باریک بینی و خرده‌سنجی باشد. از آنجا که در هنگام طرح این سوال، بیشتر از لفظ “چیست آن” استفاده می‌شد، به آن چیستان گویند. در ادبیات عبری، عربی، یونانی، لاتینی و انگلیسی کهن (انگلوساکسون) نمونه‌های متعدد از چیستان یافت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: