قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار

خبر خوش از قیمت خودرو برای خریداران | قیمت روز خودرو 18 اردیبهشتماه

قیمت خودرو مانند روزهای گذشته روند نزولی را به ثبت رساند. اما فعالان بازار خودروی کشور معتقدند که این کاهش قیمت ادامه‌دار نیست و در ماه‌های آینده روند به شکل صعودی تغییر پیدا می‌کند.

کدخبر : 2258
سایت سرگرمی روز :

قیمت خودرو یکی از داغ ترین مباحث در چندین سال اخیر بوده است. قیمت خودرو ثبات ندارد و بیشتر شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم. به تازگی اخباری مبنی بر تاثیر واردات خودرو بر کاهش قیمت خودرو به گوش میرسد که تاکنون تاثیر چندانی بر قیمت خودرو نداشته است. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار از قیمت خودرو را برای شما قرار میدهیم. در ادامه میتوانید بروزترین قیمت خودرو را مشاهد کنید.

قیمت خودرو مانند روزهای گذشته روند نزولی را به ثبت رساند. اما فعالان بازار خودروی کشور معتقدند که این کاهش قیمت ادامه‌دار نیست و در ماه‌های آینده روند به شکل صعودی تغییر پیدا می‌کند.

قیمت خودرو امروز، ۱۸ اردیبهشت 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.

قیمت خودرو در هفته‌های گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی در نرخ ارز و همچنین برگزاری مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه روند کاهشی به خود گرفته است.

البته این روند کاهشی به خودروهای داخلی محدود نشد و بازار خودروهای مونتاژی نیز کاهش قیمت‌ها را تجربه کرد. در این میان حتی تاخیر ۲۰ روزه شورای رقابت در اعلام قیمت جدید خودروهای مونتاژی بر این بازار تاثیر نداشت.

اما این کاهش قیمتی رکود بازار را در پی داشت و فعالان بازار معتقدند در این روزها سطح معاملات کاهش چشمگیری داشته است.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید ۱۳۱ در روزهای گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرد و در نرخ ۳۵۰ میلیون تومان ثابت ماند. این درحالی است که پراید ۱۱۱ قیمت ۳۶۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت پژو پارس LX TU5، ساخت ۱۴۰۱ که در روزهای اخیر جهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود و تا 710 میلیون تومان پیش رفته بود، امروز ۱۸ اردیبهشت ماه با ۲۱ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته نرخ ۶۵۰ میلیون تومان را ثبت کرد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ 3 پانوراما 1401 که یکی از محصولات پرطرفدار بازار است، امروز کاهش ۲۰ میلیون تومانی را تجربه کرد و در نرخ ۵۸۰ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به‌تازگی وارد بازار شده است، امروز ۴۰ میلیون تومان ارزان و در نرخ ۹۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

قیمت ام وی ام X22 PRO  به یک میلیارد و 100 میلیون تومان رسید.

قیمت جک J4 ساخت 1402 نرخ 950 میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت فردا SX5  هیبرید ساخت 1401 اما امروز، دوشنبه، با ورود به کانال یک میلیارد تومانی، نرخ یک میلیارد و 400 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو در هفته‌های گذشته با ریزش قیمت‌ها مواجه شد. برای مثال، یک پژو ۲۰۶ پانوراما طی یک هفته ۶۰ میلیون تومان ارزان شد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: این ریزش ناشی از ثبت‌نام‌هایی است که برای طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه صورت گرفته بود و همه سرمایه‌ها از بازار آزاد به سمت این سامانه روانه شد.

او افزود: حال فروشنده در بازار فراوان است و همه می‌خواهند خودروهای خود را زودتر بفروشند تا بتوانند در سامانه ثبت‌نام کنند‌. به همین دلیل بازار مجدداً در وضعیت رکودی قرار گرفت. اما به نظر می‌رسد این رکود و کاهش قیمت‌ها مقطعی باشند و دو ماه آینده بازار به روند پیشین خود بازگردد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: