وام قرض الحسنه | ثبت نام وام قرض الحسنه

وام قرض الحسنه 30 میلیونی برای همه | وام قرض الحسنه با سود 4 درصد و اقساط ماهی یک میلیون

اگر دلتان برای یک مسافرت اساسی لک زده است و فعلاً هم موجودی شما به‌اندازه کافی نیست، می‌توانید به راه دیگری هم برای تأمین هزینه‌ها فکر کنید. پلتفرم «ایران‌سفر» که قرار است به هر کسی که عضو این پلتفرم شود، وام سفر تعلق بگیرد. علاوه بر این پلتفرم، یک بانک هم تحت شرایط خاصی به متقاضیان سفرهای زیارتی وام می‌دهد.

کدخبر : 2635
سایت سرگرمی روز :

وام قرض الحسنه وامی با سود صفر یا خیلی کم میباشد که برخی از بانک ها به مشتریان خود ارائه میدهند. بدون سود بودن وام قرض الحسنه باعث شده مردم گرایش زیادی به گرفتن وام قرض الحسنه داشته باشند. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار از وام قرض الحسنه را برای شما قرار داده ایم. در ادامه میتوانید بروزترین اخبار از وام قرض الحسنه را بخوانید.

اگر دلتان برای یک مسافرت اساسی لک زده است و فعلاً هم موجودی شما به‌اندازه کافی نیست، می‌توانید به راه دیگری هم برای تأمین هزینه‌ها فکر کنید. پلتفرم «ایران‌سفر» که قرار است به هر کسی که عضو این پلتفرم شود، وام سفر تعلق بگیرد. علاوه بر این پلتفرم، یک بانک هم تحت شرایط خاصی به متقاضیان سفرهای زیارتی وام می‌دهد.

زیارت با وام!

اگر فکر می‌کنید وام سفر را از بانک گردشگری بگیرید،  سخت در اشتباهید. تنها بانکی که در حال حاضر عنوانی به نام «وام سفر» در تسهیلاتش دارد، بانک رسالت است. وامی که البته تنها به فرهنگیان تعلق می‌گیرد، آن هم تحت عنوان وام سفر زیارتی. سقف این وام 30 میلیون تومان بوده و باید اقساطش را در 24 ماه بپردازید. هر قسط وام سفر بانک رسالت چیزی حدود یک میلیون و 365هزار تومان است. برخلاف بیشتر وام‌های بانکی در حوزه سفر که تحت عنوان کارت سفر به متقاضیان داده می‌شدند و وام‌گیرنده تنها می توانست در برخی هتل‌ها و خطوط هوایی از این کارت کمک‌هزینه سفر استفاده کند، وام بانک رسالت به صورت نقدی به حساب‌تان ریخته می‌شود و خودتان هر جور صلاح بدانید، امکان خرج کردن آن را دارید. در حال حاضر این تنها وامی است که بابت سفر به متقاضیان داده می‌شود.

جزییات پلتفرم ایران‌سفر

چندماه پیش بود که مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، اعلام کرد با هدف افزایش تمایل مردم و کارکنان دولت به سفر، پلتفرم ایران‌سفر را راه‌اندازی کرده‌اند. این پلتفرم که در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی بهمن 1401 هم از آن رونمایی شد، قرار است با همکاری بانک شهر به متقاضیان سفر وام بدهد. مبلغ وام در این طرح 30 میلیون تومان خواهد بود. سود و کارمزد این تسهیلات هم 4درصد است. البته این وام به یک خانواده ایرانی تعلق می‌گیرد. وامی که هنوز خیلی‌ها می‌گویند دستور پرداخت آن به شبکه بانکی ابلاغ نشده است، اما اگر بانک‌ها وام سفر 30 میلیونی با سود 4درصد به متقاضیان سفر بدهند، جزو تسهیلات کم سود و اقتصادی است و می‌تواند در این روزهای پرفشار اقتصادی هزینه‌های یک سفر داخلی را رتق‌وفتق کند. امکان دریافت دو وام هم برای یک خانوار ایرانی دیده شده است، اما لازمه دریافت وام دوم این است که وام اول را در حوزه سفر گرفته و هزینه شده باشد.

در لایحه برنامه هفتم توسعه، بانک مرکزی موظف شده تا تضامین پرداخت تسهیلات خرد بخصوص تسهیلات قرض الحسنه را تغییر دهد و از مدل وثیقه گیری کالایی استفاده کند.

طبق بند هـ‌‌ ماده 61 لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی موظف شده تا تضامین پرداخت تسهیلات خرد بخصوص تسهیلات قرض الحسنه را تغییر دهد و از مدل وثیقه گیری کالایی استفاده کند.

در بند  هـ‌‌ ماده 61 لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران تأکید شده؛ بانک مرکزی موظف است در طول اجرای قانون برنامه هفتم 1- ضوابط ناظر بر تأسیس فعالیت نحوه اداره و نظارت بر مؤسسات اعتباری را به تفکیک هر یک از انواع مؤسسات اعتباری مشتمل بر ،جامع ،تجاری قرض الحسنه توسعه‌‌‌ای و مجازی و متناسب با ماهیت و مقتضیات خاص هر یک تهیه و پس از تصویب در شورای پول و اعتبار ابلاغ نماید.

2- فرآیند اعطای تسهیلات خرد از جمله قرض الحسنه را در شبکه بانکی کشور از طریق اتخاذ تدابیر مقتضی از جمله توسعه نظام اعتبار سنجی و مدل وثیقه گیری کالایی ( بانک کارگشایی) تسهیل و تسریع نماید.

همچنین در بند و‌‌ ماده 61 این لایحه تأکید شده: بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلفند مطابق با ضوابط مصوب شورای پول و اعتبار نسبت به تعیین تکلیف و یا بستن حساب‌‌های سپرده بانکی راکد یا مازاد اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام نمایند.

تسنیم

بانک توسعه تعاون به مشتریان واجد شرایط خود که کمبود نقدینگی دارند می‌توانند با افتتاح حساب قرض الحسنه و ایجاد میانگین مناسب برای وام طرح «کوثر» درخواست بدهند.

مشتریان بانک توسعه تعاون که مایل به دریافت وام 100 میلیون تومانی طرح کوثر هستند باید حداقل سه ماه از مدت زمان افتتاح حساب آن‌ها گذشته باشد. این وام قرض الحسنه است و به آن سودی تعلق نمی‌گیرد. البته متقاضیان این تسهیلات باید کارمزد آن را بپردازند که مقدار آن با توجه به ضریب برابری تسهیلات، دوره بازپرداخت و مدت زمان خواب سپرده متفاوت است. سقف این کارمزد به چهار درصد می‌رسد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات 24 ماه اعلام شده است. مشتریانی که مایل به دریافت این وام هستند حتما باید ضامن رسمی داشته باشند.

با توجه به مبلغ وام، حداکثر کارمزد و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط 4 میلیون و 342 هزار و 492 تومان است. کل سود تسهیلات، 4 میلیون و 219 هزار و 813 تومان و مجموع رقم وام و سود آن، 104 میلیون و 319 هزار و 813 تومان خواهد بود.

ویژگی‌های طرح وام کوثر

امکان انتقال میانگین این سپرده به بستگان درجه یک اعم از همسر، فرزند، پدر، مادر و خواهر و بردار صاحب حساب حقیقی، قابلیت استفاده از این طرح توسط سازمان‌ها و ادرات به منظور انتقال حساب پس انداز کارکنان خود به صورت تفکیکی یا افتتاح حساب طرح کوثر برای آن‌ها و امکان دریافت این تسهیلات توسط شرکت تعاونی‌ها برای اعضای خود از جمله ویژگی‌های این طرح تسهیلاتی هستند.

لازم به ذکر است که این مبلغ وام به منظور اشتغال زایی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

بانک مرکزی در راستای قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور دستور العمل اجرایی تسهیلات قرض الحسنه فرزند را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

در بخشنامه ابلاغی این بانک برای فرزند اول مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت سه سال، فرزند دوم مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت چهار سال ، فرزند سوم مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت پنج سال، فرزند چهارم مبلغ ۱۲۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت شش سال و فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۵۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت هفت سال تسهیلات تعیین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    وام ۳۰میلیون تومان ۳۶ماهه ۶میلیون سود به حساب کی واریز می شود

  • رحیم عسکری
    0

    سلام خدا وکیلی من دختری دارم شش سال عقد بسته است نمی‌توانم جهیزیه بگیرم حقوق من هم ماهی دومیلیون و پانصد هزار تومان است سه فرزند دارم اگر امکان دارد وامی به من بدهید که اینقدر خجالت زن و بچه ها را نکشم ممنونم اگر بتوانیدمحبتی بکنید