سنگ تمام مدیرعامل برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی | رونمایی از طرح های جدید سازمان به نفع بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی: از دوشنبه هفته آینده، هر هفته یک طرح دیجیتال رونمایی می شود
مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به رویکرد برنامه هفتم توسعه مبنی بر هوشمندسازی سالانه ۲۰ درصد خدمات دستگاه ها، تاکید کرد: تلاش داریم سالانه بالغ بر ۲۰ درصد خدمات را به شکل هوشمند ارائه کنیم.
سالاری اظهار کرد: هدف اصلی سازمان کاهش مراجعه حضوری مردم و ارائه خدمات غیرحضوری است.
وی گفت: «ما طرحهای متعددی در بخش بیمهای و درمانی تعریف کردهایم و از هفته آینده، هر دوشنبه یک طرح جدید رونمایی میشود، مشروط بر اینکه آن خدمت به طور کامل غیرحضوری شده باشد و نیازی به مراجعه حضوری مردم نباشد.»
وی در ادامه به اقدامات این سازمان در زمینه نظام ارجاع اشاره کرد و توضیح داد: سامانه مرحله اول این طرح رونمایی شده و در حال تست است. این سامانه بخشی از منظومه کلی پزشک خانواده و نظام ارجاع است و هدف آن تسهیل دسترسی بیماران به خدمات درمانی، هدایت ارجاعها به مراکز درمانی داخل و خارج از سازمان، و کاهش سردرگمی مردم است.
سالاری افزود: استفاده از فناوری و نوآوری، ضمن افزایش کیفیت خدمات، امکان مدیریت بهتر منابع سازمان و کاهش زمان و هزینه را فراهم میکند.
وی همچنین بر اهمیت همکاری با استارتاپها و فعالان حوزه فناوری تأکید کرد و گفت: «استفاده از ظرفیت نوآوری و فناوری، فرصت بزرگی برای تسریع خدمات و افزایش رضایتمندی مردم است و سازمان شرایط لازم برای بهرهبرداری از این ظرفیت را فراهم کرده است.»
سالاری همچنین در جمع خبرنگاران و بازدیدکنندگان از نمایشگاه الکامپ اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی محکوم به تحول دیجیتال است.
مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در حاشیه بازدید از بیشت و هشتمین نمایشگاه الکامپ، در جمع خبرنگاران و بازدیدکنندگان ضمن ارائه دیدگاههای خود درباره تحول دیجیتال در این سازمان، به اهمیت همکاری با استارتاپها و نوآوران تاکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت دیجیتالی شدن خدمات سازمان تأمین اجتماعی گفت: «سازمان ما محکوم به تحول دیجیتال است و هیچ راهی جز حرکت به سمت خدمات غیرحضوری و هوشمند وجود ندارد. بخش عمده خدمات بیمهای و درمانی ما قابلیت ارائه غیرحضوری دارند که هم موجب کاهش هزینه و زمان میشود و هم رضایت اجتماعی را افزایش میدهد».
سالاری توضیح داد که یکی از اهداف سازمان، تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات است. او افزود: «تعداد سرویسهایی که سازمان به یک فرد ارائه میدهد محدود نیست، اما میتوان بیش از ۶۰ درصد این خدمات را از طریق گوشی و بدون مراجعه حضوری ارائه کرد. این کار نه تنها باعث صرفهجویی در هزینه و زمان میشود، بلکه امکان استفاده بهینه از منابع سازمان را نیز فراهم میکند».
وی همچنین بر نقش استارتاپها در این تحول تأکید کرد و گفت: «مشارکت استارتاپها و کارآفرینان نوآور به ما کمک میکند خدمات بیمهای و درمانی را بهتر و سریعتر ارائه دهیم. این همکاری میتواند به شکل شراکت باشد و نه فقط پیمانکاری، به گونهای که بخشی از صرفهجویی ناشی از راهحلهای نوآورانه به خود خالق آن تعلق گیرد».
در حوزه خدمات درمانی، سالاری به تجربه نظام ارجاع هوشمند اشاره کرد و گفت: «با استفاده از هوش مصنوعی، امکان ارجاع بیماران به پزشکان متخصص یا مراکز درمانی سطح دوم فراهم میشود. این سیستم میتواند سردرگمی بیماران را کاهش دهد و کیفیت خدمات را ارتقا دهد، ضمن آنکه ریسک بالایی برای سلامت افراد ندارد».
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین گفت: «امروزه ظرفیتهای زیادی در کشور برای توسعه فناوری و نوآوری وجود دارد و اگر به درستی از استارتاپها و فناوریهای نوین بهره ببریم، میتوانیم بسیاری از مسائل سازمان را حل کنیم. استفاده از ظرفیت استارتاپها زمینه رقابت سالم و تسریع پروژهها را نیز فراهم میکند».
وی در پایان با تشکر از حضور استارتاپها و فعالان حوزه فناوری، یادآور شد: «سازمان تأمین اجتماعی آماده همکاری با تمامی افرادی است که صاحب ایده، خلاقیت و نوآوری هستند. با تقسیم کار دقیق بین شرکتهای آیتی سازمان، حوزه بیمه و خدمات عمومی و حوزه سلامت دیجیتال، تلاش میکنیم خدمات به شکل تخصصی و کارآمد ارائه شود».