سنگ تمام مدیرعامل برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی | رونمایی از طرح های جدید سازمان به نفع بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی: از دوشنبه هفته آینده، هر هفته یک طرح دیجیتال رونمایی می شود

کدخبر : 37340
سایت سرگرمی روز :

 مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به رویکرد برنامه هفتم توسعه مبنی بر هوشمندسازی سالانه ۲۰ درصد خدمات دستگاه ها، تاکید کرد: تلاش داریم سالانه بالغ بر ۲۰ درصد خدمات را به شکل هوشمند ارائه کنیم.

 سالاری اظهار کرد: هدف اصلی سازمان کاهش مراجعه حضوری مردم و ارائه خدمات غیرحضوری است. 

وی گفت: «ما طرح‌های متعددی در بخش بیمه‌ای و درمانی تعریف کرده‌ایم و از هفته آینده، هر دوشنبه یک طرح جدید رونمایی می‌شود، مشروط بر اینکه آن خدمت به طور کامل غیرحضوری شده باشد و نیازی به مراجعه حضوری مردم نباشد.»

وی در ادامه به اقدامات این سازمان در زمینه نظام ارجاع اشاره کرد و توضیح داد: سامانه مرحله اول این طرح رونمایی شده و در حال تست است. این سامانه بخشی از منظومه کلی پزشک خانواده و نظام ارجاع است و هدف آن تسهیل دسترسی بیماران به خدمات درمانی، هدایت ارجاع‌ها به مراکز درمانی داخل و خارج از سازمان، و کاهش سردرگمی مردم است.

سالاری افزود: استفاده از فناوری و نوآوری، ضمن افزایش کیفیت خدمات، امکان مدیریت بهتر منابع سازمان و کاهش زمان و هزینه را فراهم می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت همکاری با استارتاپ‌ها و فعالان حوزه فناوری تأکید کرد و گفت: «استفاده از ظرفیت نوآوری و فناوری، فرصت بزرگی برای تسریع خدمات و افزایش رضایتمندی مردم است و سازمان شرایط لازم برای بهره‌برداری از این ظرفیت را فراهم کرده است.»

سالاری همچنین در جمع خبرنگاران و بازدیدکنندگان از نمایشگاه الکامپ اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی محکوم به تحول دیجیتال است.

مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در حاشیه بازدید از بیشت و هشتمین نمایشگاه الکامپ، در جمع خبرنگاران و بازدیدکنندگان ضمن ارائه دیدگاه‌های خود درباره تحول دیجیتال در این سازمان، به اهمیت همکاری با استارتاپ‌ها و نوآوران تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت دیجیتالی شدن خدمات سازمان تأمین اجتماعی گفت: «سازمان ما محکوم به تحول دیجیتال است و هیچ راهی جز حرکت به سمت خدمات غیرحضوری و هوشمند وجود ندارد. بخش عمده خدمات بیمه‌ای و درمانی ما قابلیت ارائه غیرحضوری دارند که هم موجب کاهش هزینه و زمان می‌شود و هم رضایت اجتماعی را افزایش می‌دهد».

سالاری توضیح داد که یکی از اهداف سازمان، تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات است. او افزود: «تعداد سرویس‌هایی که سازمان به یک فرد ارائه می‌دهد محدود نیست، اما می‌توان بیش از ۶۰ درصد این خدمات را از طریق گوشی و بدون مراجعه حضوری ارائه کرد. این کار نه تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان می‌شود، بلکه امکان استفاده بهینه از منابع سازمان را نیز فراهم می‌کند».

وی همچنین بر نقش استارتاپ‌ها در این تحول تأکید کرد و گفت: «مشارکت استارتاپ‌ها و کارآفرینان نوآور به ما کمک می‌کند خدمات بیمه‌ای و درمانی را بهتر و سریع‌تر ارائه دهیم. این همکاری می‌تواند به شکل شراکت باشد و نه فقط پیمانکاری، به گونه‌ای که بخشی از صرفه‌جویی ناشی از راه‌حل‌های نوآورانه به خود خالق آن تعلق گیرد».

در حوزه خدمات درمانی، سالاری به تجربه نظام ارجاع هوشمند اشاره کرد و گفت: «با استفاده از هوش مصنوعی، امکان ارجاع بیماران به پزشکان متخصص یا مراکز درمانی سطح دوم فراهم می‌شود. این سیستم می‌تواند سردرگمی بیماران را کاهش دهد و کیفیت خدمات را ارتقا دهد، ضمن آنکه ریسک بالایی برای سلامت افراد ندارد».

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین گفت: «امروزه ظرفیت‌های زیادی در کشور برای توسعه فناوری و نوآوری وجود دارد و اگر به درستی از استارتاپ‌ها و فناوری‌های نوین بهره ببریم، می‌توانیم بسیاری از مسائل سازمان را حل کنیم. استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها زمینه رقابت سالم و تسریع پروژه‌ها را نیز فراهم می‌کند».

وی در پایان با تشکر از حضور استارتاپ‌ها و فعالان حوزه فناوری، یادآور شد: «سازمان تأمین اجتماعی آماده همکاری با تمامی افرادی است که صاحب ایده، خلاقیت و نوآوری هستند. با تقسیم کار دقیق بین شرکت‌های آی‌تی سازمان، حوزه بیمه و خدمات عمومی و حوزه سلامت دیجیتال، تلاش می‌کنیم خدمات به شکل تخصصی و کارآمد ارائه شود».

ارسال نظر: