اطلاعیه رسمی تامین اجتماعی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی | خدمت رفاهی جدید برای حقوق بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی
از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی؛اطلاعات نسخههای الکترونیک در دسترس بیمهشدگان است
بیمهشدگان سازمان تأمین اجتماعی با ثبتنام در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان، امکان دسترسی به مجموعه اطلاعات نسخههای تجویزی از سوی مراکز درمانی، پزشکان و درمانگران را دارند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، بیمهشدگان، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمریبگیران سازمان تأمین اجتماعی پس از ثبتنام و ورود به سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir از طریق منوی «خدمات سلامت الکترونیک» و در بخش «نسخ الکترونیک من» به مجموعهای از اطلاعات نسخههای درمانی صادر شده در مراکز درمانی و پزشکان دسترسی دارند.
گفتنی است؛ اطلاعاتی نظیر «نام پزشک، نوع تخصص و کد نظام پزشکی وی»، «تاریخ ویزیت»، «نام مراکز درمانی ارائه دهنده خدمات درمانی»، «اطلاعات بیمار»، «تجویزها و دستورات پزشک» و «پرداختهای بیمار در قالب سهم سازمان و سهم بیمهشده» در نسخ صادر شده برای بیمهشدگان قابل مشاهده است.
همچنین در منوی «خدمات سلامت الکترونیک» سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، خدمات «پرونده سلامت من»، «نوبتدهی ارجاع بیمار»، «استعلام برخورداری از حمایت درمانی»، «لیست بازپرداخت هزینههای درمانی» و سامانههای درمانی «نوبتدهی درمان» و «تأیید نسخ درمان» در اختیار افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارد.
بیمهشدگان سازمان تأمین اجتماعی پس از مراجعه به مراکز درمانی و مطب پزشکان و ثبت نسخ الکترونیک برای آنان، اطلاعات نوع نسخه، کد رهگیری، تاریخ نسخه، نام پزشک معالج را از طریق پیامک ارسالی سازمان تأمین اجتماعی دریافت میکنند. اطلاعات کامل مراجعات و جزئیات نسخ درمانی بارگذاری شده در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، تکمیل کننده دادههای موردنیاز بیماران بیمهشده است.
دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی سازمانهای بیمهگر پایه سلامت با حضور مدیران عامل سازمانهای تأمیناجتماعی، بیمه سلامت و خدمات درمانی نیروهای مسلح به میزبانی سازمان تأمیناجتماعی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در این جلسه موضوعاتی مانند بررسی و تدوین راهبردهای سازمانهای بیمهگر در مواجهه با پدیده درخواستهای نامتعارف مالی توسط ارائهدهندگان خدمت، بررسی راهکارهای رفع مشکلات صندوق بیماران خاص و صعبالعلاج و هزینهکرد این صندوق، مسائل مرتبط با کمیته پیشگیری و پزشک خانواده و نیز پرداخت اعضای هیأت علمی و پزشکان درمانی تماموقت مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین در ادامه این جلسه، گزارش وضعیت ارائه خدمات در بیمارستانهای دولتی دانشگاهی توسط پزشکان تماموقت جغرافیایی و دیگر موضوعات اساسی مرتبط با حوزه سلامت پایه کشور مطرح شد.
عملکرد و رفتار یکسان سازمانهای بیمهگر پایه سلامت در راستای وظایف و تکالیف مربوطه و مشترک حوزه درمان و یکسانسازی کدینگ مراکز ارائه دهنده خدمت از دیگر موضوعاتی بود که مورد تأکید قرار گرفت.
گفتنی است؛ جلسات هماهنگی سازمانهای بیمهگر پایه سلامت با هدف بهبود نظام سلامت کشور و ارائه خدمات بهتر به بیمهشدگان و ذینفعان سازمانهای بیمهگر پایه برگزار میشوند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه فصل نهم آئیننامه استخدامی سازمان تأمین اجتماعی مصوب ۲۸ اسفند ۱۳۸۶ بهطور کامل به تسهیلات رفاهی اختصاص یافته است و تأمین رفاه و رفع نیاز کارکنان، بخشی لاینفک از تکالیف سازمان بوده، درباره موضوعات مرتبط با شورای رفاهی کارکنان سازمان توضیحاتی ارائه داد و تاکید کرد:حذف امور رفاهی اساساً موضوعیت ندارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهدی شکوری افزود: مواد ۷۲ تا ۷۷ آییننامه استخدامی، موارد مختلفی از تسهیلات رفاهی ازجمله تشکیل صندوق پسانداز و رفاه کارکنان، بهرهمندی کارکنان شاغل و بازنشسته و خانواده آنان از بیمه تکمیلی درمان، بیمه عمر و حوادث، اعطای تسهیلات رفاهی، و اعطای وام مسکن و دیگر خدمات رفاهی را مورد تصریح قرار داده که این موارد مطابق ضوابطی است که به تصویب هیأتمدیره محترم سازمان میرسد.
شکوری تصریح کرد: سازمان مکلف است نسبت به تأمین شرایط بهداشتی و ایمنی، ایجاد محیط مناسب کار و تقویت بنیه جسمی و روحی کارکنان اقدام کرده و تسهیلات لازم را در این حوزهها اعطا نماید.
وی درباره هدف تشکیل شورای رفاهی کارکنان با حکم مدیرعامل سازمان گفت: این شورا با هدف ساماندهی، تقویت، همافزایی و ارتقای همکاریها در راستای بهبود امور رفاهی کارکنان و بهرهگیری از ظرفیتها و امکانات موجود برای پیشبرد سیاستهای کلان رفاهی ایجاد شده است.
رئیس شورای رفاهی کارکنان سازمان در تشریح اقدامات این شورا گفت: در مدت کوتاهی که از آغاز شکلگیری شورا گذشته، دو جلسه با حضور تمامی اعضا تشکیل شده و تصمیمات مهمی اتخاذ شده است.
وی گفت: ابتدا ضابطه جاری مطرح و مورد بررسی دقیق قرار گرفت. مقرر شد اداره کل روابط عمومی با همکاری اداره کل ارتباطات مردمی، سازوکار لازم برای نظرسنجی از همکاران درباره میزان رضایت، کیفیت و نحوه ارائه خدمات رفاهی را بررسی و نتیجه را در جلسه بعد ارائه کند و همچنین طی مکاتبهای مقرر گردید نظرات ادارات کل و مدیریتهای درمان استانها درباره ضابطه رفاهی سال جاری و پیشنهادهای اصلاحی لازم اخذ شود.
وی افزود: اداره کل خدمات و پشتیبانی موظف شد گزارشی از وضعیت فعلی مراکز رفاهی و برنامههای بازسازی و بهینهسازی آنها به شورا ارائه کند و همچنین استفاده از تجارب سایر دستگاههایی که عملکرد مناسبی در حوزه رفاهی دارند مورد تأکید اعضای شورا قرار گرفت و مقرر شد مدیران مرتبط هماهنگیهای لازم را انجام داده و نتایج بررسیها را در جلسات آتی ارائه نمایند.
شکوری با بیان اینکه یکی از محورهای مهمی که در ادامه در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت، تقویت شرکت رفاه گستر و برنامهریزی لازم برای ارائه خدمات مطلوبتر به همکاران است، خاطرنشان کرد: برنامهریزی برای رزرو مراکز اقامتی سهماهه چهارم سال ۱۴۰۴ از جمله اقدامات پیشبینی شده است که میتواند در افزایش نشاط و رفاه همکاران اثرگذار باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان در پایان تأکید کرد: همکاران محترم اطمینان داشته باشند که با توجه به تأکید ویژه مدیرعامل محترم بر ضرورت تصمیمگیری و اهتمام شورا در بهبود امور رفاهی، مسیر ارتقای کمی و کیفی خدمات رفاهی با جدیت دنبال میشود و نتایج تصمیمات شورا نیز در حتما به اطلاع همکاران گرامی خواهد رسید.