درمان خانگی گوش درد | با این توصیه طلایی از درد گوش خلاص شو

عفونت و التهاب گوش یکی از دردهای آزاردهنده است که بروز آن مختص یک گروه سنی خاص نیست و نوزادان تا بزرگسالان را درگیر می‌کند. به همین دلیل بهتر است با روش‌های درمان عفونت گوش به روش خانگی آشنا شوید.

کدخبر : 13714
سایت سرگرمی روز :

درد گوش (گاهی اوقات اوتیت میانی حاد نامیده می‌شود) عفونت گوش میانی است، که فضای پر از هوا در پشت پرده گوش است که حاوی استخوان‌های ارتعاشی کوچک گوش است. کودکان بیشتر از بزرگسالان به عفونت گوش مبتلا می‌شوند. از آنجایی که عفونت گوش اغلب خود به خود برطرف می‌گردد، درمان ممکن است با مدیریت درد و نظارت بر مشکل آغاز شود. گاهی از آنتی بیوتیک‌ها برای پاکسازی عفونت استفاده می‌شود. برخی افراد مستعد ابتلا به عفونت‌های متعدد گوش هستند که این می‌تواند باعث مشکلات شنوایی و سایر عوارض جدی شود.

درمان خانگی گوش درد با سیر

درمان عفونت گوش با سیر یکی از موثرترین شیوه‌های درمانی است که می‌تواند درد و التهاب ناشی از عفونت را از بین ببرد و ترشحات گوش را کم کند؛ همین امر باعث ارتباط قوی بین سیر و عفونت گوش می‌شود.

برای درمان عفونت گوش با سیر از روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. ساده‌ترین راه این است که یک حبه سیر پوست کنده را داخل یک تکه گاز قرار دهید و داخل گوش بگذارید. سپس یک حوله گرم یا لیف گرم را روی گوش قرار دهید تا حرارت حاصل از آن موجب درمان عفونت گوش شود.

نکته‌ای که باید در انجام این روش رعایت شود این است که حبه سیر نباید داخل مجرای گوش شود. به همن دلیل برای درمان خانگی عفونت گوش کودکان این روش توصیه نمی‌شود. چون ممکن است کودک شیطنت کند و حبه سیر را داخل گوش فرو کند.

یک روش متداول دیگر برای درمان خانگی عفونت گوش با سیر استفاده از روغن سیر است. در این روش باید چند حبه سیر را در کمی روغن تفت دهید و از صافی بگذرانید. بعد از اینکه کمی حرارت روغن کم شد، چند قطره از آن را داخل گوش که عفونی شده بریزید و یک تکه پنبه داخل گوش فرو کنید. روغن سیر مانند داروی ضد عفونت قوی عوامل میکروبی را از بین می‌برد.

عفونت گوش یکی از مشکلات شایع در کودکان و بزرگسالان است که دکتر عفونت گوش برای درمان آن دارو تجویز می‌کند.

درمان خانگی گوش درد با عسل

برای درمان عفونت گوش کودکان با طب سنتی استفاده از عسل بسیار مورد تاکید است. زیرا عسل بدون ایجاد عارضه‌ی جانبی بر سلامتی یا ایجاد تهدید برای شنوایی می‌تواند عفونت را از بین ببرد. اگر درد و وزوز گوش دارید یا گاهی اوقات مبتلا به سردرد و سرگیجه می‌شوید می‌توانید دو سه قطره عسل را داخل گوش بریزید. عسل داخل مجرای گوش نفوذ می‌کند و جرم گوش را در خود حل می‌کند و عفونت را از بین می‌برد.

درمان خانگی گوش درد با پیاز

عفونت گوش شناگر یکی از بیماری‌های عفونی شایع است که در اثر تجمع آب در گوش ایجاد می‌شود و موجب ایجاد عفونت در قسمت خارجی گوش و مجرای گوش می‌شود. در این محیط مرطوب هم عوامل میکروبی فرصت مناسبی برای رشد می‌یابند.

یکی از روش‌های درمان خانگی که از سال‌ها قبل برای افراد مبتلا به عفونت گوش شناگر استفاده می‌شود درمان عفونت گوش با پیاز است.

اگر می‌خواهید در مورد این بیماری و شیوه‌های درمان آن بیشتر بدانید بهتر است به مطلب عفونت گوش شناگر مراجعه کنید.

پیاز یک ماده‌ی موثر خانگی است که می‌تواند عوامل میکروبی را از بین ببرد و درد و التهاب گوش را درمان کند. علت استقبال زیاد از پیاز برای درمان خانگی عفونت گوش کودکان و بزرگسالان در دسترس بودن و اثرگذاری بالای آن است.

درمان خانگی گوش درد با روغن حنظل

پزشک برای درمان عفونت گوش باکتریایی از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کند. اما اگر می‌خواهید از یک روش موثر و جایگزین خانگی استفاده کنید ما روغن حنظل را به شما پیشنهاد می‌دیم. زیرا این روغن گیاهی می‌تواند به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی و عامل موثر برای از بین بردن باکتری‌ها عمل کند.

با توجه به خواص روغن حنظل برای عفونت گوش کودکان و بزرگسالان استفاده از این روش محدودیتی ندارد و همه‌ی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. روش استفاده از روغن حنظل هم مانند سایر روغن‌ها است و باید چند قطره روغن را داخل گوش بچکانید و کمی صبر کنید تا از مجرای گوش عبور کند و عوامل بیماری‌زا را از بین برد.

برای درمان عفونت گوش و از بین بردن جرم گوش می‌توانید از لیست بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در سایت پذیرش۲۴ استفاده کنید و پزشک مورد نظر را انتخاب کنید.

درمان خانگی گوش درد با روغن زیتون

روغن زیتون یکی از ترکیبات گیاهی موثر است که می‌تواند به عنوان درمان خانگی عفونت گوش بچه و بزرگسال مورد استفاده قرار بگیرد. روغن زیتون مانند یک قطره گیاهی برای عفونت گوش است که بدون ایجاد عارضه بر روی پرده صماخ حتی می‌تواند قدرت شنوایی را هم افزایش دهد. زیرا علاوه بر از بین بردن عفونت، جرم و آلودگی را هم از بین می‌برد.

برای استفاده از این روش باید به روی گوش سالم دراز بکشید و چند قطره روغن زیتون داخل گوشی که درد و التهاب دارد یا وزو می‌کند بریزید. حدود ۱۵ دقیقه در همین وضعیت بمانید تا روغن از گوش بیرون نریزد و جذب گوش شود. اگر از این روش به عنوان درمان خانگی عفونت گوش بزرگسالان در روز ۳ یا ۴ مرتبه انجام شود می‌تواند عفونت گوش را به طور کامل از بین ببرد.

دکتر عفونت گوش میانی با بررسی وضعیت بیمار و میزان چرک و عفونتی که از گوش خارج می‌شود داروی مناسب برای بیمار تجویز می‌کند.

درمان گوش درد با سرکه سیب

سرکه سیب در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و عوارض پیشنهاد می‌شود. برای درمان خانگی عفونت گوش هم می‌توان از سرکه سیب استفاده کرد. چون حاوی مواد ضدعفونی کننده قوی است و می‌تواند عوامل میکروبی را از بین ببرد. طرز استفاده از این روش به این صورت است که مقدار مساوی از سرکه سیب را با آب مخلوط کنید و با قطره چکان داخل گوش بریزید. این کار باعث می‌شود جرم داخل گوش یا عوامل عفونی در سرکه حل شود. به این ترتیب نیم ساعت بعد از انجام این کار با یک دستمال تمیز یا گوش پاک کن می‌توانید مجرای گوش را تمیز کنید.

درد و عفونت گوش چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان ثابتی برای عفونت گوش وجود ندارد و با توجه به شدت عارضه مدت زمان آن برای هر فردی متفاوت است. اما به طور معمول علائم عفونت بین ۷ تا ۱۰ روز باقی می‌ماند.

علت بروز عفونت گوش چیست؟

عواملی مانند التهاب در داخل یا خارج گوش و تجمع مایع در گوش میانی باعث ایجاد عفونت در گوش می‌شود.

عفونت گوش شامل چه مواردی است؟

کسانی که عفونت گوش دارند و تحت درمان دارویی یا استفاده از روش‌های درمان خانگی هستند نباید شنا کنند. همچنین بهتر است در هوای سرد با کلاه گوش‌های خود را بپوشانند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: