رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

معلمانی که به طرح رتبه بندی معلمان اعتراض دارند بخوانند | وعده طلایی آموزش و پرورش برای معلمان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به معلمان اطمینان خاطر داد که به تمام اعتراضات درباره رتبه‌بندی رسیدگی می‌شود و حقی از کسی ضایع نخواهد شد.

کدخبر : 1580
سایت سرگرمی روز :

رتبه‌بندی معلمان یک فرآیند ارزیابی و رتبه‌بندی است که برای اعطای رتبه به معلمان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی انجام می‌شود. فرآیند رتبه بندی معلمان  شامل ارزیابی عملکرد معلمان توسط دانشگاه یا موسسه‌ای است که از خدمات آنها استفاده می‌کنند. در بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، رتبه‌بندی معلمان به صورت سالانه و یا هر چند سال یکبار صورت می‌گیرد. در این فرآیند، معمولاً یک کمیته‌ی ارزیابی تشکیل می‌شود که شامل اساتید و مسئولان دانشگاه یا موسسه است. این کمیته، پس از ارزیابی عملکرد و سایر عوامل مذکور، به معلمان رتبه‌هایی اختصاص می‌دهد. در بسیاری از موارد، معلمان با رتبه‌های بالاتر، نیز مزایایی مانند حقوق بالاتر، ارتقای شغلی و یا دسترسی به منابع بیشتر در دانشگاه یا موسسه خود خواهند داشت. بنابراین، رتبه‌بندی معلمان برای آن‌ها بسیار مهم است و به عنوان یک ابزار برای بهبود کیفیت تدریس و ارتقای عملکرد آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.در ادامه به جدیدترین اخبار از رتبه بندی معلمان میپردازیم.

به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی  در نشست مجازی تبیین فرایند رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان که با حضور هیئت ممیزه رتبه بندی کشور برگزار شد به معلمان اطمینان خاطر داد که به تمام اعتراضات رسیدگی می‌شود و فرهنگیان، رتبه استحقاقی خود را کسب می‌کنند.

وی تصریح کرد: در صورت هرگونه خطا در مراحل بارگذاری مدرک، ارزیابی و تعیین رتبه، رسیدگی‌های لازم انجام می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش کلیاتی از قانون رتبه‌بندی معلمان و رسیدگی به اعتراضات را توضیح داد.

در ادامه این نشست؛ صادق ستاری‌فر؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، سید مجتبی هاشمی؛ سرپرست مرکز نیروی انسانی، سیاح رئیس مرکز فناوری، محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در مورد فرایند رسیدگی به اعتراضات و نحوه ورود به سامانه، ثبت اعتراض و نحوه پاسخ‌دهی به آن توضیح دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است، فعالیت کارگروه‌های تخصصی بررسی اعتراضات رتبه‌بندی معلمان از ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ در ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور تشکیل خواهد شد و به اعتراضات معلمان در این حوزه رسیدگی خواهد کرد.

منبع: ایسنا

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: حقوق تمام معلمان قراردادی به استان ها واریز شده است و امروز به حساب معلمان قراردادی واریز خواهد شد.

جمعی از معلمان قرارداد کار معین در تماس با خبرگزاری تسنیم ضمن ابراز گلایه شدید از عدم‌واریز حقوق از مهر ۱۴۰۱ تا امروز گفته بودند: «از مهر سال گذشته، ۶ ماه گذشته است اما ما ریالی حقوقی دریافت نکرده‌ایم! حتی در اسفند ماه نیز از واریز عیدی خبری نشد؛ این روند باعث ایجاد مشکلات بسیاری در گذران زندگی ما شده است و حتی گاهی اوقات برای تأمین هزینه‌های رفت‌وآمد باید از بستگان و خانواده پول قرض بگیریم.

هیچ فردی باور نمی‌کند به‌عنوان معلم، ۶ ماه است حقوق دریافت نکرده‌ایم، در حالی که پیش از این درباره مطالبات پرداخت‌نشده معلمان رسمی صحبت شد به عدم دریافت حقوق معلمان قراردادی اشاره‌ای نشد و حتی مسئولان نیز توجهی به آن ندارند.»

پیرو درج این خبر در تسنیم، امروز وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: "حقوق معلمان قراردادی به استان‌ها واریز شده و کار احتساب بیمه آنها نیز در حال انجام است و امروز حقوق به حساب معلمان واریز خواهد شد."

منبع: تسنیم

سرپرست آموزش و پرورش: به همه معلمان اطمینان خاطر می‌دهم که به تمام اعتراضات رسیدگی می‌شود و فرهنگیان، رتبه استحقاقی خود را کسب می‌کنند.

منبع: مهر

به منظور رسیدگی و پاسخگویی به اعتراضات رتبه بندی، چهار کارگروه تخصصی در ادارات آموزش و پرورش استان و مناطق با عناوین آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، پرورشی، تربیت بدنی و پشتیبانی شکل گرفته و فعالیت خود را بر اساس دستورالعمل شروع خواهند کرد.

به منظور رسیدگی و پاسخگویی به اعتراضات رتبه بندی، چهار کارگروه تخصصی در ادارات آموزش و پرورش استان و مناطق با عناوین آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، پرورشی، تربیت بدنی و پشتیبانی شکل گرفته و فعالیت خود را بر اساس دستورالعمل شروع خواهند کرد.

کار کارگروه‌های تخصصی بررسی اعتراضات رتبه بندی از ۱۹ فروردین در ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور اغاز خواهد شد و به اعتراضات معلمان در این حوزه رسیدگی خواهد کرد.

میزهای تکریم و پاسخگویی به رتبه بندی در ادارات کل و ادارات آموزش و پرورش استانها تشکیل شده و در راستای تکریم و حفظ کرامت همکاران پاسخگویی شایسته انجام خواهند داد.

به منظور رسیدگی و پاسخگویی به اعتراضات رتبه بندی، چهار کارگروه تخصصی در ادارات آموزش و پرورش استان و مناطق با عناوین آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، پرورشی، تربیت بدنی و پشتیبانی شکل گرفته و فعالیت خود را بر اساس دستورالعمل شروع خواهند کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، همکارانی که در سامانه my.medu.ir به فرآیند رتبه بندی خود ثبت اعتراض کرده یا خواهند کرد، رسیدگی به اعتراضات آنان صرفاً در بستر سامانه خواهد بود و کارگروه های تخصصی در مناطق و نواحی نسبت به بررسی مدارک و مستندات بارگذاری شده اصلاحی اقدام و در صورت لزوم از همکاران معترض دعوت به عمل آورده و مدارک آنان را مورد بررسی و بازبینی مجدد قرار خواهند داد و نتیجه نهایی این اقدامات از طریق سامانه به همکاران معترض ابلاغ خواهد شد.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • معلم
    1

    ما کلا از بند های رتبه بندی ناراضی هستیم من با ۳۰ سال سابقه تدریس و ارشد حکمم از دفتر دار مدرسه با مدرک لیسانس کمتر است چرا ؟

  • ناشناس
    0

    لطفاً در مورد رتبه بندی اطلاع رسانی کنید که مستندات راچه موقع بارگذاری کنیم در اعتراض به رتبه

  • ناشناس
    0

    باتشکر از ریاست محترم جمهوری اسلامی و مسولین محترم که در امر حقوق معلمان در تلاش بودن عاجزانه تقاضا داریم در مورد رتبه بندی هم لطفی بکنید تا حق معلمان ضایع نشه من بیست وهشت سال سابقه دارم رتبه دو دادن یکی از همکاران با چهار سال و ده سال رتبه سه دادن خدارا خوش میاد خواهش میکنم توجه به ما بکنید من مدرک لیسانس دارم با سختی با این سن مدرک گرفتم چندین بار تقاضای معاونت کردم چون پارتی نداشتم موافقت نکردن به خدا خیلی حقم ضایع شده نظری هم ببه ما که پارتی نداره بکنید خدا عمرتان بده

  • مصطفی کثیری
    0

    سلام بازنشستگانی که یک کارشناسی را اداره میکنند حق الزحمه شان چی می شود'تشکر

  • رویا
    0

    باسلام.
    بازنشستگان ۱۴۰۰روفراموش کردید، مااصلاهیچ ازرتبه بندی نصیبمان نشد.چقد ظلم.چقدناحقی......
    ماهم دراین کشور کارکردیم.بین حقوق ماو شاغلین
    زمین تا آسمان فرق هست، نمی بینید.
    کجاهستید؟ اصلاپیش خودتون فکر کردید که سال ۱۴۰۰
    کسی بازنشست نشده، چقد تبعیض، خدایابداد برس.

  • ترنم
    0

    رتبه بندی اساس اشتباه هست....

  • ناشناس
    0

    من میگم منه معلم با۲۸ سال سابقه چرا ۲؟ من مدارک بیس سال قبلو که شرکت کردم ازکجا بیارم درروسای دور افتاده تشکیل جلسه دادم الان اونو از کجا بیارم فوق برنامه شرکت کردم ازکجا تهیه کنم مدارک بسیاری که میتواند رتبه منو بالا ببرد ازکجا بیارم ؟ مگه رتبه های قبلی یعنی مقدماتی ارشد خبره عالی چی کم داشت ؟ طبق همون چرا رتبه نداادید بابا ۲۸ سال خون دل خوردم مسلمان انوقت رتبه ام از دانش اموزم که معلم شده کمتر باشه؟ این انصافه برادر؟ گیج شدم بخدا امیدم انگیزم برباد رفت جمع کنید این عجایب را

  • سمیه
    0

    سلاام ثبت مجدد اعتراض
    ثبت مجدد اعتراض

  • نجم الدین
    1

    با سلام من رتبه 4گرفتم در حالیکه حقم رتبه 5بود ودر آن بلبشوی کاهش رتبه ها اعتراض نکردم الان اعتراض دارم لطفا شرایط را برای کسانیکه اعتراض دارند مهیا کنید مطمئنم خیلی به این درد مبتلایند

    • ناشناس
      0

      من اعتراض زدم ولی ساملنه ثبت نکرد و مشکل داشت درروزهای پایانی سال خواهشا سامانه رو باز کنید برا اعتزاض

  • ارسلان نظری
    1

    لطفا سامانه را برای اعلام اعتراض باز کنید، ممنون

  • نجمه
    0

    معلم وعملکردش الویت قرار دارد نه کاغذ و ........ از مدیران مدرسه ومنطقه او را ارزیابی کنید سنوات اورا ببینید .کاغذ بازی حق کسی را واقعی ادا نمی کند .لطفا موانع سخت را بردارید. 🙏

  • بازنشسته کشوری
    1

    لطفا به بازنشستگان یا باید رتبه‌بندی بدهید یا همسان‌سازی چرا گروهی فراموش می شوند

  • ایرانیم آشنا به اقتصاد
    0

    چقدر اجرای این طرح رتبه بندی معلمان برای این وزارتخانه چالش بزرگی است درود بر این‌مدیران

  • فاطمه هادی زاده
    0

    با سلام وادب من یک بازنشسته سال ۱۴۰۱ هستم نه حکم رتبه بندی برایم زدن ونه معوقات بهم دادا تکلیفم چیست

  • Aa
    1

    سرپرست جدید خواهشا شما دیگه شعار ندی همین اول کار بجا شعار اول عمل کن

  • ناشناس
    0

    چرا به فرهنگیان بازنشسته،،رسیدگی نمیشه،،خیلی از فرهنگیان بازنشسته از حقوق کم در این سال‌های پر از تورم گله مند ک نمیتونن خواسته های خانواده را برآورده کنن

  • خخخخخخخخخ
    0

    بازم وعده ؟
    جالبه فقط به معلمان وعده میدهند

  • فریبا
    0

    با ۳۰ سال سابقه، مدرس ضمن خدمت ، نفر اول تدریس برتر استانی و تالیف کتاب در حد ناحیه و هزاران تشویقی و هزاران ساعت ضمن خدمت رتبه یک شدم فقط به خاطر یک مورد شایستگی حرفه ای جمع امتیازم ۷۷۰ لطفا جمع امتیازات محاسبه شود

  • ناشناس
    0

    توی این وزارتخانه فقط معلم داره یا خدمتگزار سرایدار راننده انبار دار نگهبان هم هست چرا دارید سنگ یه گروه را به سینه میزنید بقیه هیچ حقی ندارند زندگی برای همه سخت شده کمی هم وجدان داشته باشید بد نیست

  • محمد
    0

    بسیار غلط ونسنجیده بود وچهار اصل اساسی سابقه مدرک تحصیلی وارزیابی و ضمن خدمت الباقی سند سازی وکاغذ بازی می باشد اصل فراموش شده فرعی سازی

  • محمد رضا
    0

    تعدادی از معلمان رتبه بندی نشده اند تکلیف اونا چه میشود ؟

  • َسارا
    0

    وقتی اعتراض صورت می گیرد یعنی معلم با اعتراض انتظار دارد رتبه اش بالاتر برود، پس این تهدید که در پایین صفحه اعتراض گذاشتید چیه که امکان دارد رتبه شما پایین تر برود. مگر معلم مجرم هست که اینگونه تهدیدش میکنید و ارزشش را پایین می آورید.

  • ناشناس
    0

    چرا همش با روح و روان ما بازی میکنید

  • جواد
    0

    سلام
    ضمن عرض تبریک بهار طبیعت و بهار قرآن و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و نیز ادای احترام به کلیه همکاران ارجمند
    بنده امسال ۳۲سال سابقه بعنی ۳۰ یال تجربی دارم.با رتبه ۲
    تنها گناهم اینه که مدارک کاذب و غیرواقعی بارگذاری نکرده ام.گرچه که خود سیستم مدیریتی ، همکاران را مجبور به این خطا می کنند
    از مسئولین ذیربط خواهشمندم فارغ از کاغذبازی های سوری،برمبنای مدرک و سابقه قانون را اجرا کنند ک

  • ناشناس
    0

    😂

  • جواد
    0

    من با ۲۶ سال سابقه فاقد رتبه شدم .همکارم با ۳ سال سابقه شده رتبه ۳ .شما بفرمایید منطق چیه .طرف در این سال چجوری به این رتبه رسیده .و من انگار از مریخ اومدم خودتون قضاوت کنید .چه منطقی پشت این رتبه بندی هست

  • ...
    0

    سلام لطفاً به حق و حقوق بازنشستگان فرهنگی رسیدگی شود .با حقوق ۸ میلیون تومان و سه فرزند دانشجو با شرایط اقتصادی امروز بفرمایید چطور میشه زندگی کرد ؟

  • ناشناس
    0

    با این رتبه بندی کاغذی کیفیت کار بهتر نخواهد شد معلم فقط فکر جمع کردن مستندات جهت بارگزاری هست

  • ناشناس
    0

    سلام چگونه معلمی که اخیرین گروه خود ۵راچند سال است گرفته وحالایکبار ۳ می شودچرا

  • مجید
    0

    ما به کلیت آیین نامه رتبه بندی اعتراض داریم به فرض یک نفر با سابقه سی سال امتیاز ۹۵۰ آورده باشه طبق قانون باید رتبه ۵ بگیره ولی اینطور نیست

  • مجید
    1

    چرا بازنشستگان جزو فراموش شدگان هستن نه رتبه بندی و نه همسان سازی این اجحاف هست ما یک سال هم بیشتر کار کردیم تا رتبه بندی اجرا بشه مهر ۱۴۰۰ بازنشسته شدیم و با داشتن حق مدیریت الان باید چند میلیون کمتر از یک معلم عادی بگیریم

  • فرهنگی
    0

    با سلام سامانه بسته شده نتونستم اعتراض بنویسم لطفا اگه امکان دارد مجددا باز نمایید جهت ثبت اعتراض .متشکرم فرهنگی

  • فرهنگی
    0

    با سلام ثبت مجدد اعتراض

  • علی
    0

    ثبت مجدد اعتراض

  • دوست
    0

    برای خاطر خدا معوقه رتبه بندی بازنشسته های ۱۴۰۱ را هم مثل شاغلین بدین دیگه چقدر صبر کنیم یک سال طلب داریم چرا حرفی از بازنشسته ها نمیزنین

  • ناشناس
    1

    این طرح اساسا طرح اشتباهیست وایراددارد،لطفا جمعش کنید

  • قاسم
    0

    در کل اساس کار اشتباهه!
    خیلی معلمان زحمت کش و واقعا دلسوز داریم ولی زیاد تو بعضی کلاسهای الکی یا خیلی چیزای بی مورد شرکت نمیکنن و از این کاغذ های الکی جمع نمیکنن..یا تقدیر نامه و فلان...
    در کل رتبه ها و امتیازات خیلیا واقعا غیر منصفانه و غیر حقیقی هست

  • ناشناس
    0

    من با 31،سال سابقه ومدا ک ارائه شده باید رتبه 5بگیرم رتبه1ثبت شدهامیدوارم دست اندر کا آن بدرستی بررسی کنند که حقی ضایع نشود

  • ناشناس
    1

    باسلام ،هنوز تعدادبیشتری ازهمکاران فرهنگی موفق به رویت کارنامه رتبه بندی نشدندچطور میتونن اعتراض بدهندوبه حق استحقاقی خودشون برسند

  • پایند
    0

    سلام لطفا به بازنشسته ها هم رسیدگی کنید با این حقوق کم واقعا زندگی سخت می‌گذرد

  • آریایی
    0

    ۹۹درصد رتبه بندیها اشتباه است.چون ۹۹درصد مدارک جعلی است.من خودم حدودا بیست مورد مدرک جعلی دارم..تالیف..قهرمان ورزشی..خیریه..جهادی.جشنواره..ووووووه رتبه من با ۳سال شده ۳...وخیلی از همکاران باسنوات بالاتر و مدرک بالاتر یافاقد رتبه بودن ویا رتبه یک و یا حداکثر۲ شدن...مدرک همه مسئولان و وزرا همین شکلی است...

  • ناشناس
    0

    سلام با این رتبه بندی اشتباه که کلا و اساسا مشکل دارد روحیه فرهنگیان عزیز تضعیف شده و حال روحی و روانی شون بده حتی دچار افسردگی شدید شدند اخه ما فاقد رتبه نداشتیم معلمی با ۲۰ سال فاقدررتبه شده من با ۳۰ سال خدمت رتبه ۲ شدم انشاا رسیدگی بشه و همه به حق واقعی شون برسند

  • ع،ش
    0

    سلام :اینجانب 27 سال سنوات خدمتی دارم رتبه ام شد 2 ،یعنی معنی اش این است که من دراین 27 سال هیچ کاری انجام ندادم ،تمام سالهای آ موزشیم تدریس در کلاس های چند پایه بود اداره چقدر ... است .آ خه چرا باید اینجوری باشد یک عده ...بیایند معلمان را به این طریق ارزیابی کنند .ارزیاب خودش سابقه خدمتش 7 سال نشد .رتبه اش 4 یا 5 شده .جناب آ قای رضامراد صحرائی قضاوت باشماست .

  • طاها
    0

    بازنشتگان 1400که بصورت مجازی رتبه گرفتیم اما چیزی به حقوق مان اضافه نشده چه گناهی کردن شماکه اول فرمودیدجزو رتبه بندی قرارگرفتید پس این چه شیوه حقه بازی هست رتبه سه گرفتیم اما دریغ ازیک ریال همش کشک وهمش پشم بود

  • اکرم
    0

    باسلام خدمت وزیر محترم معوقات رتبه بندی بازنشستگان اول مهر 1400 یادتون نره

  • اکرم
    0

    باسلام کارنامه رتبه بندی من نیومده من بازنشسته ی اول مهر 1400 هستم لطفا برزسی بفرمایید

  • محمدی
    0

    سلام بر همگان و با قبولی طاعات، متاسفانه هنوز کارنامه پن قابل روئیت نمیباشد. که بخواهم اعتراض کنم.
    تکلیف چی میشه

  • ناشناس
    0

    با سلام
    بنده بعد از 15سال خدمت صادقانه در دورترین مناطق روستایی اکنون فاقد رتبه شدم واقعا این عین بی عدالتی است ودر حال حاضر دیگر هیچ انگیزه ای برای من باقی نمانده با چه انگیزه ای کار کنم

  • ناشناس
    1

    🙏🙏🙏

  • علیرضا
    0

    😢😭

  • فرهاد
    0

    با سلام تکلیف ما که در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ بازنشسته شدیم چی شد مسئولین گفتن رتبه بندی شامل ما می شود اما خبری نشد؟

  • ناشناس
    0

    سلام
    سایت باز شده اما فقط امکان ویرایش وجود داره
    اصلا نمیشه مدرکی را اضافه کرد
    سرکاری ......

  • سید ایمان خشنو
    0

    با سلام لطفا سامانه را برای اعلام اعتراض باز کنید، ممنون

  • رضا
    0

    در اعتراض بعضی ایتم ها ویرایش نمی شوند چرا

  • فرزاد
    0

    معلمی یعنی عشق ... نگاه مادی به آن نداشته باشید