سهمیه بنزین | سهمیه بندی بنزین جدید

سهمیه بندی جدید بنزین اعلام شد | سهمیه بنزین چه کسانی کاهش یافت؟

سیستم سهمیه بندی بنزین در ایران به طور کلی به این صورت است که براساس نوع و کاربری خودروها، سه سطح قیمت‌گذاری متفاوت برای بنزین تعیین می‌شود. سهمیه بندی بنزین در سه سطح عبارتند از:سهمیه عادی، ،سهمیه ویژه و سهمیه خاص. مقادیر دقیق سهمیه بندی بنزین و هزینه‌های بنزین در هر سطح توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین می‌شود و ممکن است با گذر زمان تغییر کند. در طرح جدید قرار است سهمیه بندی بنزین به حساب هر فرد واریز شود. در ادامه به آخرین خبر از سهمیه بندی بنزین می پردازیم.

کدخبر : 6405
سایت سرگرمی روز :

سهمیه بنزین در دولت احمدی نژاد کلید خورد. به طوری که قیمت سهمیه بنزین نسبت به بنزین آزاد کمتر بود و هر ماه سهمیه بنزین هر فرد دارای خودرو به کارت سوخت آن واریز میشود. با اجرای سهمیه‌بندی بنزین از تیر ماه ۱۳۸۶هر لیتر بنزین سهمیه‌ای با نرخ ۱۰۰ تومان و بنزین آزاد ۴۰۰ تومان عرضه شد. میزان سهمیه بنزین برای خودروهای مختلف، متفاوت بوده و هر خودرو نسبت به کارای یا دوگانه سوز بودنش سهمیه بنزین متفاوتی دریافت میکند. ما در سایت سرگرمی روز جدیدترین اخبار از سهمیه بنزین را برای شما قرار داده ایم. شما میتوانید در ادامه بروزترین خبر از سهمیه بنزین را مطالعه کنید.

سیستم سهمیه بندی بنزین در ایران به طور کلی به این صورت است که براساس نوع و کاربری خودروها، سه سطح قیمت‌گذاری متفاوت برای بنزین تعیین می‌شود. سهمیه بندی بنزین در سه سطح عبارتند از:سهمیه عادی، ،سهمیه ویژه و سهمیه خاص. مقادیر دقیق سهمیه بندی بنزین و هزینه‌های بنزین در هر سطح توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین می‌شود و ممکن است با گذر زمان تغییر کند. در طرح جدید قرار است سهمیه بندی بنزین به حساب هر فرد واریز شود. در ادامه به آخرین خبر از سهمیه بندی بنزین می پردازیم.

افندی‌زاده گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مکلف به بازنگری در خصوص تخصیص سوخت به ناوگان حمل و نقل و اتخاذ تمهیدات لازم در مسیرهای طولانی شد.

شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت ارائه خدمات مطلوب در حوزه حمل و نقل کشور گفت: در راستای دسترس‌پذیری ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به لوازم یدکی مورد نیاز و کنترل وضعیت تأمین و توزیع این اقلام با همکاری سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم در خصوص اجرای مصوبات کارگروه پایش در حال انجام است.

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه‌ و شهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی این موضوع اضافه کرد: کارگروه پایش حمل و نقل کشور با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، سازمان تعزیرات، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، بانک مرکزی، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و بخش خصوصی و با هدف مدیریت و کنترل وضعیت تولید و توزیع لاستیک و روغن مورد نیاز رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل و مشکلات مربوط به بیمه رانندگان نسبت به برگزاری جلسات مستمر و اتخاذ تصمیمات مربوطه و رصد لحظه‌ای شرایط در جهت تسهیل و تسریع در پاسخگویی به نیازمندی‌های این حوزه اقدام می‌کند.

افندی‌زاده با اشاره به اینکه هدف مطلوب تامین نیازمندی‌ها و ارتقای سطح رضایتمندی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل و در نهایت ارائه خدمات مطلوب در این بخش از حمل و نقل کشور است، اضافه کرد: پیگیری‌های لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت بابت تأمین اقلام مصرفی و لوازم یدکی به ویژه لاستیک و روغن ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس نیازسنجی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در حال انجام است همچنین بازنگری در فرآیند و نحوه توزیع لاستیک در دستورکار اقدامات این کارگروه قرار گرفته است.

معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی در پایان با اشاره به اهمیت همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه عنوان کرد: در مصوبات کمیته پایش، مقرر شده است سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با همکاری وزارت صمت اقدامات لازم را برای استقرار شرکت‌های تولیدکننده روغن موتور در پایانه‌های مسافری در دستورکار قرار دهند همچنین به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تکلیف شد در خصوص تخصیص سوخت به ناوگان بر اساس سن، وزن و سایر شاخص‌های مربوطه بازنگری کرده و تمهیدات لازم را برای حذف محدودیت سوخت جایگاه‌ها در مسیرهای طولانی به‌منظور حفظ ایمنی مسافران اتخاذ کند.

وی ادامه داد: در همین رابطه مقرر شده است سازمان تأمین اجتماعی نیز اقدامات و راهکارهایی را برای حل مشکل بیمه رانندگان و دهک‌بندی آن‌ها در دستورکار قرار دهد.

افندی‌زاده گفت: در خصوص سامانه جامع تجارت نیز تکلیف شد وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی این سامانه، نسبت به رفع نواقص، اختلالات و سهولت دسترسی کاربران اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین از بررسی طرحی برای احداث جایگاه‌های کوچک‌مقیاس در شهرک‌ها، مجتمع‌ها و فروشگاه‌های بزرگ خبر داد و گفت: این طرح فعلاً در دست بررسی است که در صورت اجرایی شدن، علاوه بر کاهش حجم ترافیک جایگاه‌های مرکز شهر، فاصله مراجعه به جایگاه‌ها و در انتظار ماندن برای سوخت‌گیری کاهش خواهد یافت. هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه ۱۹ میلیون لیتر بنزین در شهر تهران مصرف می‌شود که همین ترددهای اضافی برای رسیدن به جایگاه سوخت نیز بخشی از این مصرف است و اگر تعداد محل‌های سوخت‌گیری افزایش یابد، در کاهش مصرف سوخت مؤثر است.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره اقدام‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در حوزه تأمین کالای موردنیاز شرکت ملی پخش گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم با یک میلیون تقاضای کارت سوخت مواجه بود، در حالی که موجودی کارت سوخت ما ۹ هزار قطعه بود و شرایط بسیار حادی ایجاد شده بود، از آن طرف قیمت سوخت تغییر کرده بود و سیاست‌های مبارزه با قاچاق که از سوی دولت اعمال شده بود، نیاز مردم برای دریافت کارت سوخت را افزایش داده بود. سال ۱۴۰۱ جزء سخت‌ترین سال‌های شرکت ملی پخش به لحاظ تأمین کارت بود که حجم تقاضا مرتب در حال اضافه شدن و موجودی نیز محدود بود، اما با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده علاوه بر تأمین نیاز مردم در سال ۱۴۰۰، سال گذشته (۱۴۰۱) توانستیم از تمام منابع داخلی و خارجی، حدود ۳ میلیون کارت سوخت تأمین کنیم. علاوه بر آن با چند شرکت داخلی قراردادهای متعددی منعقد و ۲ میلیون قطعه کارت نیز در سال جاری وارد شده است و امروز خوشبختانه هیچ درخواست کارتی در انتظار نداریم.ک شرکت دانش‌بنیان داخلی منعقد شد که در این ماه تحویل خواهد شد و به‌زودی یک مناقصه تأمین ۱۰ هزار دستگاه کارتخوان برای استفاده در جایگاه‌های جدید و موجود نیز برگزار خواهد شد.

عرب‌عامری بیان کرد: قرارداد تأمین ‌۸۰۰ قطعه آی‌پی‌سی نیز با شرکت داخلی پرساصنعت داریم که ۲۴۰ قطعه آن تحویل شده و حدود ۸۰ قطعه مازاد نیز وجود دارد و مابقی نیز تا آذرماه تحویل می‌شود. در بحث کارتخوان نیز با این شرکت و چند شرکت دیگر که اعلام آمادگی کرده‌اند، مذاکره کرده‌ایم که امیدواریم بتوانیم از خدمات آنها در تأمین کالای سامانه هوشمند سوخت استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • حسین
    0

    این یارانه باعث میشه افرادی سود جو بازم راهی رای خلاف پیدا کنن فقط باید بنزین ازاد شود پول یارانه به جیب مردم ریخته شود الان ارد سود ارد تو جیب شاطر های که از هرطرف میخورن یارانه باید بدن خود مردم