معدت ترش کرده؟ | روش مادربزگ ها برای درمان ترش کردن معده برای همیشه

دانه‌ی رازیانه برای درد معده ناشی از وجود گاز یا گرفتگی بسیار موثر است.

کدخبر : 15019
سایت سرگرمی روز :

کمی آب جوش را در یک فنجان بریزید و به آن ۱ قاشق چای‌ خوری دانه‌ی رازیانه اضافه کنید.

 روی فنجان را بپوشانید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد.

مخلوط را صاف کنید و آب رازیانه را با معده خالی و قبل از غذا بنوشید.

 خواص مهم رازیانه

قسمت های مورد استفاده از رازیانه عبارتند از: بذر، برگ و ریشه. خواص رازیانه بسیار متعدد و منحصر به فرد است. یکی از فواید رازیانه مقدار بالای ویتامین C می‌باشد که این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است و می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود، همچنین رازیانه حاوی برخی دیگر از ویتامین‌ها ازجمله  K، B6 و A و برخی مواد معدنی مانند کلسیم، زینک، پتاسیم، آهن، مس و سلنیم می‌باشد که این‌ها هم از خواص رازیانه به حساب می‌آیند.

از دیگر خواص مهم رازیانه می‌توان به پیشگیری از پوکی استخوان، از بین بردن نفخ و گاز معده، قاعده آور بودن، کاهش درد قاعدگی، درمان عفونت های مثانه، شاداب کنندگی پوست، برطرف کردن آسم و تنگی نفس، داشتن مقادیر بالای هورمون زنانه، مفید برای از بین بردن درد آرتروز، تقویت موها و منع ریزش آن‌ها و بسیاری خواص و فواید دیگر است.

1677911990

 خواص رازیانه برای مردان

رازیانه به دلیل داشتن مقادیر بالای هورمون‌های زنانه به عنوان گیاه خانم‌ها شناخته می‌شود اما خواص رازیانه برای مردان هم قابل توجه است . مصرف مداوم دمنوش رازیانه می‌تواند سبب تقویت اسپرم و در نتیجه افزایش قدرت باروری مردان می‌شود. همچنین رازیانه باعث افزایش سوخت و ساز بدن آقایان می‌شود و می‌تواند به لاغری کمک کند. اما همانطور که گفتیم به دلیل بالا بودن سطح هورمون های زنانه در رازیانه، آقایان در مصرف رازیانه نباید زیاده‌روی کنند.

 خواص رازیانه برای نازایی

نقش گیاه رازیانه در درمان نازایی ثابت شده است. نازایی زنان می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. یکی از مواد گیاهی و طبیعی که می‌تواند در درمان نازایی موثر باشد رازیانه است.یکی از علت‌های نازایی کیست تخمدان است که مانع عمل تخمک گذاری می‌شود و اجازه آزاد شدن تخمک از تخمدان را نمی‌دهد. عدم تنظیم هورمون‌ها یکی از علل ایجاد کیست تخمدان است و رازیانه می‌تواند این عدم تعادل را تنظیم کند و از این طریق مشکل نازایی که در نتیجه کیست تخمدان بود را درمان کند.

 نحوه مصرف رازیانه

رازیانه برای چی خوبه و نحوه مصرف رازیانه بستگی به هدف مصرف از آن دارد. اگر از هدف از مصرف رازیانه لاغری و کاهش وزن سریع است روزی دوبار دمنوش آن را میل کنید. اگر برای لاغری از عرق رازیانه استفاده می‌کنید بعد از هر وعده غذا یک استکان بنوشید.اگر زنان برای تخم‌ گذاری استفاده می‌کنندپف صبح و ناشتا استفاده شود.در زنان شیرده رازیانه باعث افزایش شیر می‌شود، اما در زنان باردار ممنوعیت مصرف است؛ زیرا ممکن است باعث زایمان زودرس یا سقط جنین شود.

اگر دچار سندروم پیش از قاعدگی هستید روزانه یک فنجان دمنوش رازیانه بنوشید. برای درمان تنبلی تخمدان شبی یک لیوان عرق رازیانه همراه با عسل به غیر از زمان پریودی میل کنید. برای بهبود مشکلات گوارشی یک فنجان عرق رازیانه بعل از هر وعده غذایی میل کنید. برای تقویت حافظه و عملکرد مغز روزی دو فنجان دمنوش رازیانه صبح و شب بنوشید. برای درخشندگی و رفع چربی پوست سر، موهای سر را با دمنوش ارامبخش بشویید. نوشیدن دمنوش رازیانه در مردان می‌تواند سبب تقویت اسپرم ها شود.

 خواص دمنوش رازیانه

براتون حتما سوال پیش آمده که رازیانه برای چی خوبه؟ دمنوش رازیانه خواص بسیار فوق‌العاده و زیادی دارد.از خواص دمنوش رازیانه می‌توان به تقویت چشم و درمان حساسیت های چشم اشاره کرد. دمنوش رازیانه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. از دیگر خواص دمنوش رازیانه کمک به تسکین دل درد، درمان حالت تهوع و دفع نفخ و گاز معده است. دمنوش رازیانه اشتها آور است و معده را تقویت می‌کند. پیشگیری از ابتلا به سرطان روده از دیگر خواص دمنوش رازیانه است. دمنوش رازیانه برای سوءهاضمه نیز مفید است.

دیگر خواص دمنوش رازیانه رفع چین و چروک پوست و کمک به شادابی و طراوت پوست است. (از دمنوش رازیانه به صورت ماسک استفاده کنید.) علاوه بر پوست، دمنوش رازیانه برای ریزش مو، چربی زیاد پوست سر و درخشندگی مو‌ها نیز مفید است.دمنوش رازیانه برای برطرف کردن آسم، تنگی نفس، تسکین برونشیت و گشاد کردن مجاری تنفسی مفید است. دمنوش رازیانه به رقیق شدن خون کمک می‌کند و برای افرادی که انسداد رگ دارند مفید است. همچنین دمنوش رازیانه باعث کاهش فشار خون می‌شود و به این ترتیب برای افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند مفید است.

دمنوش رازیانه به کاهش کلسترول کمک می‌کند.از دیگر خواص دمنوش رازیانه کمک به درمان دیابت و تقویت مغز و حافظه است و به درمان سردردهای میگرنی کمک می‌کند. دمنوش رازیانه قاعده آور است و درد قاعدگی را کاهش می‌دهد منتهی می‌تواند خون‌ریزی را افزایش دهد. دمنوش رازیانه خلط آور است و به درمان سرفه و گلو درد کمک می‌کند.

منبع: صد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • فاطمه انصاریان
    0

    انگشتر زنانه ظریف بادعای مخصوص چند در میاد