با سفیدآب صورتتو مثل سلبریتی های هالیوود کن | ارزا نترین و بی دردسرترین ره برای رسیدن به پوستی شفاف

سفیداب تهیه شده از نخاع گوسفند و سایر حیوانات است و در صورت ابتلای حیوان به تب مالت این بیماری به انسان از طریق منافذ پوستی و خراش های ناشی از مصرف سفیدآب منتقل می شود. برای تهیه سفید آب بهتر است به مکان های معتبر مراجعه کرده و نمونه های بسته بندی شده آن را خریداری کنید.

کدخبر : 3032
سایت سرگرمی روز :

سفیدآب یا روشور چیست؟

سفید آب یا روشور در گذشته توسط عطارها و از گل سفید و نخاع برخی حیوانات (چربی حیوانی) تهیه می شد. زنان در دوران گذشته از سفیداب برای آرایش کردن و سفید نشان دادن آن استفاده می کردند. این ماده هنوز مانند گذشته سفید و گرد است و دارای بسته بندی شکیلی نیست و به صورت فله توسط عطارها فروخته می شود. سفیداب انواع مختلفی مانند سفیداب قلع و سفیداب سرب دارد که از سوزاندن فلزات قلع و سرب به دست می آیند.

سفیدآب، بهترین بدن شوی، نرم کننده ی پوست، لایه بردار، کنترل کننده تعریق بدن و جوان کننده پوست است که ضرری برای پوست ندارد اما متاسفانه در دست فراموشی است.

در گذشته از سفیدآب چه استفاده ای می کردند؟

همانطور که گفتیم در گذشته از سفیدآب تنها زمان حنمام نمودن استفاده نمی کردند بلکه از آن برای سفید کردن صورت استفاده می کردند. سفید آب یکی از اقلام آرایشی در زمان گذشته بوده است. احتمالا تا به حال اصطلاح سرخاب ـ سفیداب را که به لوازم آرایش زنانه اشاره دارد، شنیده اید. این اصطلاح به این علت بوده که زنان قدیم در کنار سرخآب برای زیبایی صورت و سفید کردن پوست از سفیدآب استفاده می کردند.

خواص بی نظیر سفیدآب

لایه برداری پوست

از سفیداب می توان برای لایه برداری پوست استفاده نمود. سفیداب با پاک کردن سلول های مرده باعث می شود، پوست مان نفس بکشد زیرا میلیون ها سلول در طول روز بر اثر فعالیت می میرند و باید از روی پوست پاک شوند. برای پاکسازی لایه مرده پوست و رشد سلول های جدید و زیبایی پوست لازم است هنگام استحمام مقداری سفیداب بر روی پوست مان بمالیم.

تمیز کننده ای بدون ایجاد حساسیت

اگر پوست شما به صابون ها و بدن شوی های شیمیایی حساسیت نشان می دهد، سفیدآب را جایگزین آن نمایید و برای تمیز شدن پوستتان از سفیدآب استفاده کنید، زیرا سفیداب حساسیت پوستی زیادی ایجاد نمی کند.

کنترل تعریق بدن

اگر بیش از حد عرق می کنید، در زمان استحمام مقداری سفیدآب به مناطقی از بدن که بیشتر دچار تعریق می شوند، بمالید و با دست ماساژ دهید تا باعث کنترل تعریق بدن شود. خواهید دید که سفید آب با بهبودی سلول ها و جوان تر نمودن پوست شما باعث می شود مانند گذشته دچار تعریق نشوید.

سفیدآب

سفیدآب برای صورت

خلاص شدن از شر جوش ها

جوش صورت ممکن است به دلایل زیادی مانند تغییرات هورمونی، تغییرات PH، مواد غذایی چرب و یا بیماری ها و داروهای خاص بر روی پوستتان ایجاد شود. اگر می خواهید از شرجوش ها و لک های پوست راحت شوید، از سفیداب استفاده نمایید زیرا سفیدآب باعث ضدعفونی شدن پوست و از بین رفتن میکروب ها و چربی های اضافه روی پوست و خلاص شدن از شر جوش های صورت و بدن می شود. برای درمان جوش با سفیدآب، سفید آب را تنها به نواحی که جوش دارد قرار داده و ماساژ ندهید.

جلوگیری از جوش زدن پس از اصلاح

برای جلوگیری از جوش زدن آقایان بعد از اصلاح صورت، آنها می توانند مقداری سفیداب را با عرق بید مخلوط کنند و به صورت خود بمالند. این ترکیب با طبع سرد خود از بروز جوش بعد از اصلاح جلوگیری می کند.

جلوگیری از ابتلا به سرطان های پوستی

اشعه های خورشید برای پوست مضر هستند و قرار گرفتن در معرض این اشعه ها سبب بروز انواع بیماری های پوستی و ابتلا به سرطان های پوستی می شود. استفاده مکرر از سفیدآب سبب می شود که آسیب های وارد شده به پوست از طریق اشعه های خورشید، درمان سلول های آسیب دیده ترمیم شوند، در حقیقت سفیدآب مانند ضد آفتاب عمل می کند.

خواص روشور

سفید شدن پوست

انواع ماسک های سفیدآب سبب می شود پوست شما چند درجه روشن تر شود پس به خانم ها توصیه می شود که سفیداب را جزو لوازمات بهداشتی خود قرار بدهند تا پوستی روشن و شاداب داشته باشند.

قیمت ارزان

یکی از ویژگی هایی که باعث می شود سفیدآب در بین مردم پرطرفدار باشد، قیمت ارزان آن است. بیشتر مردم به دلیل ارزان قیمت بودن این ماده می توانند سفید آب را تهیه کرده و از خواص آن بهره ببرند، اما اقلیت مردم توانایی خرید محصولات پوستی را دارند.

از بین بردن اسکارهای باقی مانده

اگر جای جوش و اسکارهای باقی مانده روی بدنتان شما را آزار می دهد، از سفید آب استفاده کنید. استفاده مکرر از سفیدآب سبب می شود، به تدریج جای جوش و اسکارهای قدیمی از بین بروند. اما اگر پوست بسیار حساس دارید بهتر است از لایه بردار طبق نظر پزشک استفاده کنید.

خواص سفیدآب

انواع ماسک های سفیدآب

روی پوست شما میلیون ها سلول زندگی می کنند، برخی از این سلولها در اثر فعالیت می میرند. وجود سلولهای مرده روی پوست سبب جوش زدن و تیر شدن و کدری پوست می شود بنابراین لازم است پوست را لایه برداری نمود. برای لایه برداری پوست خود می توانید از انواع ماسک های متنوع سفیداب استفاده کنید و سلول های مرده پوست را از بین ببرد تا پوستتان سالم تر و احتمال بروز جوش های صورت کاهش یابد.

ماسک سفیدآب و ماست برای از بین بردن جوش ها

این ماسک سبب کاهش و از بین رفتن جوش های صورت خواهد شد.

مواد لازم:

  • ماست
  • سفید آب

طرز تهیه:

ابتدا سفیدآب را پودر کنید و با مقداری ماست مخلوط نمایید. سپس این خمیر را روی صورتتان بگذارید و پس از گذشت چند دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

  • ماسک های سفیدآب
  • ماسک سفیدآب و گلاب

برای اینکه پوست سالم و زیبایی داشته باشید و صورتتان صاف و خالی از جوش شود ، ماسک زیر را امتحان کنید.

مواد لازم:

  • سفیداب
  • گلاب

طرز تهیه:

مقداری از سفیداب را از شب قبل در گلاب خیس کنید. بعد از اینکه سفید آب یک شب در گلاب خیس خورد، سفید آب را لِه کنید تا با گلاب کاملاً مخلوط شود. سپس این مخلوط ب را بر روی پوست صورت بمالید و آرام و دورانی ماساژ دهید و در آخر با آب ولرم بشویید.

نکته :اگر در روی صورتتان جوش های التهابی وجود دارد ماسک را روی صورت ماساژ ندهید بلکه تنها برای چند دقیقه روی پوستتان قرار دهید.

ماسک سفیدآب و روغن زیتون برای پوست های خشک

اگر دارای پوستی خشک هستید، این ماسک یک نرم کننده خوب با خاصیت لایه برداری برای پوست های خشک است.

مواد لازم:

  • سفیداب
  • روغن زیتون
  • شیر

طرز تهیه:

برای تهیه این ماسک، ابتدا سفیداب را پودر کنید و به آن روغن زیتون و مقداری شیر بیافزایید و مخلوط کنید تا حالت خمیری داشته باشد. سپس این خمیر را روی صورت قرار دهید و یک ربع ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک سفیدآب

ماسک سفیدآب

ماسک سفیدآب و آب لیمو

برای لایه برداری پوست، روشن نمودن رنگ پوست و کاهش جوش ماسک سفیداب و آب لیمو بسیار مفید است.

مواد لازم:

  • سفیدآب (پودر شده)
  • آب لیموی تازه

طرز تهیه:

سفیدآب (پودر شده) و آب لیموی تازه را مخلوط کرده و روی صورت بمالید و پس از چند دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. توجه کنید که آبلیمو، با از بین بردن چربی پوست سبب خشک شدن پوست خواهد شد پس بعد از استعمال این ماسک از آب رسان استفاده کنید.

ماسک سفیدآب و خیار

این ماسک به عنوان یک آبرسان و لایه بردار عمل می کند.

مواد لازم:

  • سفیدآب
  • خیار

طرز تهیه:

سفیدآب را پودر کنید و با خیار رند شده مخلوط نمایید، سپس به آن مقداری نمک به عنوان اسکراب بیافزایید و پس از ده دقیقه این ماسک را روی پوست ماساژ دهید.

ماسک سفیدآب و عسل یا روغن زیتون

برای نرمی و لطافت و تازگی و کاهش چروک های پوست از این ماسک استفاده کنید.

مواد لازم:

  • سفیدآب پودر شده
  • عسل
  • روغن زیتون

طرز تهیه:

سفیدآب پودر شده را با عسل یا روغن زیتون ترکیب نمایید و روی دست ها و صورت خود بگذارید و پس از ده یا پانزده دقیقه با آب سرد و یک کیسه ی نرم صورت خود را بشویید.

فواید ماسک سفیدآب

نکاتی که باید درباره استفاده از سفید آب بدانید:

اگر صورتتان جوش دارد، ماسک های سفیدآب را 15 دقیقه بر روی صورت قرار داده و سپس پوست را آبکشی کنید.

اگر صورتتان جوش دارد، هرگز سفید آب را روی صورت ماساژ ندهید زیرا جوش ها را تحریک می کند.

برای از بین بردن جوش های سرسیاه و لک سفید آب را برای چند دقیقه به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید.

اگر می خواهید از سفیدآب برای فرزندتان استفاده کنید، سفید آب را با لیف های نرم و بسیار ملایم و با سرعت کم بر روی پوست فرزندتان ماساژ دهید تا دچار التهاب نشود زیرا پوست کودکان نازک و حساس تر است.

هرگز برای استفاده از سفیداب از کیسه های زبر و خشن استفاده نکنید زیرا به پوست آسیب وارد می کند.

قبل از استفاده از سفیداب مقداری از آن را بر روی قسمت کوچکی از پوستتان آزمایش کرده و صبر کنید، در صورت داشتن حساسیت از این لایه بردار طبیعی استفاده نکنید.

از ماسک های سفیدآب بیشتر از دو تا سه بار در هفته استفاده نکنید.

مضرات سفیدآب

سفیداب تهیه شده از نخاع گوسفند و سایر حیوانات است و در صورت ابتلای حیوان به تب مالت این بیماری به انسان از طریق منافذ پوستی و خراش های ناشی از مصرف سفیدآب منتقل می شود. برای تهیه سفید آب بهتر است به مکان های معتبر مراجعه کرده و نمونه های بسته بندی شده آن را خریداری کنید.

لایه برداری پوست به وسیله سفید آب می تواند سبب بروز حساسیت های پوستی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • احمدی
    0

    تاحالا نزدیک ۱۰۰۰ساله دارن از سفیداب اسنفاده میکنن خود من ۴۰ساله دارم استفاده میکنم...چندگزارشی از بیماری ندیدم... روند ساخت سفیداب خودش بیماری هاشو از بین میبره....

  • ناشناس
    0

    سفیدآب عالیهههه

  • ناشناس
    1

    متاسفانه الان بیشتر سفیدآب های توی بازار تقلبی هست و این باعث میشه خواص اصلی نداشته باشن...همه دارن به سوی تقلب پیش میرن

  • مهسا
    0

    واقعا عالیه. هربار استفاده کردم از سفیدآب پوستم نرم سفید و بدون لک و جوش بوده .حتی برا مجلس لازم نبوده از کرم پودر استفاده کنم چون پوستم سفید و نرم شده بعد حمام. خیلی خوبه خیلی خیلی عالیه.

  • نیلا
    1

    من ارایشگرم تاحالا بهترین وگرونترین لایه بردار روبرای پاکسازی پوست استفاده کردم ولی هیچکدوم به سفیداب نمیرسه سفیداب بهترین طبیعی ترین لایه بردار موجوده واقعا بعضی چیزارو که قدیم بانبود علم وامکانات درست کردن هنوز نتونستن رو دستش بزنن

  • مدینه
    0

    قیمت سفید اب چقدر

  • ناشناس
    3

    ممنون از مطلب بسیار مفیدتون

  • الی
    0

    واقعا عملکرد سفید آب عالیه وتو آمریکا طرفدار پیدا کرده هروقت دخترم واقوام ایران میان حتما با خودشون سفید آب میبرن دخترم میگه ما اونجا دانه ای حدود ده دلار میخریم

  • فهیمه
    0

    خونرسانی به پوست با استفاده از کیسه وسفید اب راحتترین روش برای اکسیژن رسانی به تمام بدن است.عالیه فقط حیف که به دست فراموشی سپرده شده وبا دوش گرفتن سریع این محصول ساده وپر خاصیت واز خودمون محروم کردیم .

  • خانم آزادی
    0

    سلام خوبی من سفید آب میخواهم عزیز

  • Amirali
    0

    بسیار عالی و مفید ، مچکرم

  • الهام
    1

    مثل اینکه سفید آب توی دستاشون باد کرده.میخوان سریع بفروشن.وگرنه خاله های من همیشه استفاده می‌کنند هم سیاه هستن و هم پوست خوبی ندارند.

  • هدیه
    0

    مگه ممکنه کسی از سفیدآب استفاده نکنه؟
    من همیشه وقتی می‌خوام برم جای مهم یا مهمونی های مهمی صورتم رو با سفیدآب اسکراپ میکنم .واقعا از هر فشیال و پاکسازی پوست رو زیباتر میکنه

  • بنفشه
    0

    درود
    کسی اطلاع داره سفیداب چجور درست میشه؟