تویوتا کرولا جدید راهی بازار ایران شد + قیمت | معرفی خودرو تویوتا کرولا با مشخصات فنی

شرکت برساوش قیمت جدید تویوتا کرولا کراس را با احتساب کلیه هزینه های جانبی ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ اعلام کرد.

کدخبر : 31181
سایت سرگرمی روز :

شرکت برساوش از عرضه کنندگان محصولات تویوتا در سامانه خودروهای وارداتی قیمت جدید تویوتا کرولا کراس را اعلام کرد. قیمت جدید کرولا کراس با احتساب کلیه هزینه های جانبی نسبت به قیمت قبلی این خودرو ۸۶ میلیون تومان افزایش را تجربه کرده و به ۲,۴۳۱,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان رسیده است.

تویوتا کرولا کراس دومین کراس اوور تویوتا محسوب می‌شود که بعد از تویوتا CH-R بر روی پلتفرم موسوم به GA-C)TNGA) توسعه پیدا کرده است. این خودرو محصول سال ۲۰۲۰ بوده و از لحاظ ابعادی در فهرست محصولات تویوتا، بین دو خودروی CH-R و راو فور قرار می‌گیرد.

سرگرمی روز : تویوتا کرولا کراس بر اساس پلتفرم مشترک با کرولا سری E210 ساخته شده و از سال ۲۰۲۰ به بازارهای جهانی راه پیدا کرده است. این خودرو از لحاظ ابعادی بین دو مدل تویوتا C-HR و راوفور قرار می‌گیرد.

با توجه به ابعاد جمع‌وجورتر نسبت به تویوتا راو۴ و فضای کابین بزرگ‌تر در قیاس با تویوتا C-HR، تویوتا کرولا کراس یک خودروی کراس‌اوور کاملا کاربردی، به‌ویژه در رده‌های قیمتی نه‌چندان بالای بازار جهانی به شمار می‌رود و همین نکته سبب شده تا فروش نسبتا بالایی هم در بازارهای مختلف تجربه کند.

با توجه به ویژگی‌های مثبت این خودرو و تناسب آن با نیازهای مشتریان ایرانی نظیر استهلاک کم و کاربردپذیری بالا، تویوتا کرولا کراس توسط شرکت‌های الماس خودرو نامی، انرژی موتور، برساوش، توسعه ارتباطات هما، ره نیاز ایستا، ماهان صنعت پارس، نامی خودرو پیشرو و نگین تندیس الماس به بازار ایران راه پیدا کرده است.

طی سال‌های اخیر، به‌ویژه در دو یا سه نسل فعلی اکثر محصولات تویوتا، ما نوعی طراحی نسبتا زمخت اما درعین‌حال دوست‌داشتنی و عامه‌پسند را در شمایل بیرونی محصولات تویوتا مشاهده کرده‌ایم که به نظر می‌رسد برآیند آن‌ها حالا در قالب فرم بدنه کرولا کراس خودنمایی می‌کند.

این یعنی طراحی ظاهری تویوتا کرولا کراس با اینکه در سال ۲۰۲۰ معرفی شده، اما اصالت و پختگی خاص تویوتا را به نمایش می‌گذارد؛ به‌نحوی که حتی اگر از چند ده متر دورتر هم آن را ببینیم، متوجه می‌شویم که با یک محصول تویوتا طرف هستیم.

سرگرمی روز در دورانی که طرح‌های فوق‌مدرن و پیچیده خودروهای چینی و سایر تولیدکنندگان خودنمایی می‌کند، کرولا کراس با یک طراحی نسبتاً کلاسیک اما دلنشین و جدید در بازار کراس‌اورهای جمع‌وجور ظاهر شده است.

فرم طراحی بیرونی خودرو نسبت به تویوتا راو۴ فعلی از انحناهای بیشتری برخوردار شده و خشونت یا قاطعیت موجود در برادر بزرگ‌تر را ارائه نمی‌دهد. البته با توجه به کاربرد خانوادگی‌تر و عمومی‌تر کرولا کراس، این نکته کاملا ظریف بوده و به‌درستی مورد توجه طراحان قرار گرفته است.

وجود جلوپنجره بزرگ، سپر برجسته و دریچه هواکش پایین سپر به همراه چراغ‌های کشیده با طراحی نه‌چندان پیچیده، چهره‌ای شبیه به طرح‌های مفهومی قدیمی خودروهای تویوتا را در اینجا به نمایش می‌گذارد و حالت نمای روبه‌رو را تقریبا قاطع به تصویر می‌کشد.

در نمای جانبی، اگرچه استایل ساده و کلاسیک را مشاهده می‌کنید، اما به‌واسطه فلاپ‌های مشکی بخش پایین سپر و دور گلگیرها، حالتی شبیه به خودروهای شاسی‌بلند واقعی پیدا کرده است. در نمای عقب نیز عنصر سادگی موج می‌زند و چراغ‌های دوتکه هماهنگی زیادی با نمونه‌های جلو پیدا کرده‌اند. فرم برجسته قسمت مشکی‌رنگ سپر و اضافه شدن قطعه شبه‌دیفیوزر نقره‌ای نیز اگرچه حربه‌ای ساده در خودروهای اقتصادی به شمار می‌رود، اما در ارتقای حس و حال نمای عقب کاملا مؤثر واقع شده و آن را بیشتر به خودروهای شاسی‌بلند نزدیک کرده است.

بنابراین، به‌طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که ظاهر تویوتا کرولا کراس هیبرید اگرچه پیچیدگی‌های طرح‌های مدرن را ندارد، اما گزینه‌ای کاملاً مناسب و منطبق با نیازهای طرفداران اساسی تویوتا در سگمنت خودروهای خانوادگی و کاربردی به شمار می‌رود و می‌تواند برای سال‌ها به‌عنوان یک محصول دلنشین با طراحی نسبتاً ساده مورد استفاده قرار گیرد.

با ورود به فضای داخلی تویوتا کرولا نیز می‌توان همان حس‌وحال مورد انتظار از محصولات این کمپانی بزرگ ژاپنی را احساس کرد. به نظر می‌رسد کمپانی سازنده برای کاهش هزینه‌های تولید و قیمت نهایی، همان داشبورد و ادوات داخلی کرولای سدان را به مدل کراس انتقال داده و آن را با کم‌ترین تغییرات به کار گرفته است.

این سبک طراحی نیز در قیاس با طرح‌های جدید، به‌ویژه داشبوردهای نوین محصولات چینی، خیلی نمی‌تواند مهیج و جذاب باشد؛ اما نکته‌ای که طرفداران تویوتا و خودروهای اصیل به آن دل خواهند بست، اصالت و حس‌وحال آشنای این سبک طراحی است که آن‌ها را به یاد محصولات پرفروش تویوتا، به‌ویژه در یکی دو نسل گذشته، می‌اندازد.

طرح داشبورد حالت مینیمال دارد و از پرداختن به جزئیات در آن پرهیز شده است. همچنین، کم‌ترین اثری از کلیدهای فیزیکی روی داشبورد دیده می‌شود و صرفا یک پنل دیجیتال و یک ردیف دکمه‌های کوچک برای تنظیمات تهویه در زیر نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی شناور مالتی‌مدیا دیده می‌شود. البته در بعضی مدل‌ها مثل محصولات وارداتی هما تلکام نمایشگر لمسی ۸ اینچی به کار رفته است.

کیلومترشمار دیجیتال نیز اطلاعات مورد نیاز راننده نظیر وضعیت سیستم هیبرید، میزان شارژ، سرعت و دور موتور را با وضوح کافی و کیفیت قابل‌قبول نمایش می‌دهد.

از نکات مثبت ردیف جلو تویوتا کرولا می‌توان به ارگونومی مناسب، در دسترس بودن ادوات، حس تسلط مناسب بر غربیلک فرمان و نمای بیرونی خودرو اشاره کرد که رانندگی با آن را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. البته نبود روکش چرمی برای غربیلک فرمان می‌تواند کمی شما را ناامید کند، که البته می‌توان آن را به‌صورت افترمارکت تهیه کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: