اگر می خواهید با افزایش سن موفق تر شوید، با این 8 رفتار خداحافظی کنید

موفقیت و سن اغلب مترادف یکدیگر دیده می شوند. با این حال، راه موفقیت صرفاً در جمع کردن سال ها نیست، بلکه در مورد کنار گذاشتن برخی رفتارهایی است که ما را عقب نگه می دارد.

کدخبر : 14822
سایت سرگرمی روز :

با افزایش سن، این فرصت را داریم که عاقل تر، قوی تر و انعطاف پذیرتر شویم. اما برای انجام این کار، باید تمایل داشته باشیم عادت هایی را که دیگر در خدمت ما یا اهداف ما نیستند، کنار بگذاریم.

مسیر موفقیت مستلزم یک روند مستمر خودسازی و رشد است. این شامل شناسایی و کنار گذاشتن رفتارهایی است که مانع پیشرفت ما می شود، حتی اگر ناراحت کننده باشد.

این مقاله قصد دارد به شما کمک کند تا هشت رفتار را شناسایی کنید که اگر می‌خواهید با افزایش سن موفق‌تر شوید، باید با آنها خداحافظی کنید.

1) به تعویق انداختن کار

با افزایش سن و آرزوی موفقیت بیشتر، یکی از رفتارهایی که باید نشان داده شود تعلل است.

به تعویق انداختن کار تأثیر فلج کننده ای بر بهره وری و موفقیت ما دارد. گرفتار شدن در آن تله ای آسان است که اغلب به عنوان یک استراحت شایسته یا یک حواس پرتی بی ضرر پنهان می شود. با این حال، واقعیت این است که این مانعی برای پیشرفت ما است.

عادت به عقب انداختن کارها تا آخرین لحظه نه تنها استرس را افزایش می دهد بلکه کیفیت کار ما را نیز به خطر می اندازد. این رفتاری است که از بیزاری از ناراحتی یا ترس از شکست ناشی می شود.

اما مهم است که به یاد داشته باشید که رشد و راحتی در کنار هم وجود ندارند.

افراد موفق به جای اجتناب از انجام وظایف، به سمت ناراحتی متمایل می شوند. آنها می‌دانند که مسیر موفقیت با چالش‌هایی هموار شده است و رویارویی با این چالش‌ها تنها راه پیشرفت است.

2) ترس از تغییر

تغییر بخشی جدایی ناپذیر از زندگی و رشد است. با این حال، ما به عنوان انسان، اغلب در برابر آن مقاومت می کنیم. ما آرامش را در آشنا می یابیم و از ناشناخته می ترسیم.

این ترس می‌تواند ما را در موقعیت‌های غیرقابل برآورده نگه دارد یا ما را از دنبال کردن فرصت‌های جدید باز دارد.

ما باید خود را به چالش بکشیم تا از مناطق آسایش خود خارج شویم، ایده های جدید را بپذیریم و با شرایط جدید سازگار شویم. بدون تغییر، هیچ نوآوری، خلاقیت یا انگیزه ای برای بهبود وجود ندارد.

با افزایش سن، این موضوع حتی مهم تر می شود. هر سال که می گذرد، تجربیات و دانش بیشتری در اختیار داریم.

به قول ریچارد برانسون، "هر داستان موفقیت آمیزی داستان اقتباس، تجدید نظر و تغییر مداوم است."

بنابراین، اگر می‌خواهید با افزایش سن، موفق‌تر شوید، ترس خود را از تغییر رها کنید و از امکانات بی‌پایانی که به ارمغان می‌آورد استقبال کنید.

3) کمال جویی

کمال جویی رفتاری است که اغلب مانع پیشرفت و موفقیت می شود. این تله ای است که بسیاری از ما در آن گرفتار می شویم.

ما در هر کاری که انجام می‌دهیم، از کار گرفته تا روابطمان، تلاش می‌کنیم که بی‌عیب و نقص باشیم، که اغلب به بهای رفاه و آرامش خاطرمان تمام می‌شود.

کمال گرایی می تواند منجر به ترس ناتوان کننده از شکست شود، خلاقیت را خفه کند و باعث استرس و اضطراب شود. این یک استاندارد غیرواقع بینانه است که می تواند ما را گیر کند و مانع از پیشرفت ما به سمت اهدافمان شود.

افراد موفق به جای تلاش برای کمال، برای تعالی تلاش می کنند. آنها می دانند که اشتباهات و شکست ها بخشی از سفر هستند و فرصت هایی برای یادگیری و رشد هستند.

برای عمیق‌تر کردن این مفهوم، از شما دعوت می‌کنم ویدیوی من را ببینید که چرا مهم است که از ایده دائماً «آدم خوب» بودن دست بردارید.

در این ویدیو، من بحث می کنم که چگونه این باور می تواند منجر به انتقاد درونی، قضاوت دیگران شود و ما را به راحتی دستکاری کند. رها کردن باعث ایجاد یک زندگی واقعی تر و رضایت بخش تر می شود.

اگر این ویدیو برای شما مفید بود و می خواهید به 20000 نفر دیگر بپیوندید که زندگی با هدف و آزادی بیشتری را بررسی می کنند، از شما دعوت می کنم در کانال یوتیوب من مشترک شوید. با هم می توانیم سفری را به سمت رشد و موفقیت شخصی طی کنیم.

4) بی توجهی به مراقبت از خود

در جستجوی موفقیت، ما اغلب از یکی از ضروری ترین جنبه های زندگی خود یعنی مراقبت از خود غافل می شویم. ما خود را تا لبه پرتگاه هل می دهیم، خواب، تغذیه خوب و زمان شخصی را به نام موفقیت قربانی می کنیم.

با این حال، این رفتار نه تنها ناپایدار است، بلکه نتیجه معکوس نیز دارد.

سلامت جسمی و روانی ما پایه هایی هستند که موفقیت خود را بر اساس آن بنا می کنیم. وقتی مراقبت از خود را نادیده می گیریم، این پایه ها را از بین می بریم و کار را برای ما سخت تر می کنیم تا بهترین عملکردمان را داشته باشیم و به اهدافمان برسیم.

ما باید به یاد داشته باشیم که موفقیت فقط به دستاوردهای خارجی بستگی ندارد. همچنین در مورد همسو کردن اقدامات ما با عمیق ترین ارزش هایمان است. اگر برای سلامتی، خلاقیت و انعطاف پذیری ارزش قائل باشیم، پس مراقبت از خود باید در اولویت باشد.

علاوه بر این، مراقبت از خود یک عمل خودخواهانه نیست. این یک عمل توانمندسازی است. مراقبت از خود ما را قادر می سازد تا بهتر به دنیای اطراف خود کمک کنیم.

این به ما این امکان را می دهد که در روابط، کار و درگیری هایمان با مسائل اجتماعی به عنوان بهترین خودمان نشان دهیم.

5) مصرف گرایی کنترل نشده

مصرف گرایی کنترل نشده رفتاری است که به عنوان مانعی در مسیر موفقیت ما می ایستد.

تمایل به به دست آوردن چیزهای بیشتر، ناشی از فشارهای اجتماعی و پیام‌های تجاری، اغلب ما را به سمت تصمیم‌گیری مالی سوق می‌دهد که با ارزش‌های عمیق‌تر ما همخوانی ندارد.

تعقیب دارایی های مادی می تواند ما را از آنچه واقعاً مهم است منحرف کند - هدف، خلاقیت و مشارکت اخلاقی در اقتصاد. این می تواند منجر به استرس مالی شود و از رفاه ما بکاهد.

برای پیشرفت واقعی، باید تمرکز خود را از انباشت ثروت صرف به پرورش رفاه تغییر دهیم. اینجاست که مصرف گرایی آگاهانه وارد عمل می شود.

مصرف گرایی آگاهانه مستلزم شناخت این است که هر انتخاب مالی که انجام می دهیم رای دادن به نوع دنیایی است که می خواهیم در آن زندگی کنیم.

برای غواصی عمیق‌تر در این مفهوم، ممکن است ویدیوی من در مورد خطرات گرایش‌های خودیاری عصر جدید مفید باشد.

در این ویدیو، من ماهیت مشکل‌ساز فعالیت‌های مادی‌گرایانه را که اغلب در حلقه‌های خودیاری ترویج می‌شوند، برجسته می‌کنم و برای رویکردی مبتنی بر جامعه‌محورتر بحث می‌کنم.

6) دوری از تنهایی

در حالی که ممکن است غیر سازنده به نظر برسد، اجتناب از تنهایی در واقع می تواند مانع موفقیت ما شود. در دنیایی که به طور فزاینده ای به هم متصل می شود، ما اغلب از تنهایی می ترسیم و آن را با تنهایی یا انزوا مرتبط می کنیم.

با این حال، توانایی تنها ماندن با افکارمان برای رشد شخصی و خودآگاهی ضروری است.

تنهایی فضایی را برای انعکاس، تفکر و به دست آوردن بینش نسبت به خواسته ها، ترس ها و انگیزه هایمان فراهم می کند.

این به ما این امکان را می دهد تا با درون خود هماهنگ شویم و درک عمیق تری از اینکه چه کسی هستیم و واقعاً از زندگی چه می خواهیم را پرورش دهیم.

علاوه بر این، تنهایی می تواند با فراهم کردن فضایی برای جوانه زدن و رشد ایده ها، خلاقیت ما را افزایش دهد. این می تواند با کمک به ما برای راحت تر شدن با ناراحتی و عدم اطمینان، انعطاف پذیری را تقویت کند.

در زمینه موفقیت، پذیرش تنهایی می‌تواند توانایی‌های تصمیم‌گیری ما را افزایش دهد، تمرکز و بهره‌وری ما را بهبود بخشد و هوش هیجانی را تقویت کند.

7) منفی نگری و سرزنش

منفی نگری و سرزنش دو رفتاری هستند که می توانند به شدت مانع موفقیت ما شوند. وقتی همه چیز اشتباه می شود، انگشت اشاره و سرزنش دیگران یا شرایط بیرونی آسان است.

گرفتار شدن در دام تفکر منفی، با تمرکز بر روی اشتباه به جای آنچه که درست است، آسان است.

با این حال، این رفتارها چیزی جز تخلیه انرژی و ما را در چرخه نارضایتی و بی عملی نگه می دارد.

توانمندسازی واقعی از پذیرفتن مسئولیت کامل زندگی‌مان - نگرش‌ها، اعمال و پاسخ‌هایمان - ناشی می‌شود.

به جای سرزنش دیگران در زمانی که همه چیز اشتباه می شود، باید روی آنچه می توانیم کنترل کنیم و چگونه می توانیم بهبود دهیم تمرکز کنیم.

به جای تمرکز بر نکات منفی، باید ذهنیت مثبتی را پرورش دهیم که به جای مشکلات، بر راه حل ها تمرکز دارد.

8) نادیده گرفتن تنوع

در دنیای به هم پیوسته امروزی، نادیده گرفتن تنوع رفتاری است که می تواند موفقیت ما را محدود کند.

چه در روابط شخصی ما باشد و چه در شبکه های حرفه ای، احاطه کردن خود با افرادی که دقیقاً مانند ما فکر می کنند می تواند حبابی ایجاد کند که رشد و نوآوری را متوقف می کند.

از سوی دیگر، پذیرش تنوع - در اندیشه، تجربه، فرهنگ - می تواند دیدگاه های ما را گسترش دهد، مفروضات ما را به چالش بکشد، و خلاقیت را تقویت کند.

این به ما امکان می دهد از تجربیات دیگران بیاموزیم و بینش های جدیدی به دست آوریم که ممکن است در غیر این صورت به آنها برخورد نکرده باشیم.

تنوع همچنین همدلی و درک را تقویت می کند، مهارت هایی که برای رهبری موفق و همکاری ضروری هستند.

منبع: تحریریه سرگرمی روز
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: