رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

خبر خوش برای معلمان طرح رتبه بندی معلمان | سورپرایز جدید وزیر آموزش و پرورش برای معلمان

به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: هفته آینده کل کشور وارد فضای روز معلم خواهد شد. ۱۲ اردیبهشت معلمان از سراسر کشور به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت و خبرهای خوب را روز معلم خواهند شنید.

کدخبر : 1992
سایت سرگرمی روز :

رتبه‌بندی معلمان یک فرآیند ارزیابی و رتبه‌بندی است که برای اعطای رتبه به معلمان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی انجام می‌شود. فرآیند رتبه بندی معلمان  شامل ارزیابی عملکرد معلمان توسط دانشگاه یا موسسه‌ای است که از خدمات آنها استفاده می‌کنند. در بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، رتبه‌بندی معلمان به صورت سالانه و یا هر چند سال یکبار صورت می‌گیرد. در این فرآیند، معمولاً یک کمیته‌ی ارزیابی تشکیل می‌شود که شامل اساتید و مسئولان دانشگاه یا موسسه است. این کمیته، پس از ارزیابی عملکرد و سایر عوامل مذکور، به معلمان رتبه‌هایی اختصاص می‌دهد. در بسیاری از موارد، معلمان با رتبه‌های بالاتر، نیز مزایایی مانند حقوق بالاتر، ارتقای شغلی و یا دسترسی به منابع بیشتر در دانشگاه یا موسسه خود خواهند داشت. بنابراین، رتبه‌بندی معلمان برای آن‌ها بسیار مهم است و به عنوان یک ابزار برای بهبود کیفیت تدریس و ارتقای عملکرد آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.در ادامه به جدیدترین اخبار از رتبه بندی معلمان میپردازیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرا رسیدن روز معلم گفت: معلمان در هفته معلم خبرهای خوبی خواهند شنید.

به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: هفته آینده کل کشور وارد فضای روز معلم خواهد شد. ۱۲ اردیبهشت معلمان از سراسر کشور به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت و خبرهای خوب را روز معلم خواهند شنید.

وی با بیان اینکه موضوع رتبه بندی معلمان را پیگیری کرده ایم، ادامه داد: فرآیند رتبه بندی معلمان هنوز تمام نشده است. رتبه بندی مهم ترین و بزرگ ترین تحول تاریخ آموزش و پرورش کشور است که از سال ۱۲۸۶  تا به امروز چنین اتفاقی رخ نداده است.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: به زودی قابلیت‌های جدیدی برای بارگذاری مدارک و مستندات در مواد اعتراضی، به نرم افزار مربوطه اضافه می شود.

رضا مراد صحرایی در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تشکر از تلاش‌های مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات،  اظهار کرد: اجرایی نشدن رتبه‌بندی در دولت گذشته بیشتر از آنکه به دلیل مسائل مالی بوده باشد به دلیل مشکلات فنی و اجرایی آن بود، زیرا رتبه‌بندی کار فوق‌العاده پیچیده پردامنه و متنوعی بوده است و تیم جوان آموزش‌وپرورش در این دولت شجاعت کافی برای ورود به این طرح را داشت.

 سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به ابعاد رتبه‌بندی گفت: ۹۴۰ هزار معلم تقاضای رتبه کرده بودند که پرونده ۹۳۳ هزار نفر موردبررسی قرار گرفت، ۵۹ میلیون سند در سامانه قرار گرفت که این سامانه ظرف سه و نیم ماه ساخته شد و این ۵۹ میلیون سند در ۱۵ تا ۲۰ پنجره گردش کار انجام داد که این گردش کار حجم کار را به‌یک‌باره چندین برابر کرد. در طول رتبه‌بندی ۲۰ میلیون حکم صادرشده است.

وی بابیان این‌که نباید شأن و منزلت معلم به دلیل مسائل معیشتی کاسته شود، اظهار کرد: در مورد رتبه‌بندی چند کار در حال انجام است؛ اول اینکه فرایند رسیدگی به اعتراضات آغازشده است که در اعتراضات اجازه بارگذاری مدرک جدید داده نمی‌شد که به‌فوریت اجازه بارگذاری مدرک جدید را خواهیم داد، البته باید قابلیت‌های جدیدی در سامانه برای این کار ایجاد شود و معلمان می توانند در مؤلفه مورد اعتراض، مدارک تکمیلی را ارائه دهند.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: کمیته نظارت و پایش بر رتبه‌بندی شروع به کارکرده است و گروهی مختصات عمومی هر یک از رتبه‌ها را مشخص کرده‌اند که بر اساس آن، رتبه‌ها را کیفیت‌سنجی می‌کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی با تأکید بر این‌که باید نقش آموزش‌وپرورش در برنامه هفتم پررنگ دیده شود، اظهار کرد: در این حوزه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا آموزش‌وپرورش نقش ویژه‌ای در برنامه هفتم داشته باشد.

رییس مرکز سنجش و پایش وزارت آموزش و پرورش گفت:دسته ‎بندی اعتراضات معلمان متفاوت است، به طوری که بعضی از همکاران نسبت به رتبه خود و بعضی هم نسبت به نحوه رسیدگی اعتراض دارند. بازنگری و رسیدگی به اعتراضات از امروز آغاز می‌شود و مدت زمان آن بستگی به نوع اعتراض صورت گرفته دارد.

به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی  در نشست مجازی تبیین فرایند رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان که با حضور هیئت ممیزه رتبه بندی کشور برگزار شد به معلمان اطمینان خاطر داد که به تمام اعتراضات رسیدگی می‌شود و فرهنگیان، رتبه استحقاقی خود را کسب می‌کنند.

وی تصریح کرد: در صورت هرگونه خطا در مراحل بارگذاری مدرک، ارزیابی و تعیین رتبه، رسیدگی‌های لازم انجام می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش کلیاتی از قانون رتبه‌بندی معلمان و رسیدگی به اعتراضات را توضیح داد.

در ادامه این نشست؛ صادق ستاری‌فر؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، سید مجتبی هاشمی؛ سرپرست مرکز نیروی انسانی، سیاح رئیس مرکز فناوری، محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در مورد فرایند رسیدگی به اعتراضات و نحوه ورود به سامانه، ثبت اعتراض و نحوه پاسخ‌دهی به آن توضیح دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است، فعالیت کارگروه‌های تخصصی بررسی اعتراضات رتبه‌بندی معلمان از ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ در ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور تشکیل خواهد شد و به اعتراضات معلمان در این حوزه رسیدگی خواهد کرد.

منبع: ایسنا

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: حقوق تمام معلمان قراردادی به استان ها واریز شده است و امروز به حساب معلمان قراردادی واریز خواهد شد.

جمعی از معلمان قرارداد کار معین در تماس با خبرگزاری تسنیم ضمن ابراز گلایه شدید از عدم‌واریز حقوق از مهر ۱۴۰۱ تا امروز گفته بودند: «از مهر سال گذشته، ۶ ماه گذشته است اما ما ریالی حقوقی دریافت نکرده‌ایم! حتی در اسفند ماه نیز از واریز عیدی خبری نشد؛ این روند باعث ایجاد مشکلات بسیاری در گذران زندگی ما شده است و حتی گاهی اوقات برای تأمین هزینه‌های رفت‌وآمد باید از بستگان و خانواده پول قرض بگیریم.

هیچ فردی باور نمی‌کند به‌عنوان معلم، ۶ ماه است حقوق دریافت نکرده‌ایم، در حالی که پیش از این درباره مطالبات پرداخت‌نشده معلمان رسمی صحبت شد به عدم دریافت حقوق معلمان قراردادی اشاره‌ای نشد و حتی مسئولان نیز توجهی به آن ندارند.»

پیرو درج این خبر در تسنیم، امروز وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: "حقوق معلمان قراردادی به استان‌ها واریز شده و کار احتساب بیمه آنها نیز در حال انجام است و امروز حقوق به حساب معلمان واریز خواهد شد."

منبع: تسنیم

سرپرست آموزش و پرورش: به همه معلمان اطمینان خاطر می‌دهم که به تمام اعتراضات رسیدگی می‌شود و فرهنگیان، رتبه استحقاقی خود را کسب می‌کنند.

منبع: مهر

به منظور رسیدگی و پاسخگویی به اعتراضات رتبه بندی، چهار کارگروه تخصصی در ادارات آموزش و پرورش استان و مناطق با عناوین آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، پرورشی، تربیت بدنی و پشتیبانی شکل گرفته و فعالیت خود را بر اساس دستورالعمل شروع خواهند کرد.

به منظور رسیدگی و پاسخگویی به اعتراضات رتبه بندی، چهار کارگروه تخصصی در ادارات آموزش و پرورش استان و مناطق با عناوین آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، پرورشی، تربیت بدنی و پشتیبانی شکل گرفته و فعالیت خود را بر اساس دستورالعمل شروع خواهند کرد.

کار کارگروه‌های تخصصی بررسی اعتراضات رتبه بندی از ۱۹ فروردین در ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور اغاز خواهد شد و به اعتراضات معلمان در این حوزه رسیدگی خواهد کرد.

میزهای تکریم و پاسخگویی به رتبه بندی در ادارات کل و ادارات آموزش و پرورش استانها تشکیل شده و در راستای تکریم و حفظ کرامت همکاران پاسخگویی شایسته انجام خواهند داد.

به منظور رسیدگی و پاسخگویی به اعتراضات رتبه بندی، چهار کارگروه تخصصی در ادارات آموزش و پرورش استان و مناطق با عناوین آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، پرورشی، تربیت بدنی و پشتیبانی شکل گرفته و فعالیت خود را بر اساس دستورالعمل شروع خواهند کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، همکارانی که در سامانه my.medu.ir به فرآیند رتبه بندی خود ثبت اعتراض کرده یا خواهند کرد، رسیدگی به اعتراضات آنان صرفاً در بستر سامانه خواهد بود و کارگروه های تخصصی در مناطق و نواحی نسبت به بررسی مدارک و مستندات بارگذاری شده اصلاحی اقدام و در صورت لزوم از همکاران معترض دعوت به عمل آورده و مدارک آنان را مورد بررسی و بازبینی مجدد قرار خواهند داد و نتیجه نهایی این اقدامات از طریق سامانه به همکاران معترض ابلاغ خواهد شد.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: